Ex Ponto letos že dvaindvajsetič. Potrošniško in narcisoidno!

Slika Doriana Graya (Foto: Arhiv Vaso Abashidze Music and Drama State Theatre)

22. mednarodni festival uprizoritvenih umetnosti Ex Ponto poteka letos od 18. do 26. septembra na raznih odrih Ljubljane, tudi v Novem mestu v  Anton Podbevšek teatru/APT. Tako kot vsako leto ima Ex Ponto tudi letos svoj izbrani in glede na mednarodne življenjske tokove zelo aktualen moto: Samo moj svet, torej svet, kjer se pripovedujejo individualne zgodbe, žalostne, vesele, boleče in optimistične, kjer posameznik išče in priča o svoji življenjski poziciji časa, ki ga umetnost beleži in osvetljuje na gledališki, plesni in celo glasbeni sceni. Na tiskovni konferenci  18. septembra je prisotne o festivalu in dogajanju v okviru NETA mreže seznanil Damir Domitrović, umetniški vodja in direktor festivala Ex Ponto ter generalni sekretar Nove Evropske Teaterske Akcije-NETA s sedežem v Ljubljani. Festival Ex Ponto je prevzel glavno vlogo v razvoju in širitvi NETA mreže, kjer sodeluje 67 gledaliških in festivalskih članic iz 17 evropskih držav. Kulturno društvo B-51 in Ex Ponto sta izbrana tudi v partnerstvo štiriletnega evropskega ustvarjalnega projekta BEspectACTive, kjer sodeluje 12 evropskih drža, in se spodbudno vključuje lokalno prebivalstvo v neposredno oblikovanje kulturnega festivalskega programa.

22. Ex Ponto bo v teku devetih festivalskih dni ponudil 24 uprizoritev, in sicer poleg koncerta Rundek Cargo Trio iz Zagreba v Cvetličarni v Ljubljani, še 11 izbranih odrskih dogodkov, v spremljevalnem programu pa tudi dodatnih šest filmskih dokumentarcev Sekcije dokumentarni film, ki se bodo zavrteli v JSKD Skladovnici, med njimi tudi plesni film Ples z Marijo Ivana Gergoleta, ki se še posebej priporoča vsem s plesom zasvojenim, če so ga ali pa še niso videli na letošnjem programu Kinodvora v Ljubljani.
Predstava Hura, Nosferatu! (Foto: SNG Nova Gorica / Foto atelje Pavšič Zavadlav)
Med enajstimi odrskimi dogodki bo kar šest slovenskih premier, med njimi pa celo dve plesni; prva se bo zgodila na samem začetku (18. septembra ob 19. uri) v Plesnem teatru Ljubljana/PTL, v koreografski postavitvi češko-slovaškega tandema Tereza Óndrova-Peter Šavel, v predstavi z naslovom: Dokler se drživa za roke, kjer se odkrivajo intimni kotički v raznolikosti odnosov, ki pa ne poznajo starostnih omejitev; druga plesna premiera prihaja ravno tako iz Češke: Praznina (PTL –  21. september ob 20. uri), koreografija Michal Záhora, produkcija Tanec Praha, PD B-51 – Ex Ponto Lj., in obenem nagrajen projekt s strani partnerjev BEspectACTiva, kjer plesalec v smehu in v solzah izpoveduje izpisane liste resničnih zgodb.
Predstave Praznina (Foto: Arhiv Sibiu Theatre Festival)
Zgodba: J. P.Simeon, Vandin testament, se tudi piše v slovarju giba, in to v koreografiji Sylvie Bergé, spregovori pa o tragični usodi posiljenih žena v vojni in o izgubljeni ljubezni, na sporedu pa bo v Mini teatru 20. septembra ob 19. uri. Zadnja v nizu petih koreografskih uprizoritev je  večkrat nagrajena romunska plesna predstava Vzporedno, ustvarjena po konceptu in v koreografiji Ferenza Sinkóa, ob režijskem tandemu  Ferenz Sinkó & Leta Popescu, ki se ukvarja s problematiko telesa, seksualne identitete, represije in sprejemljivosti, vznemirljivo pa zasnovana v  koreografski dinamiki in na izvirno glasbo, predstavljena bo na odru PTL 24. septembra ob 20.uri.
Svečana otvoritev festivala Ex Ponto bo stekla v SNG Drama Ljubljana 18. septembra ob  21. uri s priredbo Slika Doriana Graya, znanega pisatelja Oscarja Wilda, v produkciji Vaso Abashidze Music in Drama State Theatre iz Tibilisija.
Festival se bo zaključil s slovensko premiero na odru in v produkciji Slovenskega mladinskega gledališča/SMG: Hura, Nosferatu!, slovenskega pisatelja A. E. Skubica, v režiji Simone Semenič. Predstava je svoj krst doživela v soboto, 29. avgusta, na festivalu NETA mreže v Bukarešti, spregovori pa o družinski zgodbi, o težki bolezni šestletne deklice, hčerke, ki ima redko obliko epilepsije, tudi o krivdi in vlogi starševstva. Režiserka predstave ni opredelila kot težko in morečo, nasprotno, saj deklica živi svoje življenje, čeprav nad njo bdi bolezenska pošast Nosferatu.
Predstava Vzporedno (Foto: Roland Váczi)
V istem gledališču bo premiero uzrl tudi zanimivi zgodovinski projekt režiserja Martina Kočevskega, dr. J. Plevneš: "Ciril in Metod, kdo sta?!", v produkciji NETA mreže, ki združuje zgodovinske vire in kriminalno fantazijo v odrski predstavitvi zgodbe o dveh bratih, rojenih v Celju, dveh velikih učiteljih in reformatorjih, dveh Slovencih Cirilu in Metodu, ki sta živela v 9. stoletju na prostoru med Rimom in Carigradom.
Premierno postavitev na festivalu in v Centru urbane kulture Kino Šiška bo uzrl tudi najnovejši scenski performans Manipulacije v produkciji Via Negativa, režiserja Bojana Jablanovca, kjer se raziskuje splošna tematika zaupanja, izhodišče pa vsesplošno manipuliranje, saj vsi  manipuliramo z zaupanjem, tako da v končni fazi ni ne krivcev in ne žrtev.
Predstava Manipulacije (Foto: Márton Bíro)
Posebno pozornost si zasluži tudi predstava iz leta 2012, dobitnica več mednarodnih nagrad: I. Dobchev/S. Ivanov Medea-Moja Mati, bolgarskega Laboratorija Sfumato iz Sofije, režija I. Dochev & Margarita Mladenova, ki izpostavi grozljivo dejstvo legalnega trgovanja z materinstvom, ko je populacija na robu preživetja primorana prodajati lastno telo, semena, maternico, organe in celo otroke, stekla pa bo predzadnji dan na odru APT v Novem mestu. V Centru kulture Španski borci bo na sporedu hrvaški projekt mednarodno uveljavljenega režiserja  Branka Brezovca Zablode, po romanu Roberta Musila Zablode gojenca Törlessa.
Domiseln in povsem novi odrski prostor predstavlja Kamion pred hotelom Park, kjer bo tudi dejansko kamion za 40 gledalcev stal pred hotelskim poslopjem za intimno uprizoritveno vzdušje belgijske predstave M. de Cock/M.Arslan Kamion, v režiji Michael de Cock, ki gledalce popelje po eni od neštetih imigrantskih zgodb, tokrat o siriski deklici, ki s seboj lahko ponese le dve torbi in najljubšo igračo
Festivalski program 22. Ex Ponto, ki nosi naslov Samo moj svet, bo, kot kaže, dobro osvetlil aktualni čas naše potrošniške in narcisoidne družbe, tudi z zornega kota posameznika, ki tako kot vselej ta isti čas zrcali na svoji dani življenjski poti in izpisuje v lastnih zgodbah.  

View Gallery 6 Photos