V soboto, 4.junija, je v Ipavčevem kulturnem centru v Šentjurju potekala Harlekinova slavnostna akademija ob častitljivih obletnicah poučevanja baleta in sodobnega plesa pod strokovnim vodstvom Ane Vovk Pezdir z naslovom Cvetenje. Harlekin – društvo za umetnost plesa letos praznuje svojih deset let delovanja, ki se je sicer začelo že pred 25 leti s takrat ustanovljenim podjetjem Harlekin – plesno gledališka dejavnost. Plesna pedagoginja Ana Vovk Pezdir.
Za svojih deset umetniških let na področju ljubiteljske plesne umetnosti, ki je na mladinski ravni hkrati izobraževalno in ustvarjalno, je društvo Harlekin prejelo jubilejno priznanje Javnega sklada za kulturne dejavnosti RS. In kot je Ana V. Pezdir povedala v svojem nagovoru, se znova potrjuje rek, da najdragocenejših stvari na svetu ne moreš ne kupiti ne plačati, med katere sodi tudi ples na najvišji stopnji ljubiteljstva, ki daje profesionalne rezultate. In kar nekaj plesalcev iz Harlekina je steklo po profesionalnih poteh. "Bilo je obdobje, ko smo si bili zelo blizu, pa nas je življenje oddaljilo, in veseli me, da smo nocoj spet skupaj," je dejala Ana, ko je pozdravila svoje nekdanje plesalce in člane Harlekina ter podelila priznanja JSKD zasluženim članom društva. Zlato značko Mete Vidmar je prejela Ana Jenček Dekleva, srebrni znački pa Špela Jezovšek in Vita Vybihal, ki je prejela še posebno nagrado Harlekina. Društvo Harlekin je Ani Vovk Pezdir dodelilo plastiko lika Harlekin, tistega, ki ga je avtorsko oblikovala kot zaščitni znak društva. Zaščitni znak Harlekina nosi tudi posebej za ta dan izdana osebna znamka Harlekin – društva za umetnost plesa, in je bil oblikovan še priložnostni žig Pošte Slovenije ter unikatno vabilo, dopisnica kot vstopnica za ta slavnostni dogodek. …
Slavnostna akademija se je začela v avli IKC Šentjur ob 19. uri z odprtjem filatelistične razstave "Ples na znamkah", ki jo je ob tej priložnosti pripravil g. Tone Petek, član Častnega razsodišča Filatelistične zveze Slovenije. Tematskih znamk, na katerih so predstavljeni najrazličnejši plesni motivi z vseh kontinentov, je več kot 190. Najstarejša prihaja iz Kanade, izdana je bila leta 1951, Danski festival glasbe in baleta je zabeležen na znamki z letnico 1959, motivi jugoslovanske folklore pa 1957, znamka Plesalka s šopkom cvetja slikarja Edgarja Degasa iz 1970., 25 let Narodnega baleta Kube je obeleženo z znamko leta 1973, balet Hrestač v izvedbi baleta Nikaragve 1977., 175- letnica rojstva Petipaja je obeležena na ruski znamki 1993. in v letu 2015 je na nemški znamki lik Pine Bausch, istega leta na kubanski pa Ane Pavlove, in še veliko tega so obiskovalci lahko videli na razstavi. …
In kaj imajo skupnega ples in znamke? Ana Vovk P. je pojasnila, da znamke potujejo po svetu, medtem ko svet potuje v njihovem plesu. V svojem govoru je obeležila še 41 let kontinuiranega delovanja mladinske skupine AKT pa 28 let poučevanja klasičnega baleta v okviru svoje Baletne šole v Celju in 23 let Brezove metle. V teh jubilejnih letih je plesno ustvarjanje pod taktirko Ane V. P. potovalo po Jalti, v plesu lotosa po Kitajski, v plesnih delavnicah po Afriki, v klasičnem indijskem plesu bharata natyam so gostili Indijo, z baletnimi labodki je frfotala Rusija, ob vsakdanjih vajah ob drogu je bilo slišati francoščino, potili so se ob še ob ameriškem slogu modern in so tekla tudi ljudska izročila Slovenije. Tudi njihovi plesalci so potovali po svetu, in to po nekdanjih republikah Jugoslavije, plesali pa še v Avstriji, Italiji, Švici, Turčiji, letos junija pa sledi tekmovanje na otoku Jersey, ki leži med Francijo in Anglijo. …
Uro pozneje se je že plesalo v dvorani IKC Šentjur. Prvi na vrsti je bil renesančni ples Motivi Branila v koreografiji in kostumih Ane V. P., zaplesala pa 2. in 3. plesna pripravnica oziroma 22 deklic, ki je kar ubrano poplesavalo po odru ob renesančni glasbi v osnovnih korakih po krogih in vijugah. V čudežni deželi baleta in sodobnega plesa so se zvrstili učenci 1., 2., 3. in 5. razreda baletnega pouka ter baleta za sodobne plesalce. Čudežna dežela se je po koreografskih motivih Ane Jenček Dekleve domiselno obarvala s pravljično Alico v čudežni deželi, ko so se v petih gradacijah baletnih etud prisrčno tudi nagajivo zaveli utrinki iz te znane sanjske pravljice: v osnovnih baletnih pozicijah je potekalo Prebujanje; humorno so bile obarvane Mačke Režalke in solo ples na vrhovih baletnih copat; plesalo se je tudi ob zabavi in za mizo s čajem, z zajčkom, mačkami Režalkami in Deklico v objemu Čajanke; Dva para dvojčkov in sestri nastopajo takrat, ko se v čudežni deželi prepleta ples velikih skokov ob dobro postavljenih baletnih korakih in v duetu baletnih dvojčic: Lene Grasseli in Naje Podbrežnik, ki jima ubrano sledijo njihove plesne sestre na baletnih urah za sodobne plesalce: Pia Marolt, Ajda Šarman, Špela Jezovšek in Vita Vybihal; ter v zaključni sceni še Srčna kraljica, ko krivično obsodi eno Malo pravljično bitje in sanje postanejo prava mora, na srečo pa se Deklica prebudi v novem jutru. …
Ana Jenček Dekleva, ki jo poznamo še iz časov, ko je bila kot mlada Anina nagrajenka OPUS-a 1, tudi odlična plesalka Kjara´s Dance Company, se je tudi tokrat odlično in osvežujoče prestavila v vlogi pedagoginje ter koreografinje in svoje učenke simpatično popeljala skozi zahtevne baletne etude.
V plesni tehniki modern pod vodstvom in v koreografiji Andreje Šraj je zaplesala generacija plesalk mladinske skupine sodobnega plesa AKT, ki so si v osmih tekmovalnih programih zasluženo prislužili pot do zaključnega mednarodnega plesnega tekmovanja v Jerseyju. Zaplesle so: Neža Čuvan / Flashlight; Pia Marolt / All of the Stars; Between Two Worlds / Neža Čuvan, Maja Kovačić, Naja Podbrežnik, Živa Steiner, Ajda Šarman; The Two of Us / Naja Podbrežnik, Ajda Šarman; Feeling Good / Maja Kovačič in za konec še izvrstna plesna izvedba Žive Steiner / Gravity, nič manj tudi v duetu kontrasta Daniele Preskar in Špele Jezovšek / Regret. …
Andreja Šraj je poleg tekmovalnih programov prispevala še tri vihrave plesne koreografije za plesalce AKT in AKT Junior: Odsevi, Nightmare in Alive. In kot je bilo možno videti, plesalcem AKT nikakor ne manjka plesne kondicije, saj so plesali in plesali v zadovoljstvo vseh ljubiteljev mladostne plesne energije, ki je kar žarela iz njih. Škoda le, da za naslove plesnih kompozicij uporabljajo predvsem angleški slovar.
Zapostavljeno bogastvo in reakcija je sodobna plesna koreografija Sandre Jazbec, v kateri so zaplesale učenke 5. r. sodobnega plesa in AKT ob video projekciji Aleksandra Breznikarja. To je koreografija, namenjena razmisleku o naravi in človeku, je tudi dobro zasnovana sodobna kompozicija, ki se sočasno dogaja na projekciji v naravi ob reki, ko dekleta zaplešejo na posnetku v travi in se njihovemu plesnemu ustvarjanju sledi še na odru, je koreografija, ki spodbuja misli o naravi in njenem bogastvu, tudi o dihanju. … (foto: Zoran Borovšak)
Med koreografijami sta stekla še dva kratka lirično zasnovana umetniška plesna filma Zale Pezdir: Zima s snežno belino in globino ob pesmi Zima, zima bela … in zabaven Crackdown.
Bil je to prijeten in domiselno oblikovan plesni večer, o katerem se je še naprej razpravljalo, se spominjalo in ne le po končanem dobro pripravljenem programu, ampak tudi potem, in se bo še razpravljalo, se spominjalo, ko pa je prvo seme vzniknilo že pred 40 leti. …
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.
Nujno potrebni piškotki
Nujni piškotki se vedno namestijo, saj omogočajo nemoteno uporabo spletnega mesta. Uporabljajo se v namene košarice v spletni trgovini, varovanje spletnega mesta pred napadi in podobno. Ti piškotki ne shranjujeno nikakršnih podatkov o uporabniku (obiskovalcu).
Analitični piškotki
Ti piškotki se uporabljajo za spremljanje uporabe spletne strani z uporabo Google Analytics.
Oglaševalski
Oglaševalske piškotke uporabljamo za prikaz personaliziranih oglasov na družabnih medijih in spletnih iskalnikih kot so Facebook, Instagram, Google in podobni.