Bodoči očka Clug požel ovacije v Bogoti, spet pa pozabil na Tijuano Križman

Tijuana Križman in Matjaž Marin v Radio and Juliet.

Ni dvoma, da je Edward Clug, vodja mariborskega baleta, koreograf in plesalec spreten menedžer predvsem lastnih predstav. V rednem delovnem razmerju si je znal pridobiti poseben status, tako da ga izostanki od delovnih obveznosti ne udarijo niti po manjkajočih dnevih, še manj po žepu. Za razliko od svojih podrejenih, ko morajo za tako imenovane "tezge" zunaj hiše prositi vodstvo mariborskega gledališča in vzeti izredni dopust, Ediju tega ni treba. Po svetu potuje pod blagovno znamko nacionalnega baleta in z Radio and Juliet žanje tako dobre kot malo manj dobre kritike.

Šef mariborskega baleta Edward Clug je požel ovacije v Bogoti. Njegova najnovejša predstava Watching Others pa je doma navdušila le redke.
Ekipa je pravkar v Bogoti, na enem največjih festivalov v Kolumbiji Festival Iberoamericano de Teatro de Bogotá, kjer so odplesali prvo od petih ponovitev. Alan Kavčič, ki skrbi v mariborskem gledališču za stike z javnostmi, sporoča: "Veseli me, da lahko sporočim, da je občinstvo z bučnim stoječim aplavzom ter glasnimi vzkliki bravo nagradilo plesalce baleta SNG Maribor Edwarda Cluga, Demetriusa Kinga, Matjaža Marina, Tiberia Marto, Gaja Žmavca in Tijuano Križman Hudernik, ki so pričeli s serijo petih predstav Radio and Juliet na največjem gledališkem festivalu v Latinski Ameriki Festival Iberoamericano de Teatro de Bogotá v Kolumbiji. Predstava, tukaj na sporedu ob osmih zvečer, je bila po centralno evropskem času ob treh zjutraj. Zdaj pa že čakamo na prve kritike v časopisih. Ko jih dobim, vam jih pom poslal.” Seveda se veselimo uspeha mariborske ekipe, a pogled na internetno stran festivala, na kateri objavljajo promo fotografije in kratek odlomek iz predstave, nas je ponovno razžalostil. Ni se namreč zgodilo prvič, da se na predstavitvenem materialu za predstavo pojavlja balerina Bojana Nenadovič Otrin, ki je plesala naslovno vlogo na samem začetku, ko je predstava leta 2005 nastala. Zaradi nosečnosti in presedlanja v ljubljanski baletni ansambel jo je kmalu zamenjala ljubljanska balerina Mojca Kalar in pred dobrima dvema letoma se je Julija vrnila v Maribor, kjer jo je začela plesati baletna solistka Tijuana Križman Hudernik. Tijuana z ekipo, ob Edwardu Clugu plešejo še Demetrius King, Matjaž Marin, Tiberiu Marta in Gaj Žmavc, šiba po celem svetu, a njena fotografija se kot zakleto le redko pojavi.
Julija balerine Tijuane Križman Hudernik in …
… Julija Bojane Nenadovič Otrin …
Alan Kavčič pojasnjuje: "Zelo nas je razveselilo, da so organizatorji uspeli v programske zloženke za obiskovalce predstave že vključiti fotografijo s Tijuano, ki smo jih uspeli narediti pred kratkim. Še posebej, ker se pri tako velikih festivalih dogovarjanja za gostovanje pričnejo tudi leto in pol pred samim dogodkom.”  Malo časovnega neskladja pa je vseeno, še posebej v današnji dobi interneta, ko se fotografije zamenjajo v manj kot minuti, za video pa res potrebuješ nekaj minut več, slab izgovor. Zlobni jeziki, ki jih seveda ni malo, natolcujejo, da se Tijuani pač to dogaja, ker ni na isti valovni dolžini kot ostala ekipa. Kaj naj bi to pomenilo, pa vedo predvsem tisti, ki so ostali doma, v Mariboru.
Sicer pa bo imel Edward Clug v soboto, 3. aprila v Bogoti še svoj master class. Kritiko Clugove najnovejše predstave Watching Others (Gledati druge), na ogled jo je postavil tri dni pred odhodom v južno Ameriko, ki pa ni ravno navdušujoča in prihaja izpod peresa kritičarke Klavdije Zupan, pa bomo objavili v naslednjih dneh.
Reklamo za nastop mariborske ekipe v Bogoti si lahko ogledate tukaj:
http://www.festivaldeteatro.com.co/Details/Radio-and-Juliet.html?Itemid=

View Gallery 4 Photos