V Celovcu se bo med 19. in 26. septembrom odvijal festival sodobnega plesa in performansa, imenovan Pelzwerkehr.
Festival poteka v okviru kulturne iniciative Tanzamt Celovec, v povezavah pa je tudi z drugimi mesti, od leta 2016 pa je intenzivno sodelovanje s celovškim ansamblom gledališča Halle 11, kjer tečejo plesni programi, kakor tudi na drugih mestnih odrih, ki so: Tanz-Etage, Mestno gledališče Celovec, Kunstverain Kärnten, CIK-Hiša umetnosti, Jugendstiltheater.
Intendantka, vodja tega plesnega festivala, je mag. Ingrid Türk-Chlapek, prepoznavna kulturna poslanka, ki jo lahko srečamo tudi na predstavah slovenskih plesnih ustvarjalcev in nekatere tudi povabi na septembrski festival. Tako bodo letošnje slovenske barve zastopali Ana Pandur, Matija Ferlin in Milan Tomašik, kateremu je zaupala kar otvoritveno nalogo. Njegova predstava Fight Bright bo na sporedu 19. septembra kot uvod v festivalsko dogajanje.
Za naš portal je Milan takole komentiral sodelovanje na festivalu: “Veseli me, da se nam je v tem težkem času za uprizoritveno umetnost uspelo dogovoriti še za eno ponovitev predstave Fight Bright. Dogovori so bili mestoma napeti, ker imam plesalca iz Kostarike (odločili smo se za zamenjavo za ta nastop), ker bi bilo preveč tvegano. Hkrati me veseli da je Ingrid želela Fight Bright umestiti kot otvoritveno predstavo. Festival gleda na široko, je odprt raznim umetniškim praksam, sam sem že na njem v preteklosti nastopil z Magdaleno Reiter. Pri letošnjem Pelzverkehr festivalu mi je všeč fina povezava in investicija v lokalno skupnost, tako kot izbor in kakovost čezmejnih skupin.”
Program Pelzverkehr je namenjen različnim generacijam, tako otrokom, mladim in odraslim, posega pa v ustvarjalno širino sodobnih in urbanih plesnih praks ter performansa. O programu je takole zapisala naša recenzentka Daliborka Podboj: “Začetno dogajanje se bo zgodilo 19. 9. ob 18. uri na odru gledališča Halle 11, ob tej priložnosti bo stekla uprizoritev Sane Lanner, Mother Tongue 2, ki v ospredje postavlja jezik kot materni jezik različnih narodov, ko je tudi sama odraščala v dveh različnih jezikovnih skupinah, nemški in italijanski. Jezik uporablja še kot del telesa, s katerim je moč ustvarjati, ko ji ta služi kot barvni čopič in ne le samo za okušanje. V gledališču Halle 11 nastopajo tudi člani plesne skupine Lindwrum Destruction Crew, ki želijo obiskovalcem približati urbani ples: breake, popping, krumping in hip-hop, ki ga celo kombinirajo z baletom; dogodek so naslovili Appetizer Urban Dance, ki bo na sporedu 19., 25. in 26. ob 19.45. Urbani plesni prostor napoveduje še en mladostni dogodek, Urban Lab X, v odprtem urbanem stičišču Art Lane, ki bo 24. zaživelo s plesom/BGirling, Boying/, z glasbo in razstavo cestnih grafitov, prost vhod pa za vse od 18. do 23. ure.
Napovedujejo se kar zanimive tematike v izboru sodobnih plesnih zvrsti. Eno teh je v svoji koreografiji Dancer of the Future izpostavila koreografinja in plesalka Mirjam Sögner, ko izhodišče za svoj koncept najde v zgodovinskih fotografijah Isadore Duncan. Zgodovinske fotografije je niso navdihnile v smislu rekonstrukcije zamrznjenih poz slavne Isadore, kajti ona jih le proučuje, ob njih pa gradi umetniški potencial možnih novodobnih gibalnih konstrukcij; koreografija bo na sporedu Mestnega gledališča 24. septembra ob 20. uri. Koreografinjo Sophio Hörmann so za njen performans Glow current moods navdihnile plesne figure umetnostnega drsanja. Svoj solo ples tako postavlja na gladko zrcalno površino, ko skuša doseči stanje opojnosti ob ponavljanju istovetnih gibov ter premagovanju monotonega, tudi se skuša v smislu preseganja ter spoznavanja same sebe.
Zadnji festivalski dan, 26. septembra, sta na sporedu še dva gibalna performansa: v Kunstverein Klagenfurt ob 16. uri Bloom Clarisse Rēgo in ob 20. uri v gledališču Halle11 Harleking, v izvedbi dua: Ginevra Panzetti in Enrico Ticconi. Bloom, gibalni performans je na ogled v osvetljenem lesenem okvirju, v katerem se razgali gibko telo v vsej svoji lepoti, moči ter ranljivost tako časa kot družbe. Italijanski projekt Harleking je bil izbran v različne mednarodne programe: Aerowaves 2019, NID Platform 2019 in Tanzplattform Deutschland 2020, ki po vzoru Commedie dellʹ Arte groteskno zabava, v svojih gibalnih in gracioznih izvedbah pa poseže čez telesne omejitve.
Poskrbljeno je tudi za plesni program mlade generacije. Ena teh uprizoritev je koncept koreografinje Emmy Steiner ali gibki PIP, ki mlade popelje na nenavadno potovanje nepričakovanih zasukov. Ko avtorica v svoji predstavitvi: Kako se gibljem skozi življenje s svojim telesom odigra in zariše vse živo; tudi je zmagovalka Stella 19, za izvedbeno umetnost namenjeno mladim, na sporedu pa 21. ob 10. uri v Halle11. Kolektiv Kunststoff je z uprizoritvijo Wann ist morgen nominiran za nagrado Stella 19, predstavlja pa čakalnico srečavanj treh igrivih igralcev, plesalcev, ki se v svojem gibanju soočajo še s časovno izkušnjo.
Pester uprizoritveni program se na festivalu Pelzverkehr plesno bogati in izobražuje tudi na plesnih delavnicah: za mlade 23. ob 13. uri (Tanz-Etage), pa v druženju na Milonga Brunch ob argentinskem tangu 20. ob 13. uri (Kunstverein) ter v jutranjem ogrevanju za odrasle 21. ob 7. uri (Kunstverein).
Zanimivo se lahko sledi tudi programskim vsebinam plesnih filmov aktualnih tem ter dogodkov, vabi pa se še na poseben dogodek 25. in 26. ob 12. uri v Pelzverkehr kavarno Dnevna soba na družabna srečanja ob opoldanskem omizju (info Point), kjer se stekajo izmenjave, mreženja in kulinarične dobrote. Dnevna soba je že dve leti odprta v umetniški četrti Lendhafen, po zaključeni obnovi kuharja in restavratorja Roberta Kralla leta 2018 pa se v Dnevni sobi dogaja še glasba od jazza do hip-hopa. Z glasbo se zaključi tudi Pelzverkher festival plesa in performnsa z DJane v stilu klubske elektronike in jazza, dogajalo pa se bo 26. od 12. ure naprej v Halle 11.“
Vabljeni torej v Celovec z upoštevanjem vseh razmer, ki nam jih žal kroji korona virus. S festivala bo poročala Daliborka Podboj, saj je naš spletni portal tudi spletni medijski pokrovitelj festivala.