Nataša Kočar. Poučevanje in učenje on line seveda težko nadomesti učenje v živo!

Nataša Kočar (foto: Anja Burgar)

Pogovor z Natašo Kočar, plesalko, pedagoginjo orientalskega plesa in avtorico priročnika 1001 gib orientalskega plesa, ki zdaj prihaja še v video izvedbi

Pozdravljena, Nataša. Najbolj aktualno vprašanje v teh dneh je seveda tole: kako doživljaš drugo zaprtje aktivnosti, kako to doživljajo tvoje tečajnice in plesalke?
Barbra, najprej lep pozdrav tudi tebi in vsem ljubiteljem plesa. Torej zaprtje prinaša vse prej kot pa veselje, vendarle drugo zaprtje doživljam malce manj stresno kot prvo. Že poleti, ko so začeli govoriti o možnosti ponovnega zaprtja v jeseni, sem razmišljala o tem, kako se bomo v društvu organizirali, če do tega res pride. Mislim, da smo vse članice našega društva izjemno zadovoljne, da smo tik pred zaprtjem izpeljale letno plesno produkcijo Raks Bayani. Od prvega dne zaprtja naprej pa delujemo po urniku – online.

(foto: Anja Burgar)


On line gotovo ni enako kot poučevanje v živo, a časi se spreminjajo. Vse več ljudi, je že pred karanteno preživelo na netu, tam kupujejo, se učijo. Kako lahko ples, kot umetnosti dotika, sploh lahko preživi v tem mediju?
Tako je. Poučevanje in učenje on line seveda težko nadomesti učenje v živo v celoti. Srečanja v živo v plesni dvorani so izredno pomembna tako s socialnega (druženje, sodelovanje, izmenjava izkušenj) kot pedagoškega vidika (uporaba didaktičnih metod, ki prek spleta žal niso mogoče, in seveda korekcije gibov, drže, korakov). Verjamem, da bosta ples in ljubezen do plesa preživela tudi to obdobje in da bo po zaključku tega tudi ples čakajo nove, še močnejše zgodbe.

Tiskana izdaja priročnika je napisana v slovenskem in angleškem jeziku.


Si pa ta čas izkoristila in pripravila video različico svoje uspešne knjige oz. didaktičnega priročnika o orientalskem plesu 1001 gib orientalskega plesa. Torej si kljub vsemu podlegla nujnemu trendu?
Pravzaprav sem video vsebino načrtovala že od samega začetka. V začetku tega leta sem začela s snemanjem za video knjigo, pa me je žal ustavil prvi val zaprtja in je tako izšla samo tiskana različica knjige. V poletnih mesecih sem posnela še preostali del in prav v tem trenutku (tudi če zaprtja ne bi bilo) oblikujemo in montiramo video vsebino 1001 gib, ki bo predvidoma na voljo konec novembra ali v začetku decembra.

Nataša na snemanju video knjige


Bo video različica enaka tiskani? In predvidevam, da tudi v slovenskem in angleškem jeziku?
Seveda. Video knjiga bo izšla v obeh jezikih, z razširjeno vsebino – torej vse, kar piše v knjigi in še kakšen nasvet več.
Angleščina jasno širi tvoje ime na mednarodno področje. Koliko ljudi te zdaj bolje pozna, če narediš primerjavo od recimo lani, predlani?
Res je. Vsebina knjige 1001 gib presega državne meje, saj je namenjena vsem, ki se ukvarjajo z orientalskim plesom. Zelo sem vesela odziva v tujini, dobila sem veliko osebnih pohval od različnih plesalk z različnih koncev sveta, pred kratkim pa sem se zelo razveselila izredno pozitivne ocene knjige v eni najboljših revij za orientalski ples The Belly Dance Chronicles Magazine.

Banat Hewa (foto: Urša Perčič)

Kaj pa se dogaja s predstavo Banat Hewa – Evine hčerke, ki ste jo uspešno tik pred prvo korono odplesale na Dunaju s tvojimi članicami KUOD Bayani. Premiera se je premaknila na november, ampak ne vem natanko, kaj se dogaja?
Slovensko premiero Banat Hewa je najprej preprečil prvi val zaprtja in kot kaže, nam niti novembra ne bo dano, da bi jo izvedle. Ostajamo pa optimistke – vsaka stvar enkrat mine – tudi zaprtje, zato napovedujemo slovensko premiero takoj, ko bo mogoče, upamo, da enkrat v začetku 2021.
Imaš vadbene prostore kljub vsemu še najete ali premišljuješ o tem, da deluješ samo on line?
Rada bi povedala, da imam zelo razumevajoče najemodajalce, ki so mi prišli naproti že v prvem valu zaprtja, zato bomo dvorano vsekakor obdržali. Nikoli pa nisem razmišljala o tem, da bi delovala samo on line. Ne bi se rada odrekla čaru poučevanja v živo.


Vse več plesnih šol in klubov mi je potožilo o finančni zadregi, da ne vedo, kako bodo preživeli tole obdobje. Kako ti razmišljaš ob tem? Si izkoristila vse možnosti, ki jih je ponudila država za pomoč?
Obdobje, ki ga trenutno preživljamo, nam postavlja veliko izzivov in vsak od nas se z njimi bori po svoje. Vse, kar lahko rečem, je, da si želim čimprejšnjega okrevanja družbe in sveta ter normalizacijo vsakdana.
Ali sva lahko na koncu intervjuja optimistični. Kaj meniš, da nas čaka v bližnji prihodnosti, in kaj želiš sebi in plesnim ustvarjalcem v letu 2021?
Vsem plesalcem in drugim ustvarjalcem želim veliko poguma, optimizma, in upam, da nas leto, ki prihaja, sprejme velikodušno in odprtih rok.
Hvala in pogumno naprej!