Love Story. Vodja ljubljanskega baleta po pooblastilu Petar Đorčevski znova zaljubljen. In to do ušes v gostujočo mednarodno plesno zvezdo Maio Makhateli

Maia Makhateli in Petar Đorčevski nista skrivala strastnih poljubov na koncertu ljubljanskega baleta Nismo pozabili na vas v duetu balkonske scene Romea in Julije. (Foto: Darja Štravs Tisu)

Vodja ljubljanskega baleta po pooblastilu ravnatelja Staša Ravterja, Petar Đorčevski, poleg novega programa kreira tudi novo zasebno življenje.

Že nekaj časa je t. i. javna skrivnost, da je na baletni sceni nov par, ki ne more odlepiti oči drug od drugega. Gre za vodjo ljubljanskega baleta po pooblastilu, Petra Đorčevskega, in mednarodno plesno zvezdo, balerino Maio Makhateli, ki je nastopila kot gostujoča balerina na nekaterih junijskih predstavah ljubljanskega baleta. In v Ljubljani je tudi ostala. Petar je sicer obljubil, da bo odgovoril na nekaj vprašanj in pojasnil, kaj se dogaja tako za odrom kot na odru med njim in Maio, a odgovorov do zaključka članka nisem prejela. V korespondenci je sicer želel, da malo počakamo z intervjujem, a saj veste, kako pravi Cia, kar vedo trije, vedo vsi. Je pa potrdil, da “sta res skoraj uradno začela biti par; da sta se zaljubila v Rimu na prvi pogled in od takrat se praktično nista ločila; da je Maia v procesu ločitve in bo naša stalna gostja in sem res ponosen, da jo lahko tukaj imamo”.

Petar Đorčevski in Maia Makhateli kot Romeo in Julija (foto: Darja Štravs Tisu)

Da se nekaj dogaja med njima, sem opazila na njunem nastopu na TV-koncertu Nismo pozabili na vas z odlomkom Romea in Julije, ko je nekaj minut vrvelo v strastnih poljubih med Maio in Petrom, gotovo več, kot predpisuje koreografija, pod katero se je podpisal Tomaž Rode. No, Tomaž je nekako tudi krivec, da sta se baletnika našla, saj je Maia nastopila v baletu Gusar v omenjenem Rimu, kamor sta se Petar in Tomaž Rode odpravila pogledat, kakšna je koreografija Joseja Martineza, ki jo bomo imeli, upajmo, priložnost videti jeseni, saj so bile zavoljo korone priprave prekinjene.

Maia Makhateli je grandiozna balerina. (Foto: Martynas Aleksa)

Gotovo je ljubljanski balet lahko zadovoljen, da bo Maia postala stalna gostja, tako kot mi gledalci, saj se bo kakovost avtomatično dvignila. Kako pa bo usklajevala vse obveznosti z matičnim gledališčem v Amsterdamu HET National, pa je seveda vprašanje. Intervju z Maio si lahko preberete tukaj https://www.paradaplesa.si/na-spici/maia-makhateli-cutim-da-sem-na-vrhuncu-svoje-kariere-in-da-uzivam-v-plodovih-tega-kar-sem-zrtvovala-v-mladosti/, v njem pravi, da je HET postal njen dom. Maia je za zdaj še poročena z baletnim solistom v HET-u, Arturjem Shesterkovim, z njim ima sina Luko, ki pa že nekaj časa spremlja Maio v Ljubljani.

Rita Pollacchi in Petar Đorčevski imata ogromno skupnih vlog. (Foto: Darja Štravs Tisu)

Tudi Petar ima za sabo večletno zvezo, in sicer s prvakinjo ljubljanskega baleta, Italijanko Rito Pollacchi, s katero ima sina Natana. Razhod med njima je bil menda miren, a globoko razočaranje z Ritine strani. Intervju s Petrom in Rito za oddajo Parada plesa iz leta 2016 si lahko ogledate tukaj https://www.youtube.com/watch?v=AI22OYWBMRg&list=PLKcy_QPSbuASkTilkQ5B3xZY3fS6sUC8-&index=3&t=4s

Petar Đorčevski znova kandidira za umetniškega direktorja baleta, a ne izpolnjuje razpisnih pogojev. (Foto: Darja Štravs Tisu)

Petar, ki žal še vedno ni obelodanil, kakšen program nas poleg omenjenega Gusarja čaka v novi sezoni, bo del počitnic preživel tudi delovno, in sicer v Piranu na tradicionalnih mednarodnem baletnem seminarju, ki ga organizira predsednik sveta Opera in balet Tomaž Rode. In glej ga, zlomka, med predavateljicami je tudi Maia Makhateli poleg balerine Ane Klašnje in Nine Noč.

Petra čaka naporna jesen (foto: Darja Štravs Tisu)

Prihajajoča sezona bo tako zelo pestra za ljubljanski baletni ansambel, saj bo na odru solistična gneča. Za Petra še posebej, ki se mu izteka mandat ‘po pooblastilu’ in računa, da bo znova izbran in potrjen kot nov umetniški direktor ljubljanskega baleta. Razpis je odprt do 27. julija in menda je konkurenca precejšnja, saj je kar nekaj kandidatov, ki izpolnjujejo zahtevane pogoje. Petar namreč nima dovolj visoke izobrazbe za to delovno mesto. Izbrani kandidat bo prevzel umetniško vodenje baleta za naslednjih pet let in to je do 9. februarja 2025.