Začelo se je. Dunajski ImPulsTanz v polnem zamahu.

Doris Uhlich v promocijski fotografiji Daniela Gottschlinga za odprtje festivala.

Letošnji ImPulsTanz bo potekal do 16. avgusta na preverjenih lokacijah in odrih gledališč Odeon, Schauspielhaus, Arsenal, MuseumsQuartir, skrajšano MQ ali pogovorno "mukwa" in skupno enaindvajsetih poslopjih, ki nudijo prostor za predstave, razstave ter delavnice, in seveda vse v bližini mestnega jedra ali v samem središču Dunaja. Velikih odrov ali oziroma tistih najbolj IN gledaliških hiš letos ni na sporedu, sicer se notranjost Volkstheatra že celo poletje obnavlja, ko je z novo direktorico prišlo tudi do nove prenove gledališča. ImPulsTanz 2015 je predvsem osredotočen na avstrijsko koreografsko sceno.

Doris Uhlich nima težav z goloto … (Foto: Karolina Miernik)
Otvoritveni festivalski večer ali koreografski impulz z naslovom Hit The Boom se je zgodil po zamisli avstrijske koreografinje Doris Uhlich, strastne motoristke, ki ljubi ritem hitrosti. Predstava je grajena prav za krotitev težkih motornih koles, sicer pa je Doris nekoč tudi plesala in prakticirala plesne tehnike od baleta pa do sodobnosti. Odločila se je in pred devetimi leti tudi začela s svojo motorno tehno-glasbeno izbiro ter gibalnim osvobajanjem zatrtih teles, kot se da prebrati v dunajskih časopisnih komentarjih in lanskoletni zaključni slovesnosti, ko je nastopila gola. In  samozavest, sproščenost, zabava ter dobra reklama – kot kaže – vodijo tudi do popularnosti. Na Dunaju bo Doris nastopila še 27. julija in 8. avgusta v klubu Gelle Forelle s svojim projektom Universal Dancer. 
… (Foto: Karolina Miernik)
V dunajskem dnevniku Die Presse so komentar o otvoritvenem dogodku naslovili: Tanz, ohne Einschräkung (Ples brez omejitve). Doris Uhlich pa je izjavila, da bo to tako "odštekan" večer, da bo ves MQ poskakoval, ko bo energetski presežek dvajsetih plesalcev, študentov dunajske umetniške akademije sprožil pravi energetski "boom" in se bo prenesel tudi na druga prisotna telesa. Za isti časopis je še dejala, da jo predvsem zanima, kaj pomeni ekstatično gibanje za človeka, ki ima očitno svoje meje, pa vendar zna eksplodirati in presenetiti. Torej je okoli 5000 ljudi tega otvoritvenega večera 14. julija, ki smo bili prisotni na odprtem prostoru MQ, nestrpno pričakovalo to napovedano eksplozijo presenečenja plesalke, koreografinje in didžejke Doris Uhlich.
Tradicionalni direktorsko-umetniški programski par: Ismael Ivo in Karl Regensburger z dunajskima kulturnima veljakoma. (Foto: Karolina Miernik)
Štirinajsti julij ni bil ravno sončen niti deževen dan, vendar nas je presenetila tudi kakšna ploha. Vse naokrog MQ so na odprtem postavljene  kavarne, restavracije in veliki ležalni stoli, zasedeni pa so bili gotovo že kako uro prej. Tik pred začetkom nas je ujela še ploha. Plesna tla so morali pobrisati in logično, da je začetek za nekaj minut zamujal, ljudje pa so se že nabirali okoli odra. Ko pa so zadoneli udarni ritmi didžeja, se je prostor okoli odra kar naenkrat zapolnil. Uhlichova je tega večera na podiju nad velikim odrom in na prostem navijala tehno, pop, rock in barok ritme. Na začetku so plesalci urno vsakdanje in barvito oblečeni prihajali na oder. Njihovo poskakovanje z noge na nogo in z obeh nog v zrak ter hop na tla ali mahanje z rokami ter vihtenji ene roke, tudi tekanje naokrog in v krogu je bila vsa gibalno razgibana vsebina, mogoče še kak amaterski skok, seveda tudi tak pravi plesni se je zaiskril. Z njimi pa je na vrhu mahala še Doris s prosto roko didžeja, kar je spominjalo na ameriške filmske kavboje in njihovo metanja lasa. Kar je bilo občudovanja vredno, je bilo fizično zlitje plesalcev z udarnimi hitrostmi ritma in njihova neverjetna kondicija, ki so jo gotovo nabirali kar nekaj časa.
… Letos nastopajo tudi Ana Juren s predstavo The Kitchen… (Foto: Christoph Lepka)
Intervjuji s plesalci na avstrijski televiziji so potrdili, da je bilo urjenje zahtevno in je trajalo tudi nekaj mesecev. In kot pravi njihova voditeljica Doris, "se telo poti in prepoti, in šele takrat lahko iz notranjosti na videlo privihra novo spoznanje". Znoj prepotenih teles se je kar zlival po podiju, plesalci pa so vseskozi poskakovali, nasmejani, brez opaznih dihalnih težav ali fizične utrujenosti. Vsi fit in srečni! No, ta prikaz sijoče sreče ter sicer urejenega poskakovanja plesalk in plesalcev na odru ni kaj dosti vznemiril gledalcev. In če to scensko gibalno predstavitev poimenujemo koreografija, potem smo vsi pešci in poskočni meščani koreografi svoje hoje ter vsakodnevnih urnih korakov, otroci pa rojeni super koreografi  svojih veselih in razigranih igric!
… Barbara Kraus s predstavo Close my eyes and see … (Foto: Karolina Miernik)
In vendar so gledalci prišli na svoje in so se lahko sproščali z vzkliki, po odru so začela leteti oblačila in obuvala s teles nastopajočih. Ne vseh naenkrat, ampak postopoma v gibanju, in to vse do nudističnih užitkov; oblačila so bila tudi lepo zložena ob robu odra. In se je v polni svetlobi še enkrat zvrstilo enako poskakovanje, tokrat nagcev, da pa ne bi bilo vseskozi enako, so se posamezne skupine razvrstile na razne konce odra ter  še enkrat repetirale enake gibalne pasuse. Torej koreografija je vendarle bila! Obnova že videnega je pozneje potekala še v športnih obuvalih, dodani so bili novi dueti in vadba dvigov ter objemov golih telesih, ki so se pred tem še dobro napudrala pred gledalci. In tako vse do konca, ko je ta plesni "boom" eksplodiral v glasovni "boom" gledalcev, in so plesalci odpirali še steklenice šampanjca, ki se je penil na vse strani, tudi po telesih. Seveda velikost steklenic ni bila enaka tistim na dirkališčih formule1 in v rokah zmagovalcev na njihovem zmagovalnem odru. Po kratkem odmoru pa je nastopila še didžejka Doris, glasbo je samodejno pustila, da se vrti, s svojega podija pa je stopila v srebrni telesu prilagajoči se jakni, ki je segala čez popek in v polškornjih ter spodaj brez, malce pomigala s svojim imaginarnim lasom, gledalci pa jo navijaško spodbujali, da je nasmejana odvrgla še svojo jakno in zavibrirala z obiljem ozadja.
… Christine Gaigg/2nd Nature v Maybe the way you made love twenty years ago is the answer? … (Foto: Raphael Brandt)

Prav idealno osvobajanje v vročici poletja, za ta višek sprostitvenih užitkov golih mladih in lepo oblikovanih teles pa je poskrbela še kratka nebeška prha in jih dodatno očistila ter ohladila. Res pa je, da današnji človek potrebuje gibanje, in to kar nudi Doris Uhlich, je vsekakor dobra gibalna sprostitev za vse, pa še glasba povrh, predvsem če pomislimo, da se vse manj in manj gibljemo, smejemo, ko vse bolj in bolj sedimo, ležimo ter nepremično strmimo v ekrane; pa še nudistične plaže so skrčene, torej se tudi nudistom odpirajo nove poljane, novi osvobajajoči scenski odri.  
… Rani Nair v Future Memory… (Foto: Imre Zsibrik)
Kakšen možni presežek bi lahko sledil predstavljenemu dogajanju, menim, da osvobojeni gledalci, le težava nastopi, kam potem z oblačili, kar v roki jih nositi bi bila neprijetna obremenitev. In mislim, da se jih ne bi našlo le nekaj, ki bi  kar poleteli na oder, če bi se jih le povabilo. Ko so avstrijski televizijski novinarji spraševali gledalce o dogodku, je mladina potrdila, da jim je bil nastop golih teles všeč, nekateri malce bolj resni pa so komentirali, da to ni umetnost, drugi so celo negirali tak nastop. No, Doris Uhlich je tudi že sama dejala, da za sprostitev teles ni treba biti vpet v umetniške vode, in ima povsem prav. Tudi odprto je komentirala, da ima rada telesno obilje in ne manekenske skladnosti, da pa se še posebej poglablja v goloto teles, tudi s starejšimi in invalidi načrtuje sodelovanje v tem smislu.
… očitna zvezda letošnjega festivala Doris Uhlich s predstavo Universal Dancer … (Foto: Wolfgang Silveri)
Predstavitev je vodil moderator Dirk Stermann, na koncu pa dodal stavek o festivalski finančni suši. V Die Presse so 16. julija zapisali, da si je vodja festivala Karl Regensburger končno lahko oddahnil, ko se je le zgodil otvoritveni dogodek, in to navkljub letošnjemu pomanjkanju finančnih sredstev pri ImPulsTanz festivalu, ob koncu pa še zapisali: "Kulturni minister Josef Ostermayer ni sicer prinesel dodatnega denarja, ampak kot vedno le najboljše pozdrave." Minister Josef Ostermayer je festival tudi častno odprl. Celoten program festivala z vsemi delavnicami, predavanji, razstavami … pa si oglejte na spletni strani www.impulstanz.com

View Gallery 9 Photos