Genaralna direktorica Cankarjevega doma Uršula Cetinski, ki bo Cankarjev dom vodila do 15. oktobra letos, je z ekipo predstavila program letošnje sezone.
Cankarjev dom tradicionalno povabi novinarje na predstavitev jesenskega dela sezone in tako je bilo tudi v sredo, 4. septembra, ko je v Veliki sprejemni dvorani navzoče nagovorila generalna direktorica Cankarjevega doma Uršula Cetinski. ‘Nova sezona prinaša, kakovostno, aktualno mednarodno produkcijo na vseh področjih ter izpostavlja pomembne avtorje in za današnji čas relevantne teme. V Cankarjevem domu je bilo leta 2023 409.990 obiskovalcev, kar je 10,4 % obiskovalcev vseh kulturnih prireditev. (po podatkih SURS-a za prireditve v kulturnih domovih, gledališčih, operah in glasbenih ustanovah), kar ga umešča med velike in pomembne ponudnike in kreatorje kulturne krajine). Na letni ravni mora Cankarjev dom povprečno ustvariti kar 5,5 milijona EUR lastnih prihodkov ter izvede pribl. 2000 prireditev, kar pomeni vsakih 4,5 ure en dogodek.’
Letos so v središče zanimanja postavili mladost, ki v nizu raznolikih dogodkov, koncertov in razstave pod skupnim naslovom Lepo je v naši domovini biti mlad razkriva in odkriva izzive, pasti, želje in namere mladih ter poglede na mladost tistih, ki so se od nje že poslovili.
Ker je portal Parada plesa specializiran za ples poglejmo kaj vse bo plesalo in gibalo v Cankarjevem domu. Vodnja programa za gledališče in ples Andrej Jaklič je napovedal premiero Hortus Conclusus avtorice Barbare Novakovič.
8. in 9. oktobra bo Cankarjev dom gostil eno najstarejših in hkrati najuglednejših gledaliških hiš, Comédie-Française, s kreacijo zvezde evropskega gledališkega prizorišča, vodjo prestižnega avignonskega festivala, Tiaga Rodriguesa. V svojem prvem sodelovanju s Comédie-Française se Tiago Rodrigues, dramatik, režiser in direktor Avignonskega festivala, loteva zgodbe o Hekubi. V značilni maniri lastnega gledališča, z neposrednim nagovarjanjem občinstva prepleta brezčasna vprašanja antične Trojanke s tistimi sodobne ženske, igralke in matere, ki se spoprijema s podobno stisko. Predstava je strukturirana kot potovanje skozi čas, strnjeno v en dan, nastala pa je v režiji portugalskega gledališkega režiserja, dramatika in igralca Tiaga Rodriguesa, znanega po združevanju in prepletanju elementov klasične in sodobne dramatike, ki načrtno kršijo in presegajo ustaljene meje gledaliških konvencij. Leta 2021 je bil imenovan za umetniškega vodjo gledališkega festivala v Avignonu, kjer je v začetku letošnjega julija predstavil tudi omenjeno predstavo.
Odmevna predstava se bo v sklopu evropske turneje v Cankarjevem domu ustavila le dober teden po gostovanju na letošnjem beograjskem festivalu Bitef.
Bojana Robinson bo imela premiero Mašine 18.10.2024 in ponovitvi 19. in 20.10.
25. oktobra prihaja na ogled predstava Nezaželeni, avtorsko delo koreografa Matjaža Fariča.
Novembra bo sledil projekt čudežnega dečka britanskega sodobnega plesa, Wayna McGregorja, s predstavo Univerzum: Odisejada temnih kristalov, ki je napeta meditacija o našem poškodovanem planetu ter vznemirljiv preplet plesa, poezije, filma in glasbe. Konec decembra bo zaznamoval bolero. K nam prihaja španski koreograf Jesús Rubio Gamo, ki je karizmatično razplesal domačo skupino En-Knap in člane Zagrebškega plesnega ansambla s predstavo Gran Bolero, ki bo prav na velikem odru Gallusove dvorane lahko zaživela v vsej svoji veličini.
Vmes pa zagotovo še kakšna ad hoc gibalna predstava. In obdobje Cankarjevega doma bo po 15. oktobru zagotovo drugačno, ko postane generalni direktor Jure Novak. Kakšno svežino ali turobnost lahko sprememba generalnega direktorja prinese, bo pokazal čas. Spremljam z zanimanjem in ga pospremim z njegovimi besedami, kot jih je napisal zame in moje kolege na družbenem omrežju FB leta 2021, ko sem oz. smo sprejeli članstvo v komisiji za uprizoritvene umetnosti na MK: ‘Jure je politično, etično in estetsko jasno in eksplicitno pozicioniran prek vseh svojih javnih nastopov. // Nastavili so vas. Z jasnim namenom.’ Srečno, Jure!