Mladi baletni talenti na velikem odru Cankarjevega doma

Imaginarium v koreografiji Kjare Starič Wurst (foto: KGBL)

Letna predstava ljubljanske Baletne šole ter Srednje baletne šole Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana 2017 je 9. aprila stekla na velikem odru Gallusove dvorane Cankarjevega doma. Slednji je prav gotovo predstavljal nov, predvsem pa velik izziv za pripravnice in učence ljubljanske baletne šole, ki so ga uspešno nadvladali in svoj nastop tudi odlično opravili. Program so razdelili na dva dela, ko je po prvem delu z naslovom Etude in Variacije sledil odmor, nato je sledil še drugi del, sestavljen iz dveh modernih koreografij: Imaginarium in  Enoone, med njima pa še sijoči zlati nagrajenci 13. tekmovanja mladih baletnih plesalcev.

Mladi baletni plesalci in plesalke na odru Gallusove dvorane Cankarjevega doma

Veliki oder so med prvimi ljubko osvajali najmlajši iz dveh plesnih pripravnic 2. A in 2. B, ko so veselo pritekli pred avditorij in se postavljali v vrsti ter se kot mali beli labodki uglasili na glasbo P. I. Čajkovskega Labodje jezero. Za njimi pa že veselo hiteli še tisti iz dveh tretjih pripravnic in se razporejali v vrste, kroge, ko so še bolj prostorsko razigrano uigravali vadbene začetke; za obe pripravnici in skoraj petdeset otrok je otroško uigrano koreografijo pripravil Mihael Žveglič.
Neja Jeršin
Po dveh izhodih plesnih pripravnic je sledila variacija iz Pas de trois po koreografiji M. Petipaja, ki jo je v sončnem baletnem kostumu tudi vedro odplesala Neja Jeršin, po vrsti pa bila kot tretja oziroma zadnja točka tega tridelnega koreografskega izhoda na znano baletno  glasbo skladatelja Čajkovskega.
Začetni utrip treh kratkih koreografij na baletno temo Čajkovskega se je izkazal kot dobro izbrana kombinacija že umetniško zasnovane in tudi zaplesane klasične baletne variacije v izvedbi letošnje maturantke, ki je sledila urejeni razigranosti plesne pripravnice. Po programu je sledilo  šest solističnih variacij, ki jih je za šest letošnjih maturantk pripravil Matej Selan, korepetirala pa Kaja Lomovšek. Tako je bil po prvemu koreografskem trojčku na vrsti že drugi na glasbo L. Minkusa iz baleta Bajadera, ko sta skupaj nastopila I. A in I. B razred v koreografiji Tine Juhant, in je skoraj 30 nastopajočih posegalo po višinah in so pogledi že spremljali postavitve rok. Takoj za njimi je nastopil 2. razred v koreografiji Nade Zorn Herem, ko se jih je šestnajst že slikovito razvrščalo po odru.  
Lara Ekar Grlj
Drugo solo variacijo je lepo zaplesala Lara Ekar Grilj v belem baletnem dresu, v sanjskem belem tutuju, variacijo iz Kraljestva senc po koreografiji M. Petipaja, in če ne bi trema tu in tam dobila svoj ton, bi bila lahko tudi lirična izvedba variacije sanjska.
Tretji koreografski sklop je bil postavljen na baletno glasbo C. Pugnija: Faraonova hči. Koreografijo za tretji razred je pripravila Vesna Cestnik Tehovnik, za 4. pa Nada Zorn Herem. Prostorskim geometrijskim oblikam in stilno oblikovanim koreografijam so poskočni baletni učenci ubrano sledili, ko se je vsak od njih v določenem plesnem trenutku znašel na drugi strani odra, tudi na drugi prostorski liniji ali diagonali. V četrtem razredu je mladi plesalec dobil tudi solistično spodbudo, obkrožen s šestnajstimi svojimi plesnimi vrstnicami, sicer pa je bilo nekaj fantov opaženih že v pripravnicah, tudi na posameznih razrednih stopnjah.
Lara Lončarič
Variacijo Aspicie iz drugega dejanja velikega baleta Faraonova hči po koreografiji M. Petipaja je dosledno in uigrano zaplesala maturantka Lara Lončarič.
Žana Vidmar
Baletna šola se konča s šestim razredom, na letošnji produkciji pa na glasbo baleta A. Glazunova: Rajmonda, ko je peti razred zaplesal v razvejani koreografiji Vesne Cestnik Tehovnik in so trije plesalci s šestimi soplesalkami oblikovali prve kontaktne oblike plesnih parov. V koreografiji Mihaela Žvegliča so učenke 6. razreda že dobro obvladovale svoje baletne postavitve na prstih in v parih s svojima dvema baletnima soplesalcema, ko koreografija ni le učna plesna nadgradnja, ampak že poživljajoči pejsaž estetskih linij v tesnem objemu z glasbo.
Variacijo Rajmonde iz  I. dejanja je v estetiki baletnih linij zaplesala maturantka Žana Vidmar.
Takoj za tem so se zvrstile daljše in zahtevnejše stilno oblikovane koreografije v stopenjskih predstavitvah treh baletnih letnikov, ko je v koreografiji Mateja Selana zaplesal I. letnik in so svoje plesne trenutke skokovitih višav ter obratov pridobili tudi trije zanimivi plesalci med sedmimi plesalkami na baletnih špicah in v zahtevni klasični estetiki na glasbo L. Minkusa; Paquita. Koreografijo mladostnega vzdušja s poudarkom na korakih baletnega repertoarja na prstih je za drugi letnik postavila Marinka Ribič. Variacijo Paquite v koreografiji M. Petipaja pa samozavestno in z osebnim žarom odplesala Staša Tušar ter za svojo odlično izvedbo požela odmeven aplavz.
Staša Tušar
Prvi programski del Etude in Variacije, ki se je začel z glasbo Čajkovskega, se je tudi končal s skladateljevim baletnim opusom, tokrat iz baleta Trnuljčica. Tretji letnik se je v koreografski postavitvi Marinke Ribič prav dobro predstavil oziroma pripravil za zaključno dejanje, ki jih čaka v novem šolskem letu kot novo generacijo baletnih maturantov.
Ingrid Tušar
 
Variacijo Dobre vile iz baleta Paquite po M. Petipaju je lirično zaplesala Ingrid Tušar, ko je svoji baletni vili vtisnila še čutni ženstveni dih.
Korepeticije na različnih stopnjah baletnega izobraževanja so vodili: Sonja Bajc, Lidija Žefran, Barbara Sladič, Valentina Tehovnik, Marjan Peternel, Lyudmyla Rublyova Šemrl in Kaja Lomovšek.
Sabina Pajmon
Drugi del programa se je začel s koreografijo slikovitih plesnih vibracij Imaginarium naše sodobne koreografinje Kjare Starič Wurst, ki je  svoje baletno šolanje končala na ljubljanski srednji baletni in glasbeni šoli, svojo profesionalno plesno pot pa nadaljevala v New Yorku, tudi v Slovenskem plesnem centru, ki ga je zasnoval in svoj čas vodil Fred Lasserre. Poznamo jo po njenih pedagoških in koreografskih uspehih ter po njeni plesni skupini Kjara´s Dance Project, ko je s svojimi deli in plesalci polnila dvorane Cankarjevega doma, Ljubljana Festivala, Festivala Lent, gostovala na Tanzfestivalu Gradec, APT Teatru, SNG v Trstu, Teatro Aeiston San Remo … Svojo plesno predstavo Rapsodija pa tudi urbano adaptirala v plesni film, ki je bil premierno predvajan v CD, tudi se uspešno predvajal na festivalu Neu / New Glasgow in La Mente Artistica v Rimu. Zdaj, ko uspešno nadaljuje svojo pedagoško in koreografsko pot v tujini, prihaja žal v Slovenijo le še na povabilo. Imaginarium je plesna suita energetskih vrtincev neučakane mladosti, osebnih odsevov, zajetih v mreži skupinskega prijateljevanja, ko moč življenja kar kipi v hitrostni vihri značilnih prostorsko razvejanih povezav ter gibalnih vsebin plesno stiliziranega slovarja Kjare Strič Wurst, ki je dobil izostreni odsev v izvedbi dijakov in dijakinj SBŠ, tudi navdušil in očaral: (glasba K. Jenkins: Adiemus variacije III&II, Godalni kvartet št. 2, Valček; Palladio: Allegretto).
In tako, kot je bilo videti po koreografski suiti Imaginarium, da Kjari Starič Wurst nikakor ne primanjkuje umetniške plesne domišljije, rekla bi, da se ta čedalje bolj plemeniti, kar je odseval tudi silni žar plesne  ostrine in izvedbene kompaktnosti nastopajočih, kjer so dominirale solistične ilustracije Sabine Pajmon, Ingrid Tušar, Staše Tušar in Žane Vidmar.
Maja Vinko
Za koreografskim izlivom elektronske dinamike v stilu modernega baleta, imenovanim Imaginarium, je po programu sledil prijetni klasični predah ter predstavitev nagrajencev 13. tekmovanja mladih baletnih plesalcev, ki so osvojili zlate plakete v svojih starostnih kategorijah. Omenjeno tekmovanje je letos potekalo v Lendavi od 13. do 31. januarja, ocenjevala pa ga je tričlanska žirija v sestavi: Sanja Nešković Peršin (predsednica), Olga Andreeva, Sergiu Moga. Posebno priznanje na tem tekmovanju je pridobila Staša Tušar za izvedbo sodobne avtorske koreografije Agresija (glasba A. Desplat), posebej ustvarjene za to tekmovanje, in še posebno priznanje za najboljšo izvedbo sodobne koreografije.
V odlični izvedbi je Maji Vinko uspelo osvojiti 1. nagrado v A1 skupini in pridobiti 98 točk na glasbo J. Straussa ml: Polka (koreografija in mentorstvo Nada Zorn Herem). Maja je bila deležna še posebnega priznanja za doseženo visoko vrednost točk v svoji starostni skupini, ko so trije člani žirije njeno izvedbo enoglasno enako ocenili z 98 točkami od 100 možnih.
Lana Klemen
In še ena učenka ter varovanka koreografinje Nade Zorn Herem, živahna in nasmejana Lana Klemen, je v isti skupini osvojila 3. nagrado (96, 67 točke) na glasbo E. Waldteufela: Valček. 
Svit Pestotnik Stres
V koreografiji Helene Valerije Krieger (glasba K. Komzak: Etuda) in pod mentorskim vodstvom Vesne Cestnik Tehovnik v kategoriji plesalcev I. B je 95,33 točke ter drugo nagrado osvojil strumni plesalec Svit Pestotnik Stres. V koreografiji mentorice Nade Zorn Herem je na glasbo G. Sviridova: Valček prvo nagrado in 96,67 točke v skupini I. B osvojila precizna ter čutna Flavija Žagar.
Flavija Žagar
Ob zaključku predstavitve pogumnih in najboljših mladih baletnih tekmovalcev je izstopala Maryija Kavaliova s svojim zmagovalnim plesom II. B skupine, ko je osvojila prvo nagrado in 98,33 točke za svojo mladostno, subtilno zaplesano variacijo Gisell iz I. dejanja (glasba A. Adam) po koreografiji J. Perrota in Corallia ter pod mentorskim vodstvom Marinke Ribič.
Enoone
Ob zaključku Letne predstave Baletne in Srednje Baletne šole Ljubljana so na odru še enkrat dominirali dijaki III. in IV. letnika, tokrat  v sodobni koreografiji Kjare Starič Wurst Enoona ob glasbi H. Purcella: Kralj Arthur, 3. dejanje, ‘What power art thou, See, see, we ansamble’. Koreografija večplastnega naslova Enoone tudi poglobljeno in pestro izpisuje slovo dveh generacij, ki sta že nekaj let prepleteni na enakih stičiščih ter si utirata svoja pota zrelosti. Tako kot so nekoč vsak zase vstopali v skupni prostor učnega snovanja in odraščanja, tako so tudi na začetku posamično in z vseh strani prehodili oder v gibanju ter pregibanju mnogoterih vprašajev, notranjih vrelcev, osebnih borb in se počasi zbirali v skupni točki novih začetkov. Na njihovi sceni ni prostora za dramatiko, ko vseskozi prevladuje energija dozorevanja, saj iščejo, raziskujejo, odkrivajo, začutijo srčne utripe, so ranljivi, se  borijo in obdajajo s skupino sebi enakih, ko na koncu skupaj zadihajo, so eden drugemu v oporo in se umirijo v velikem objemu enosti.                      
Zaključne baletne obveznosti maturantk se začnejo 12. maja. Vsem želimo en velik srečno. Vpisi novih učencev za šolsko leto 2017/18 pa bo potekal 26. in 27. maja na KGBL, Ižanska  cesta 12. V plesno pripravnico se lahko vpišejo otroci, stari od 6 do 8 let, možnost vpisa na balet imajo dekleta do 12. leta in fantje do 14. leta.

View Gallery 14 Photos