Zvezde plešejo. Konec za Tino Gorenjak. Kaj se dogaja z Andrejem Škufco?

Tina Gorenjak se je poslovila iz tekme za plesni globus. (Foto: Miro Majcen)

Kdorkoli je videl vsaj eno epizodo tretje serije zabavno plesnega šova Zvezde plešejo, je prav gotovo dobil vtis, da je Tina Gorenjak ena najboljših zvezdniških plesalk v tej oddaji, in kar predstavljam si, kakšen šok je za te gledalce informacija, da je Tina v nedeljo izpadla, seveda skupaj s svojim "zvezdniškim" plesnim prvakom, Miho Vodičarjem. Vsem, ki smo si oddajo pogledali, je končni razplet razumljivejši, seveda tistim, ki imajo vsaj neko osnovno poznavanje in razumevanje plesa v paru.

Otvoritvena točka devete oddaje

Oddajo so zaznamovali predvsem tako imenovani "trojčki", kjer so se tekmovalnim parom pridružili nekdanji tekmovalci, predstavljeni že v prejšnji oddaji, poleg pripravljenih koreografij so morali pari pripraviti tudi dvige oziroma "lifte", ki so jih sodniki ocenjevali posebej.

Miha Zupan in Maja Geršak z Rebeko Dremelj

Po lepo odplesani uvodni točki profesionalnih plesalcev so se prvi predstavili Miha Zupan, Maja Geršak in Rebeka Dremelj s salso na La Copa Dela Vida Rickyja Martina. Miha je bil v tem plesu mnogo bolj sproščen kot prejšnjo nedeljo pri valčku in je z lahkoto obvladoval obe plesalki. Rebeka je s svojo pozitivno energijo in karizmo dvignila energetsko raven, kar je bilo prav to, kar je Miha v tem trenutku potreboval. Lepo ga je bilo videti tako razigranega in nasmejanega. Poleg solidne tehnične izvedbe in odlične muzikalnosti je trojica izvedla tudi enega najbolj spektakularnih dvigov oddaje, kjer je Miha hkrati balansiral obe plesalki. Tega so sodniki nekako pozabili omeniti, so pa bili vsi s komentarji pozitivni in so Mihi dodelili ocene 8, 8, 8, 6, skupno 30 točk.

Franko Bajc in Svetlana Cigoj z Gojko Berden

Naslednja trojica v sestavi Franko Bajc, Svetlana Cigoj in Gorka Berden je pripravila argentinski tango na Mi Confesion skupine Gotan Project. Franko, ki nam je pred tednom dni pokazal, kako se lahko z vloženim trudom premaga marsikatero oviro in je dejansko začel v plesu uživati, tudi tokrat ni razočaral. Gibanje vseh treh plesalcev je bilo usklajeno, koreografija dobra, dekleti obe čudoviti v rdeče-črnih zapeljivih oblekah z visoko izrezanimi razporki, Franko pa suveren in kot vedno dobro pripravljen. Med vsako serijo je ena od stvari, ki mene osebno najbolj vleče pred zaslone, priložnost videti, kako tekmovalci napredujejo in kako jih vsak novi izziv potegne v neka nova odkritja, ne le v zvezi s plesom, temveč v zvezi s samim seboj. V tej seriji mi je s tega vidika najbolj fascinanten ravno Franko, za katerega sem mislila, da bo eden prvih, ki bo izpadel, saj je bil v prvih epizodah res okoren in nesamozavesten. Glasovi gledalcev, verjetno bolj gledalk in oboževalk, so mu omogočili, da je prišel do četrtfinalne oddaje in da je uspel prebiti led ter dejansko začel verjeti, da se lahko razvije v solidnega plesalca. Sodniki so bili zadovoljni in so nastop ocenili z 9, 9, 8, 6, skupno 32 točk.

Tanja Žagar in Arnej Ivkovič z Dejanom Vunjakom

Sledili so Tanja Žagar, Arnej Ivkovič in Dejan Vunjak, zaplesali pa so charleston na  Hot Honey Rag iz filma Chicago. Nekaj težav pri enem od dvigov zaradi prešibkega Tanjinega centra je moja edina zamera sicer zelo dobro izvedeni plesni točki, ki je bila vsem trem pisana na kožo. Nisem bila pretirano navdušena nad Tanjino obleko, saj menim, da je ni prikazala v najlepši luči, vendar pa je njena pozitivna energija tako "špricala" iz nje, da večina obleke verjetno ni niti opazila. Tanja je ves čas dominirala, kar je prav, saj je ona tista, ki jo ocenjujejo, in glede na njene plesne sposobnosti to ne predstavlja nikakršnega problema. Arnej je s tega vidika zelo dober izbor partnerja zanjo, saj nikoli ne postavlja v ospredje sebe. Menim, da je ravno zaradi tega ta trio deloval najbolj harmonično. Dejan je prav tako dobro odigral svojo podporno vlogo, s katero je bil sicer pomemben član skupine, ampak ni pozabil, kdo je zvezda te točke. Tanja je prejela zelo lepe pohvale sodniške četverice, ocene pa so bile 10, 10, 9, 8, skupno 37 točk.

Tina Gorenjak in Miha Vodičar z Gašperjem Rifljem

Tini Gorenjak in Mihi Vodičarju se je pridružil Gašper Rifelj, njihova naloga pa je bila pripraviti zapeljivo rumbo na čudovito pesem Wicked  Games Chrisa Isaaka. Tina je bila v središču pozornosti obeh moških partnerjev v koreografiji, ki je neke osnovne, tipične akcije rumbe popestrila z dvigi. Meni je bila točka všeč, ker ni bila prenatrpana, kot so bile nekatere Tinine koreografije v prvih epizodah. Tina je zato delovala kontrolirano in urejeno, kar je zelo pomembno pri rumbi, ki ne prenese "šlamparije". Megla je sicer pomagala ustvarjati posebno vzdušje, vendar nam je hkrati tudi odvzela priložnost bolje videti stopala, ki so pri rumbi lahko eden najlepših atributov plesalke. Tina je prejela za svoj nastop popolnoma enake ocene kot Miha Zupan: 8, 8, 8, 6 in seštevek 30.

Špela Grošelj in Miha Perat s Chorchypom

Peti in zadnji nastop pa je pripadel triu v sestavi Špela Grošelj, Miha Perat in Chorchyp. Zaplesali so tango na pesem Maneater Nelly Furtado. Špela, ki naj bi predstavljala neko dominantno in ukazovalno žensko, je sicer odigrala svojo vlogo korektno, plesno pa ta točka ni bila nek presežek. Tanga je bilo premalo in v spominu mi je ostalo bolj korakanje kot plesanje. Znova je imela Špela premalo tipično glasbeno podlago za ples, ki naj bi ga upodobila. Ne vem, zakaj, ampak pri njej se ne dogaja tak plesni napredek kot pri nekaterih drugih tekmovalcih. V primerjavi s Frankom je ona prišla v oddajo z mnogo več plesnih izkušenj, pa tudi z izkušnjami nastopanja pred občinstvom in kamerami ter solidno telesno koordinacijo. Seveda ne vem, koliko ur treninga opravijo tekmovalci tedensko, ampak po videnem bi si upala trditi, da Franko in Miha precej več kot Špela. Lahko pa je razlog tudi kje drugje. Vsekakor sem od nje pričakovala več glede na njene začetne nastope. Sodniki so se strinjali, da to ni bil njen najboljši nastop in ji dodelili ocene: 7, 7, 7, 6, s seštevkom 27.

Ocene za Tanjino trojico

Ne vem, kaj se dogaja z Andrejem Škufco, ampak v tej oddaji je podelil štirim tekmovalcem oceno šest in le Tanji Žagar oceno 8. Ostali trije sodniki, ki sicer vedno podeljujejo višje ocene od Andrejevih, so jih kljub temu nekako razvrstili od 7 do 9 oziroma Lado in Nika celo do 10, njemu pa so bili kar štirje nastopi enakovredni. To me čudi, saj sem prepričana, da vidi razlike med njimi, torej mora biti razlog nekje drugje. Začelo me je tudi motiti, da postaja preveč zadovoljen z vsem, kar zvezdniki pokažejo. Čeprav se strinjam, da je treba pohvaliti vsak napredek tekmovalcev, pogrešam več konstruktivne kritike in konkretnih napotkov za naprej.

Franko Bajc in Svetlana Cigoj z Gojko Berden

V nadaljevanju oddaje so morali tekmovalni pari izvesti vsaj en dvig oziroma "lift", lahko pa tudi več, sodniki pa so jih točkovali od 2 do 10. Te točke so se prištele k ocenam za plese trojic. Naloga sodnikov ni bila lahka. Zelo na hitro so se morali dogovoriti in objaviti vrstni red, za katerega so se skupaj odločili. To je precej zahtevnejše kot njihovo običajno točkovanje, saj ne smejo več parom dodeliti enakega števila točk. Pari so predstavili zelo raznolike dvige, Špela in Miha celo v obrnjenih vlogah, kjer je na koncu ona dvignila njega. Končni razplet je bil tak, da sta najnižjo oceno, 2 točki, dobila Tina in Miha, potem Miha in Maja 4 točke, Špela in Miha 6, Franko in Svetlana 8 ter Tanja in Arnej 10.

Miha Zupan in Maja Geršak z Rebeko Dremelj

Res je, da je bilo tekmovanje v dvigih neka novost in popestritev oddaje, vendar dvigi nikakor niso "plesni" element pri standardnih in latinskoameriških plesih in so na tekmovanjih celo prepovedani. Poleg tega so imeli določeni pari že v štartu prednost zaradi razlik v konstituciji. Definitivno sta bila s to preizkušnjo najbolj na udaru Špela in Miha, ki sta se sicer dobro znašla ter izvedla dvig, ki ga lahko izvajata dva, ki sta približno enako težka. Kljub temu pa menim, da sta imela Miha in Maja boljše izvedene dvige. Jaz bi njiju ocenila bolje, še posebej zaradi zadnjega dviga, ki je bil nekaj posebnega. Za Tino moram reči, da so bili dvigi pravzaprav solidni, vendar pa jih je pokvarila z neposrečenimi in neelegantnimi sestopi. Da sta bila pri dvigih zelo uspešna Franko in Svetlana, se ne čudim, saj je pogosto več odvisno od plesalke, ki mora biti izjemno močna, da drži center in telo močno natonirano. Če ona te moči ne premore, ji tudi izjemna mišična moč plesalca nič ne pomaga. Poleg tega je uspešnost dviga odvisna od časovne usklajenosti partnerjev, ki pa se najlepše vidi pri uvodu in zaključku dviga.

Tanja Žagar in Arnej Ivkovič z Dejanom Vunjakom

Najtežji dvig sta izvedla Arnej in Tanja, zato se strinjam, da sta si zaslužila najvišjo oceno, Ocene dvigov so na zadnje mesto točkovne lestvice postavile Tino in Miho, zato ni bilo veliko presenečenje, da sta se znašla med ogroženimi pari. Drugi ogroženi par sta bila Špela in Miha, ki sta bila v tej situaciji že minulo nedeljo.

Tina Gorenjak in Miha Vodičar z Gašperjem Rifljem (foto: Miro Majcen)

Ples, ki je bil določen za "dance off", je bil tokrat jive, ki ga ne Tina ne Špela v tem tekmovanju še nista plesali Špela je plesala jive v Zvezdah plešejo v sklopu oddaje Spet doma leta 2007, tako da ji ples ni bil popolnoma tuj, Tina Gorenjak, ki je v tej isti oddaji sodelovala leta 2006, je izpadla, preden je prišel na vrsto jive. Znova smo morali skozi pretvarjanje, da plesalci ne vedo, kateri ples bodo morali zaplesati v plesnem dvoboju, nakar sta oba para plesala koreografsko pripravljeno točko. Pri Špeli in Mihi Peratu bi človek še verjel, da improvizirata, saj sta plesala ves čas v fizičnem kontaktu, kar pomeni, da ima plesalec možnost plesalko voditi. Tina in Miha Vodičar pa sta pol časa plesala brez fizičnega kontakta v poziciji "side by side", kar pomeni, da ni bilo nikakršnega vodenja plesalke, temveč so bili koraki vnaprej skoreografirani. Po prvih petih sekundah je bilo jasno, da Špela jive obvlada mnogo bolje kot Tina, in odločitev sodnikov, da rešijo Špelo, je bila popolnoma korektna. Čeprav je Tina v vseh svojih nastopih do zdaj pokazala izjemen smisel za ples, je bil tokratni izziv zanjo pretrd oreh. Jive zahteva kar precej urjenja, da ga usvojiš, in brez pravih informacij in dovolj kilometrine to nikakor ni ples, ki bi se ga dalo na hitro naučiti. Žal je to na svoji koži izkusila Tina, ki se je zato poslovila od tekmovanja. Upam, da plesu ne bo obrnila hrbta, in ji želim, da bi ji lepšal življenje tudi v prihodnje.

Daniela Škofic Novak z možem Fredijem ter Škorjanci; Aljažem, Srečkom in Natašo (foto: FB)

Meni bo tokratna oddaja ostala v lepem spominu zlasti zato, ker sva si jo s Fredijem (Novak, op. u.) ogledala v družbi Aljaža Škorjanca in njegovih staršev, Srečka in Nataše. Aljaž je namreč končno uspel priti domov na kratke in več kot zaslužene počitnice po odplesanih petdesetih predstavah svojega super uspešnega šova Remembering Movies, s katerim je skupaj s svojo Janette navduševal britansko občinstvo.

Aljaž Škorjanec je z ženo Janette redni plesalec originala Strictly Come Dancing in avtor ter plesalec v predstavi Remembering Movies.
View Gallery 14 Photos