Najprej ostre besede ravnatelju SNG Opera in balet Ljubljana Stašu Ravterju, potem pa jok in stok in letanje k odvetnici.

Jean Sebastien Colau z Uršo Vidmar na pripravah za predstavo Ljubezenski valčki (foto: Polona Loborec)

Francoski koreograf Jean Sebastien Coleau se je za izrečene besede opravičil in za to najel celo odvetnico.

O dogajanju glede izbora novega umetniškega direktorja ljubljanskega baleta in posledično dveh pismih, ki sta ju napisala portugalski koreograf Gagik Ismailian in francoski koreograf Jean Sebastien Coleau na naslov vlade in premierju Janezu Janši, si lahko preberete tukaj https://www.paradaplesa.si/na-spici/v-ljubljanski-operi-je-taka-drama-da-jansi-pisejo-koreografi-iz-tujine/

Jean Sebastien Coleau, od junaka do prestrašenega koreografa (foto: Polona Loborec)

Za komentar dogajanja sem prosila tudi ministrstvo za kulturo in njihov odgovor je naslednji: “Prepričani smo, da je vodstvo SNG Opera in balet pri izbiri pomočnika ravnatelja za vodenje strokovno-umetniškega dela za področje baleta delovalo strokovno, nepristransko in v skladu z objektivnimi kriteriji. Prejeli smo tudi obvestilo, da je gospod Jean Sebastien Coleau prek svojega odvetnika že poslal preklic navedb in opravičilo za pismo, ki ga je poslal predsedniku vlade Janezu Janši.”

Ljubezenski valčki koreografa Jeana Sebastiena Coleaua (foto: Darja Štravs Tisu)

Portugalski koreograf Gagik Ismailian za svojimi besedami stoji, kar pa ne moremo napisati za Francoza, ki je, verjetno v paniki, najel odvetnico, ki je name naslovila precej predrzno pismo. Domžalska odvetnica Katja Seljak Varga nemudoma zahteva in poziva: “… da nemudoma izbrišete iz spletnega portala vaš članek ter se moji stranki opravičite, da ste pismo, ki nikakor NI bilo namenjeno NE vam NE širši javnosti, temveč izključno predsedniku vlade, brez dovoljenja in vedenja moje stranke objavili. Hkrati vas obveščam, da je moja stranka preklicala svoje navedbe, ki jih je podala v pismu z dne 10. 11. 2020 in se opravičila SNG Opera in balet Ljubljana in ravnatelju Stašu Ravterju. V kolikor le-tega ne boste naredili še DANES, bom primorana zaščiti interese svoje stranke.” No, odvetnica je prejela moj odgovor: “Pismo, poslano v kabinet predsednika vlade, ni zasebno pismo, še zlasti, če je tema tega pisma delovanje ene od vodilnih kulturnih inštitucij v državi, ki se financira z javnim denarjem. Zato je objava tega pisma nesporno v javnem interesu, vaša zahteva po umiku članka/pisma pa grob in neposreden poskus cenzure ter izsiljevanja novinarskega poročanja, o čemer bom seveda obvestila tudi javnost. “ Odgovor odvetnice: “Naj poudarim, da ne gre za nikakršno izsiljevanje, kot napačno zatrjujete, temveč za dejstvo, da je moja stranka preklicala svoje navedbe, ki jih je podala v pismu z dne 10. 11. 2020 in se opravičila SNG Opera in balet Ljubljana in ravnatelju Stašu Ravterju. To je celotno dejstvo te zadeve in vas prosim, da v kolikor menite, da gre za javno pismo, kar po mojem mnenju ni, objavite, da je moja stranka preklicala navedbe in se opravičila.”

Čakamo Renata Zanello, da prevzame vodenje ljubljanskega baleta

Vsebine opravičila seveda odvetnica ni priložila, zato lahko upravičeno dvomim, da to obstaja. Dodajam, da je pravzaprav res sreča, da ravnatelj SNG Opera in balet Ljubljana Staš Ravter ni izbral Francoza za umetniškega vodjo baleta. Najprej pogumno napišeš, kaj se mu je dogajalo ob pogovoru za kandidaturo, in se nato ustrašiš nekaterih ostrih besed, ki ti jih menda izreče Ravter, ko prebere poslano pismo. Takšen “Herkules” pa res ne more voditi baletnih plesalcev. Sploh pa ne ljubljanskih. Čakamo torej, da se uradno potrdi izbrani kandidat Renato Zanella.