Soul Chain/ Vezi duš. Plesno odprtje Borštnikovega srečanja s skupino tanzmainz in slovito izraelsko koreografinjo Sharon Eyal. Ponovitev predstave tudi v Cankarjevem domu!

Vezi duš (foto: Andreas Etter)

Končno bomo dočakali ustvarjalni kod izraelske koreografinje Sharon Eyal, ki se bo skozi kreacijo Vezi duš in skupino tanzmainz predstavila slovenskemu občinstvu.

Gostovanje skupine tanzmainz je bilo za odprtje Borštnikovega srečanja planirano že nekaj let nazaj, a je zavoljo koronskih ukrepov odpadlo. Zdaj, ko se je termin Borštnika preselil na pomlad se je uskalsila tudi časovnica in končno bomo lahko videli kreacijo Vezi duš tudi na slovenskih odrih. Natančneje na dveh. Najprej na odru dvorane Ondine Otta Klasinc v Mariboru v petek, 7. junija ob 20.00 kot uradni otvoritveni dogodek letošnjega Borštnika in nato še v nedeljo, 9. junija ob 19.30 na odru Gallusove dvorane Cankarjevega doma v okviru abonmaja Sedem veličastnih.

Pričakovanja so velika, vsaj za nas plesoljubce, ki poznamo tanzmainz in poznamo izraelsko koreografsko ustvarjanje. Sharon Eyal se je rodila 19971 v Jeruzalemu in bila od 1990 do 2008 članica slovite Batsheva Dance Company za katero je, kot hišna koreografinja, skreirala 16 kreacij. Že leta 2005 je začela sodelovanje z Gaiem Beharjem in skupaj sta 2009 ustanovila skupino L-E-V, ki je od leta 2022 registrirana kot neprofitna organizacija s sedežem in aktivnostmi v Franciji.

Sharon Eyal (foto: Eyal Nevo)

Njen gib je poseben, natančno premišljen, koreografija nabita z energijo, z odra boste začutili znoj in parfum plesalcev. V najavi na spletni strani Cankarjevega doma o Vezi duš preberemo razmišljanje Eyalove: ‘Globoko v sebi najdemo silno osamljenost, zoperstavljeno ljubezni do življenja, tej veliki, ne vedno prisotni strasti. Sprejeti moramo osamljenost, ki je lastna vsakomur od nas. Vsak posameznik stopa skozi lastno življenje, vsak je sam ob njegovem prenehanju. Telo v notranjosti hrani velika čustva. Verjamem, da zanje ni potrebna zgodba, veliko bolj neposredno se namreč izkazujejo skozi telo in mišice.’

Vezi duš (foto: Andreas Etter)

In dodaja: ‘V enosti najdemo posameznost, spoznanje, kako različni smo. Paradoks, ki nas povezuje, osmišlja formalni plesni okvir, v katerem se zgodi ljubezen. Absolutna edinstvenost individuuma.’

Dve minuti energičnega plesa tanzmainz in Sharon Eyal.

Sodobnoplesna skupina tanzmainz deluje pri državnem gledališču StaatstheaterMainz, od leta 2014 pod vodstvom Honneja Dohrmanna. 21 plesalcev z raznovrstno produkcijsko ekipo vsako sezono ustvari tri do pet premier. Za delovno metodo skupine so značilni odprtost, medsebojno spoštovanje in visoka motiviranost. Članica skupine tanzmainz je bila tudi slovenska plesalka Marija Slavec, ki bi prav s to koreografijo morala nastopiti na odprtju Borštnika leta 2020. Intervju si lahko preberete tukaj https://www.paradaplesa.si/tristosestdeset/marija-slavec-res-sem-si-zelo-mocno-zelela-nastopiti-pred-domacim-obcinstvom-saj-se-sploh-ne-spomnim-kdaj-sem-nazadnje-nastopala-doma/ Marija je tudi povedala, da je koreografija ‘Vezi duš fizično ena najzahtevnejših predstav, katerih sem bila del, ampak takšni izzivi, ko se ekstremna fizikalnost v plasteh preliva z neštetimi občutki in fizičnimi kvalitetami, je osebno način, s katerim se poistovetim in mi pomaga odgovoriti in osmisliti vprašanji: Zakaj plešem? in Kdo sem?’

Marija Slavec v predstavi Vezi duš. (foto: De-Da Productions)

Sharon Eyal je v Cankarjevem domu že gostovala leta 2018 s predstavo Ljubezen, Poglavje 2 in jasno, navdušila. Brez dvoma bo tako tudi ta vikend, kjer vas čakajo kožni bodiji, dokolenke in 55 minut starstnega fizičnega plesa.