Portugalec, Makedonec, Francoz, Italijan, Srb in Slovenka znova v boj za novega umetniškega direktorja ljubljanskega baleta.

Kandidati: Igor Kirov, Gagik Ismailian, Jean Sébastien Colau (foto: Petra Loborec), Petar Đorčevski (foto: Darja Štravs Tisu), Renato Zanella in Claudia Sovre (foto: Nina Cuznar)

Na drugi ponovljeni razpis za umetniškega direktorja ljubljanskega baleta so se prijavili skoraj vsi kandidati in kandidatka iz prvega razpisa

Pred dvema tednoma se je končal drugi, ponovljeni razpis za umetniškega vodjo ljubljanskega baleta, ker ravnatelj SNG Opera in balet Ljubljana Staš Ravter v prvem krogu ni izbral primernega kandidata oz. nihče od prijavljenih ni bil izbran. Kandidaturo so po naših informacijah znova vložili dosedanji umetniški vodja po pooblastilu, Srb Petar Đorčevski, baletni pedagog in koreograf, Francoz Jean Sebastien Colau, makedonski koreograf in donedavni umetniški vodja splitskega baleta Igor Kirov, portugalski koreograf Gagik Ismailian in edina ženska, asistentka koreografa matične hiše Claudia Sovre. O prvi kandidaturi sem pisala tukaj: https://www.paradaplesa.si/na-spici/ogrozena-ljubljanska-operno-baletna-hisa-programa-ni-abonmajev-ni-gledalcev-ni-tezav-menda-tudi-ne-je-pa-alarmantna-prijava-sindikata-glosa-na-vlado-rs-in-komisijo-za-preprecevanje-korupcije/

Gagk Ismailian je končno dočakal razgovor z ravnateljem po dveh urgentnih pismih.

S skoraj vsemi kandidati je ravnatelj Ravter tudi opravil razgovor. Z Gagikom Ismailianom recimo šele pred dnevi, ko je le-ta napisal prijavo na ministrstvo za kulturo o neprofesionalnem vodenju razpisa oz. nepovabilu na razgovor. Pismo hranimo v uredništvu.

Matjaž Farič se ni prijavil na ponovljeni razpis. (Foto: Tomaž Črnej)

Na ponovljen razpis pa se ni prijavil režiser, koreograf in plesalec Matjaž Farič, ki pa na razgovor ni bil povabljen in je za naš portal komentiral: “Na ponovljen razpis se nisem prijavil, saj je tako rekoč identičen prvemu, na katerem nisem bil izbran, niti povabljen na razgovor, kot so bili nekateri drugi kandidati. Ponovljeni razpis je bil objavljen, še preden sem dobil odgovor na svojo prijavo, kar je dovolj jasno sporočilo. Predvidevam, da o izboru na ponovljenem razpisu odločajo isti ljudje z enakimi nameni, zato ne vidim razloga za ponovno prijavo.”

Renato Zanella ni niti zanikal niti potrdil svoje prijave.

Neuradno pa naj bi se prijavil tudi nekdanji direktor dunajskega in grškega baleta, koreograf Renato Zanella, ki na moje vprašanje o potrditvi prijave odgovarja: “Vse, kar lahko rečem, je to, da me je Petar (Đorčevski, op. u.) povabil, da naredim drugo koreografijo baletnega večera, ki je bil načrtovan že za oktober, a bo v aprilu. V roku dveh tednov naj bi prišel v Ljubljano in predstavil projekt.” Moje izkušnje s tovrstnimi izjavami seveda kažejo na dejstvo, da je Renato šesti kandidat ponovnega razpisa.

Staš Ravter (levo), koreograf baleta Gusar Jose Martinez in Petar Đorčevski

Situacija v ljubljanskem baletu nikakor ni bleščeča kljub uspešni premieri baleta Gusar koreografa Joseja Martineza. Samovolja trenutnega vodje Petra Đorčevskega se kaže na vsakem koraku, še posebej plesalke so v nenehnem stresu, kaj se bo zgodilo, ali bodo v zasedbi ali ne; nekatere zaradi mobinga ne govorijo med sabo, druge se ukvarjajo z lastnimi projekti. Glede na intimno razmerje, ki ga ima Petar z balerino Maio Makhateli, tudi vse odločitve sprejema v soglasju z njo. Menda je postal tudi njen uradni menedžer. O veliki ljubezenski zgodbi, ki se je začela letos v Rimu, smo pisali tukaj: https://www.paradaplesa.si/na-spici/love-story-vodja-ljubljanskega-baleta-petar-dorcevski-znova-zaljubljen-in-to-do-uses-v-gostujoco-mednarodno-plesno-zvezdo-maio-makhateli/

Kdo bo vodil ljubljanski balet prihodnjih pet let?

Jasno pa je dejstvo, da še vedno vse niti plete Tomaž Rode, ki mu svet zavoda na zadnjem sestanku ni uspel izglasovati nezaupnice. Ministrstvo za kulturo kot ustanovitelj zavoda je s celotnim stanjem seveda seznanjeno, a odločilne poteze nikakor ne povleče in čaka, da se zgodi nekaj usodnega in ukrepajo. Kaj naj bi to bilo, nihče ne ve. Govori se tudi o menjavi ravnatelja Ravterja, čeprav je ta menda naklonjen aktualni politični struji. Trenutni drugi val korone je zadevo seveda upočasnil, saj v operno- baletni hiši vlada zatišje; balet namreč delno dela od doma, delno v dvorani. Vsi pa seveda čakajo, kako in za koga se bo končno odločil Staš Ravter, dokler je še ravnatelj. Po zadnjih informacijah naj bi žrtvoval svojega favorita Petra Đorčevskega, ki nima formalne izobrazbe in bi po upravno administrativni poti moral biti izločen iz kandidature. A bi ga potolažil z naslednjo varianto. Umetniški vodja postane Renato Zanella, ker pa ima le – ta ogromno dela v tujini, se z ljubljanskim baletom ne bi kaj preveč ukvarjal, a bi pooblastil Petra, da deluje v njegovem imenu. In to ni znanstvena fantastika, bolj baletna realnost današnjega časa.