Kaj je umetnina, če je na drugi strani nihče ne gleda?

Urška in Povodni mož (foto: screenshot Studio Siposh)

Plesni film Urška in Povodni mož je nastal v okviru osrednje slovesnosti slovenskega kulturnega praznika v Narodni galeriji.

Letošnja proslava ob slovenskem kulturnem prazniku je bila idejno in izvedbeno v video obliki zaupana studiu Siposh, ki je k sodelovanju povabil koreografinjo in režiserko, članico baleta SNG Maribor Valentino Turcu. Njena koreografija je požela aplavze, no tudi nekaj dežurnih zmrdovanj recimo s strani novinarke Tanje Lesničar Pučko, ki je za časnik Dnevnik zapisala, citiram “Režimske proslave 20. stoletja so zmeraj postavljene v narodotvorna okolja, kakršno je Narodna galerija, in rade stavijo na klasično umetnost prejšnjih stoletij, na preverjeno estetiko lepega, duha povzdigujočega, a zmeraj v preprostih, neproblematizirajočih izdajah, kakršen je bil tudi bosonogi povodni mož, ki se je po Narodni galeriji podil za Uršiko zalo.” Tanja je sicer znana ‘nergačica’, kadar v igri niso njeni sodobnjaki, nagib v levo politično opcijo pa je seveda pogoj. Valentina je k sreči nad kakršnimkoli ‘predalčkanjem’, pri njej gre za ples. Živ ali ujet za kamero.

Valentina Turcu (foto: Tiberiu Marta)

V intervjuju za naš portal je med drugim dejala: “Gre za eno drugačno obliko mojstrstva, za en korak dlje od znanega. Hkrati je velik izziv in hkrati neizbežna situacija, v kateri se trenutno vsi nahajamo. Zahteva se fokus, samodisciplina, občutek za pravo mero, ustvarjanje nove estetike, ohranjanje avtentičnega gledališkega duha in zlitje s filmsko poetiko. Ustvarjamo nov univerzum, formiramo nove žanre, vznemirljivo je, neka nova evolucija gledališča in ustvarjalcev. Ni stikala na mojem telesu, na katerem bi pisalo − izklopi. Ustvarjalnost se nikoli ne more ugasniti, izničiti. Če ni ustvarjanja, ni življenja! Tudi lep online produkt ne more nadomestiti občutka srečanja v živo. Zahtevno je, strupeno in negotovo obdobje, v katerem se nahajamo, pa vendar − življenje je zmeraj bilo neusahljiv vir inspiracije in verjamem, da bomo v tem času postali še bolj vsestranski, angažirani, avtentični in preudarni. Baletna umetnost je, kot sem že mnogokrat povedala, medij božanske lepote in bo na edinstven način dosegala občinstvo na najvišji ravni, vendar vsi potrebujemo živo gledališče, potrebujemo svoje gledalce, svoje ljube soustvarjalce gledališke realnosti − v dvorani! Kaj je umetnina, če je na drugi strani nihče ne gleda?” Zato vabljeni na ogled in ocenite sami, ali vam godi ali ne.

Video, ki pove več kot beseda

Ekipa, ki je sodelovala, pa je: koncept: Valentina Turcu, Matìas Zemljič, glasba: Max Richter, Balet SNG MB: Urška: Olesja Hartmann-Marin, Povodni mož: Sytze Jan Luske, plesalci: Anton Bogov, Sergiu Moga, Tiberiu Marta, Davide Buffone, Cristian Popovici in Mircea Golescu.

(foto: screenshot Studio Siposh)

Kostumi baletnih solistov so delo Alana Hranitelja, maska in garderoba: Tadeja Ferš, Valentina Vever, obdelava zvoka: Gorazd Vever, direktor fotografije: Simon Gosnik, posebni učinki: Vid Planinc, Filip Lah, izvršna produkcija: Alen Prelesnik, Lucija Firbas in producent: David Sipoš.