Razvpita Mojca Horvat tokrat pobasala samo 8000 evrov

Plesna nategunka Mojca Horvat je spet v akciji. Po Balkanu spet zavzema Slovenijo.

Pred dobrim mesec dni je bila na odru Lutkovnega gledališča premiera muzikala za mladino in odrasle Avenija Q, s slovenskim podnaslovom Rakova pot. Odločitev Horvatove, zakaj ravno ta muzikal, je odločna in samozavestna. ”Ker mislim, da Broadway ni izkoristil vseh možnosti, ki jih koreografu in režiserju ponujata odlična besedilo in glasba.”
Muzikal je v slovenščino prevedel Milan Dekleva z že kar obveznimi aktualnimi vložki o Zmagu Jelinčiču, pa tudi hišniku, ki nastopa v muzikalu, je dal ime Fredi Kiler, ki s štajerskim naglasom seveda asociira na pevca Fredija Milerja. Ampak tovrstnih aktualnosti smo pri koreografinji, tokrat je prevzela tudi režijo, navajeni. V muzikalu Briljantina, ki je bil tudi plod Horvatove in ga je v slovenščino pravzaprav ljubljanščino prevedel Andrej Rozman Roza, smo morali poslušati lokalizme v stilu “js sm pa iz škofijske gimnazije, da si nauš kej naredu!!!" Razumem, da gre za približevanje mladim, ki naj bi jim bila tovrstna gledališka zadeva namenjena. A ves čas predstave, ki traja absolutno predolgo, skoraj dve uri brez pavze, se človek sprašuje, ali bodo današnji mladinci imeli tolikšno koncentracijo in predstavo sploh razumeli. Ali sploh vedo, kje je v Ljubljani Rakova Jelša, po kateri naj bi se imenoval muzikal, ali je scenografija, delo scenografke z nacionalne televizije Urške Dolinar, zlepljena iz kartonov dovolj prepričljiva za današnji svet, ki blešči v sofisticiranih materialih? Premierska publika, ki seveda ni bila sestavljena iz mladinskega povprečja, ampak bolj tam čez štirideseto, se je zabavala. Igralci, ki so zaposleni v Lutkovnem gledališču oz. po ukazu župana Zorana Jankovića, ko se je moralo Gledališče za otroke in mladino preseliti na Krekov trg ter združiti moči z lutkami in si deliti oder s Šentjakobskim gledališčem, so igralski, plesni in pevski del solidno izpeljali. Nina Ivanič, Maja Martina Merljak in Alenka Tetičkovič so vidno uživale v svojih vlogah.

Igralska ekipa je na vajah dala vse od sebe, saj so si menda zelo želeli ustvarjati muzikal.
Malo manj kot trije v kot stisnjeni glasbeniki, Igor Seme (klavir), Tilen Knaflič (bas kitara), Matjaž Horvat (bobni), so se ves čas predstave bolj dolgočasili. Najbrž jim ni godila glasbena priredba Patrika Grebla, ki v zadnjem času res večino stvari naredi z levo roko. Koreografija in režija je bila horvatovsko vedno enaka. Nekaj skokov v levo, obrat na desno, srce parajoči zaljubljeni pogledi, krčeviti in občasno groteskni akrobatski elementi, katerih kombinacije smo videli res že neštetokrat. A za laike čisto dovolj in prepričljivo. Tako kot Horvatova zna.
Je bilo pa med gledalci, čeprav je bila večina prijateljev in znancev Mojce Horvat, čutiti začudenje nad junaškim dejanjem umetniškega direktorja Iztoka Valiča, da je po lanskem broadwayskem nategu sedemtisočglave množice v Cankarjevemu domu dodelil in posledično nagradil Horvatovo z režijo in koreografijo novega muzikala. Iztok Valič je za naš portal pojasnil. “Dogovori in sodelovanje z gospo Mojco Horvat glede Avenije Q se je pričelo v letu 2008, enako kot z drugimi sodelavci. Skratka pred dogodki, ki jih omenjate (škandal v zvezi z zavajanjem občinstva glede izvedbe predstave Muzikal Broadway lani novembra, op. p.)." Ko smo ga prosili za komentar, je nonšalantno odgovoril, da stvari ne pozna, kar je seveda težko verjeti, saj so skoraj vsi mediji, direktor Cankarjevega doma Mitja Rotovnik in oškodovano občinstvo na ves glas bentili nad “vrhunskim nategom” Mojce Horvat. Kakorkoli že, je pa Mojca za Avenijo Q vseeno bila finančno prikrajšana. Honorar, ki ji je bil izplačan, je znašal natančno osem tisoč evrov bruto, kar pomeni, da če bi Mojca režirala in koreografirala v ljubljanski Drami, Mestnem gledališču ali pa v mariborski Drami, bi se na njenem žiro računu zbralo vsaj trikrat, če ne celo štirikrat več, kot ji je bilo pripravljeno plačati Lutkovno gledališče. Ne bojmo se, Horvatova bo preživela. Našla je novo žrtev, in sicer je prepričala direktorja ljubljanskega Festivala Darka Brleka, da v letošnji poletni program uvrsti muzikal Maratonci tečejo zadnji krog Gledališča na Terazijah režiserja Kokana Mladenoviča v koreografiji, jasno, Mojce Horvat.
Mojca se smeji. Direktorji padajo kot muhe. Po direktorju Cankarjevega doma Mitji Rotovniku, direktorju SNG Maribor Danilu Roškerju bo nategnila še Darka Brleka, direktorja Festivala Ljubljana.
Najboljša koreografinja Balkana, kot so jo Beograjčani razglasili marca letos, bo Balkan dobesedno prenesla na naša tla. Za vstopnico boste morali odšteti 49 oziroma 59 evrov, kar je seveda za nekaj evrov več, kot za "Nateg Broadway". Ampak po ogledu se ne pritožujte, da niste bili opozorjeni.