Pogovor z baletno prvakinjo mariborskega baleta, ki vas bo prepričala, da je ogled baleta Giselle pravšnja odločitev prihajajočega vikenda; veliki oder SNG Maribor v soboto in nedeljo!
Pozdravljena, draga Catarina, in ne glede ne to, kolikokrat si že odplesala Giselle, sem prepričana, da je ta vloga vsakič znova novo doživetje in novo vznemirjenje. Imam prav? Kaj ti prinaša Giselle in kolikokrat zapovrstjo jo boš odplesala 29. in 30. oktobra oz. kdaj si jo nazadnje odplesala?
Pozdravljena, draga Barbara! Prav imaš, ne glede na to, kolikokrat jo plešem, bo Giselle vedno imela prav posebno mesto v mojem srcu. To je bila leta 2010 moja prva glavna vloga, in vsakič, ko jo odplešem, jo čutim nekoliko drugače, zelo rada jo dograjujem, rastem z njo in vloga postaja vse bolj moja. Še bolj posebna je tudi zato, ker je bila Giselle zadnji klasični balet, ki smo ga z Baletom SNG Maribor, preden smo zaradi pandemije zaprli svoja vrata, odplesali na turneji po Italiji. Čutim, da se z njo vrata gledališča znova odpirajo. Komaj čakam!
Uprizoritev, ki jo bomo znova videli v okviru Tednov belega baleta, je doživela premiero leta 2010; na fotografijah iz arhiva vidim tvojo kolegico Tijuano Križman Hudernik in Alenko Ribič v vlogi Giselle. Vsaka od vas je drugačna. Kako si lahko drugačna, a v nekem kontekstu jasno tista originalna Giselle skladatelja Adolfa Adama?
Na svetu ni dveh baletnih plesalk, ki bi katerokoli vlogo plesale na enak način. Vsak umetnik je individuum, vsi lahko naredimo enake korake, imamo enake smernice pri oblikovanju lika, a je, kako začutimo vsak vdih ali vsako emocijo, zelo drugačno in popolnoma odvisno od naše osebnosti in življenjskih izkušenj tako na odru kot izven njega.
Je bilo treba kaj popraviti kostum ali se tvoja postava ni nič spremenila?
Moj kostum je bilo treba malo popraviti. V njem plešem vse od premiere leta 2010 in po toliko predstavah, gala koncertih in posledično pranjih je občutljiv material počasi potreboval osvežitev.
Zakaj je plesati Giselle za večino balerin sanjska vloga? Ne vem pa, ali je tudi zate? Nam poveš: je ali ni oziroma kaj je zate sanjska vloga belega baleta?
Ne bi vedela za druge balerine, vendar mislim, da je, ko gre za klasični baletni repertoar, privlačnost te vloge v tem, da je Giselle popolna kombinacija tehnične zahtevnosti in dramskega izraza. V vlogi se lahko resnično izgubiš, in to je za vsako plesalko čudovito doživetje. Ne morem reči, da je bila Giselle, preden sem jo plesala, ena mojih ljubših vlog, ko pa sem začela delati na njej, sem se vanjo popolnoma zaljubila in zdaj je gotovo ena mojih najljubših vlog, ki si je želim vedno znova plesati.
Tvoj princ Albreht bo Istvan Simon, madžarski baletni solist, ki bo gostoval posebej za to vlogo in vlogo princa v Labodjem jezeru. Kako potekajo vaje, kako sta se ujela z Istvanom?
Vaje potekajo zelo dobro. Istvan je zelo izkušen plesalec, partner in umetnik. V njegovih rokah se počutim popolnoma varno in komaj čakam, da si bom oder delila z njim!
Brez dvoma je partnerstvo v teh baletih pomembno. Kaj pričakuješ od soplesalca, ki pleše te zahtevne vloge s tabo?
Pričakujem dobrega partnerja (tehnično), in to je nekdo zanesljiv, zaradi katerega se počutim varno, vendar menim, da so dobra energija, predanost umetnosti in timsko delo ključni in enako pomembni. Menim, da je dobro partnerstvo nujno, da lahko plesalci resnično dajo najboljše od sebe tako po umetniški kot tehnični plati, predvsem pa mislim, da lahko resnično spremeni doživetje občinstva.
Občinstvo težko čaka na ponovitve tako že omenjene Giselle, pa Labodjega jezera, ki je na sporedu teden pozneje, in Don Kihota v začetku januarja ter Hrestača za božične praznike … Kako klasični balet še vedno zna navdušiti in prepričati občinstvo, da je ‘vreden’ ogleda?
Iskreno mislim, da mariborskega občinstva ni treba prepričevati. Mislim, da imajo radi klasične balete in so jih pogrešali. Giselle in Labodje jezero sta prva bela baleta po pandemiji, ki je resnično pretresla baletni svet. Plesalci smo navdušeni, da se vračamo na oder in da je lahko naše občinstvo spet nazaj v dvorani. To je bolj pomembno kot kadarkoli prej. Vsi upamo, da bodo ljudje prišli, uživali in tega ne bodo jemali za samoumevno, saj je položaj umetnosti trenutno zelo krhek in potrebuje vso podporo našega čudovitega občinstva.
Se vidimo torej ta vikend. Hvala za tvoj čas, ki si ga namenila mojemu portalu, in želim ti vse dobro.
Bilo mi je v veselje. Se vidimo ta vikend na Giselle!