Padec iz raja bo predstava, ki bo prav gotovo zaznamovala festival Bi flamenko. (Foto: dj frat)
Napovedani datum letošnje programske novosti Cankarjevega doma (CD), mednarodni bienalni festival flamenka, Bi flamenko festival, se vse bolj približuje. Enkratni petdnevni umetniški dogodek, namenjen ljubiteljem in poznavalcem umetniške zvrsti flamenka, ki se iz vroče Španije širi in osvaja svet, se tudi navdihuje z novodobnimi umetniškimi oblikami tako glasbenimi kot plesnimi, se slavnostno odpira letošnjega 9. in konča 13. februarja. Andrej Jaklič, Ernestina van de Noort in Bogdan Benigar so zaslužni za program festivala Bi flamenko.
Na novinarski konferenci 18. januarja v Dvorani Lili Novy CD so prisotne novinarje podrobneje seznanili s festivalskim dogajanjem: selektor festivala Andrej Jaklič, vodja gledališkega in sodobnega plesnega programa CD, Bogdan Benigar, vodja programa jazz festivala in glasbe sveta CD, in gostja Ernestina van de Noort, direktorica festivala Flamenko bienale Nizozemska, ki so tudi zaslužni za strnjeno petdnevno dogajanje različnih flamenko oblik, korakov in ritmov v izvedbi vrhunskih umetnikov. Poleg izrednega glavnega programa, ki bo potekal skoraj v vseh dvoranah CD, je na sporedu še spremljevalni program, program plesnih delavnic z Ano Morales, ki se začne že 6. in se konča 9. februarja, pridobljeno plesno znanje pa bodo udeleženci predstavili 10. februarja v CD. V tem sklopu bosta organizirani dve delavnici, tradicionalnega flamenka od 17. do 18,30 ure ter sodobnega flamenka od 18,30 do 20. ure. več podrobnosti dobite na e-naslovu: drustvo.flamenko@gmail.com, kjer tudi sprejemajo prijave. Sara Cano (foto: Marcos Gpunto)
Odprtje festivala Bi flamenko bo 9. februarja v Klubu CD ob 20. uri s predstavo Sare Cano, Naravnost ven, okrajšano (A Paolo Seco Redux), ki je svoj desetminutni skrajšani projekt namenila otvoritveni slovesnosti. Sara Cano je plesalka ustvarjalnega flamenka, ki z lastno močjo prezence in življenjskih strasti oblikuje novo podobo flamenka, ne da bi se odrekla njegovi folklorni izvirnosti, kar se bo dalo slediti tudi ob tej kratki uprizoritvi, ko se flamenko izvirno zapleše v supergah. Celotna predstava A Palo Seco, Naravnost ven bo na sporedu v nedeljo ob 18. uri v Kosovelovi dvorani, ko bo flamenko izvedba potekala v bolj tradicionalni obutvi in bo plesalka v svoji koreografiji ter zasnovi s pevcem Albertom Fuentesom popeljala gledalce po različnih zgodovinskih plesnih tradicijah vse od Azije pa do Južne Amerike. Diego Carrasco (foto: Marta Vila Aguil)
Po otvoritvenem festivalskem dogajanju bo v sklopu Cankarjevih torkov uprizorjena svojevrstna glasbena flamenko poslastica: 50 let družine Diego Carrasco z legendarnim Diegom Carrascom, mojstrom flamenko ritmov in petja, ko so pod njegovim vodstvom umetniške generacije popeljale flamenko do jazza, popa in rocka ter znale obdržati tudi njegov tradicionalni slog. Carasco posveča glasbeni koncert tudi v ritmu svojstvenih telesnih vzgibov kitaristu Miraitu Chicu, s katerim je sodeloval do njegove smrti. V Klubu CD se bo tako dogajalo pristno vzdušje flamenka, ki povsem spominja na tisto v Španiji, kjer je flamenko doma. Ana Morales (foto: Felix Vázquez)
Praktično vsak dan festivala sledi v popoldanskem in večernem času izredno spevno, glasbeno in plesno vzdušje flamenka naših dni, kar se kar težko spregleda. V sobotnem popoldnevu bo stopila v ospredje znana plesalka, koreografinja in pedagoginja Ana Morales s predstavo Bagatela (Bagatelles), ki jo idejno zasnuje z Enriquejem Tomasom, ko v svoji koreografiji zapleše bosonoga in na ozvočenem odru Dvorane Duše Počkaj, medtem ko Enrique bogati zvočno vzdušje s svojim edinstvenim umetniškim navdihom. Po tej uprizoritvi se ob 18.45 v festivalskem središču v prvem preddverju CD predstavijo delavnice flamenka z Ano Morales, vstop na ta dogodek je prost. Rocio Molina (foto: djfrat)
V okviru abonmaja Veličastnih 7 bo v Gallusovi dvorani izveden specifični flamenko projekt, povsem zazrt v prihodnost, vendar tudi s pogledom in spomini na preteklost: Padec iz raja (Caída del Cielo); koreografija, zasnova in ples: Rocio Molina; glasbeniki: Eudardo Trassierra, José Angel Carmona, José Manuel Ramos ‘Qruco‘, Pablo Martin Jones. Časopisne objave kažejo, da Rocio Molino obožujejo tako kritiki kot gledalci, predstava pa je plesalko in koreografinjo kar izstrelila med današnje zvezde novodobnega flamenka ter plesa. Izhodišče uprizoritve je povsem današnje, kot so razmerja med spoloma, problematika vloge ženske in ženskosti, tudi razbijanja stereotipov, kar niso ravno značilnosti čutnih sfer flamenka, vendar jih karizmatična plesalka mlajše generacije neposredno povezuje v svoji odrski izpovedi, obdani z izjemnimi glasbeniki.
V nedeljo bo ob 20. uri predvajan 83-minutni film La Chana v Kosovelovi dvorani po predstavi A Palo Seco. V filmu teče intimna življenjska zgodba nadarjene flamenko plesalke La Chane, ki se je po tridesetletnem odmoru znova vrnila na oder, tudi se razkriva vzrok njenega nenadnega odhoda, ko je bila na vrhuncu svoje uspešne umetniške poti.
V ponedeljek bo na vrsti Linhartova dvorana CD, kjer bo zanimiv koncertni projekt Quasida v sklopu abonmaja Glasba sveta in v izvedbi dveh pevskih ikon: mlade seviljske kantavtorice Rosario Guerrero ‘La Tremendita’ in Iranca Mohammada Motamedia z glasbeniki: Salvadorjem Gutiérrezom, Arashom Kamvarjem, Pablom Martinom Jonesom, Habibom Meftahom Boushehrijem, Joséjem Manuelom Ramosom ‘Oruco’, Abelom Harano. Obljubljajo čutne spevne balade raznovrstne spevnosti, ko se obujata španska ljudska tradicija in perzijska umetnost, ki se združita v glasbi sveta. Ana Pandur Predin in Giani Poposki (foto: Zarja Predin)
Zadnji festivalski dan bo stekel s slovenskim prispevkom flamenka nove dobe v izvedbi naše uveljavljene plesalke in performerke Ane PandurPredin v povezavi s kitaristom in pevcem metal skupine Noctiferia, Gianijem Poposkim, v performansu Firebird, križancu sodobnega flamenka in glasbenega metala. Ana se je ob tej priložnosti zahvalila, da je lahko s svojim projektom tudi sestavni del Bi flamenko festivala, sicer odkar se ukvarja s flamenkom, išče povezave z drugimi umetniškimi področji, za Gianija pa je povezava flamenka in metala povsem nova ter zanimiva izkušnja. Alfonso Aroca Quintet (foto: Fabien Ferrer)
V torek ob 20. uri se bo izjemno festivalsko vzdušje BI flamenka tudi končalo, in to tam, kjer se je začelo, v Klubu CD ob Cankarjevih torkih z Alfonsom Aroco Quintetom v enkratnem jazz vzdušju mladih glasbenikov in s plesalko Abel Harano (aranžma in klavir: Alfonso Aroca, glas: Matias López ‘El Mati’, bas: Juanfe Perez, in tolkala: Javier Rabadán). Urška Centa, Ana Pandur Predin in Giani Poposki.
Po vsaki uprizoritvi bo organiziran tudi pogovor z ustvarjalci v prvem pritličju CD. Ob koncu predstavitve Bi flamenko festivala so sledila tudi vprašanja prisotnih in plesalka ter koreografinja sodobnega flamenka mlajše generacije Urška Centa je na vprašanje Barbre Drnač, kaj njej predstavlja Bi flamenko festival, odgovorila, da je velikega pomena, ker ji omogoča uvid v svetovno dogajanje na umetniški sceni flamenka, je odskočna deska v smislu, da se flamenko začne tudi drugače slediti, razumeti in gledati, tako kot se danes razvijata glasba in ples v sodobno uprizoritveno umetnost. Na vprašanje novinarja in moža plesalke Ane Pandur Predin Andreja Predina o dolgoročni festivalski viziji je Ernestina van de Noort odgovorila, da je osnovno poslanstvo festivala razvijati umetnost sodobnega flamenka, vendar ob vsem spoštovanju do tradicije, flamenko je tudi trpel zaradi omejevanja z ustaljenimi klišeji, festival Bi flamenko pa mu odpira nova ustvarjalna obzorja in ga uvršča v zvrst umetnosti, ki drzno presega žanrske meje.
Ob spodbudnih zaključnih besedah direktorice BI flamenko festivala Nizozemska, Ernestine van de Noort, je jasno, da se je treba čim prej usmeriti k blagajni in rezervirati želene oglede, saj se dvorane že kar polnijo, čez dve leti pa bomo lahko ocenjevali in primerjali dveletni razvoj tega bienalnega flamenko festivala. Predstavniki CD so ob tej priložnosti dejali, da organizacija festivala Bi flamenko nikakor ne pomeni, da se z njihovega repertoarja brišejo drugi mednarodni flamenko projekti, saj festival predstavlja le globlji uvid v novodobno sceno flamenka, znana imena umetniške scene flamenka pa bodo še naprej gostovala na odrih CD, tudi v okviru abonmaja Glasba sveta.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.
Nujno potrebni piškotki
Nujni piškotki se vedno namestijo, saj omogočajo nemoteno uporabo spletnega mesta. Uporabljajo se v namene košarice v spletni trgovini, varovanje spletnega mesta pred napadi in podobno. Ti piškotki ne shranjujeno nikakršnih podatkov o uporabniku (obiskovalcu).
Analitični piškotki
Ti piškotki se uporabljajo za spremljanje uporabe spletne strani z uporabo Google Analytics.
Oglaševalski
Oglaševalske piškotke uporabljamo za prikaz personaliziranih oglasov na družabnih medijih in spletnih iskalnikih kot so Facebook, Instagram, Google in podobni.