Naša kolumnistka Ana Mesec razmišlja o plesu kot povezavi z drugimi področji življenja!
Ples sem vedno rada povezovala z drugimi področji življenja. Predvsem me je vedno zanimalo, kako lahko nek uvid ali spoznanje, ki ga dobim pri plesu, prenesem tudi recimo na faks, v družinske in partnerske odnose in na splošno v svoje vsakodnevno življenje. In nasprotno, če me je nekaj izven plesa močno premaknilo, ganilo, navdihnilo, sem te občutke vedno nesla v ples. Večkrat sem ugotovila, kako se vse skupaj prepleta, kako težave, ki jih pri sebi opaziš v plesu, pravzaprav opaziš tudi na drugih področjih. In zato se mi je vedno zdelo tako ključno, da se celostno spoznavaš in da tvoja pozornost ni vključena samo med plesnim treningom, ampak v vsaki situaciji, ki ti v življenju pride naproti.
Če imaš na primer tendenco, da želiš vse v svojem življenju vedno nadzorovati, načrtovati, vedeti vnaprej in ti je težko spustiti nadzor in zaupati, da te življenje v vsakem trenutku podpira in ti kaže pravo pot, potem se bo to v plesu kazalo tako, da bo tvoje telo večkrat zategnjeno in nesproščeno ter boš zato izgubil ravnotežje ali pa te bo podzavestno stisnilo vsakič, ko bo pred tabo figura, v kateri je tvoje ravnotežje odvisno od plesnega partnerja, ki se mu moraš prepustiti in mu zaupati. Če imaš v zasebnem partnerskem odnosu težavo s tem, da preveč govoriš in premalo poslušaš, se bo to zrcalilo v tvojem plesnem odnosu, kjer te plesalec v nobenem primeru ne bo mogel voditi, pa če se bo še tako trudil, saj boš vedno vse želela odplesati sama. Če ti je nelagodno na dogodkih z veliko gnečo ljudi in se zapreš vase, ko nekdo vstopi preblizu v tvoj osebni prostor, boš imel težave z izogibanjem drugih plesnih parov na parketu in te bo zmotil vsak, ki ti bo priplesal blizu. Če te v želodcu močno stiska pred vsakim izpitom na faksu, te bo zelo verjetno isti občutek obiskal pred vsako plesno tekmo ali nastopom, kjer boš želel pokazati svoj najboljši ples. Opisujem predvsem osebne izkušnje in verjamem, da je primerov še nešteto mnogo in lahko vsak pri sebi najde še kakšnega.
Zanimivo mi je opazovati ljudi, s katerimi sem v zadnjem času delala individualno in ki so se odločili prek plesa raziskati nove kotičke sebe in svojega delovanja v svetu. K meni je na primer prišla stranka, ki je želela v izpitnem obdobju, ki je bilo pred njo, pridobiti boljšo osredotočenost misli. Skozi gibanje sva odkrili, kako lahko svojo osredotočenost usmeri na različne dele telesa, kako se lahko osredotoči na glasbo, na zvoke v okolju, na svoja čustva. Prek plesa ji je bilo lažje razumeti, kako usmeriti pozornost svojih misli na določeno stvar, in to izkušnjo je potem lahko prenesla v vsakodnevno življenje. Druga stranka je imela težavo s komunikacijo v partnerskem odnosu in skozi gibanje sva raziskali, kako dojema komunikacijo svojega telesa z glasbo. Kdaj glasbo samo posluša, kdaj se nanjo odzove in ji sledi, kdaj se aktivno vključi z njo v pogovor in ji nekaj doda ali ji celo nasprotuje. Ugotovili sva, da je tudi v partnerskem odnosu dobro včasih samo poslušati in opazovati, brez takojšnjega odziva na besede drugega človeka. Tako ga lahko bolj začutiš in ujameš pravi trenutek ter prave besede, ki jih res želiš izgovoriti. Zanimivo, kako hitro se nam lahko pojavijo asociacije, kako hitro se nam lahko s pomočjo gibanja nekaj posveti in dobimo bolj poglobljeno razumevanje svoje situacije.
Vedno pravim, da človek skozi gibanje pokaže svoj pravi obraz. Če si zares vzameš čas, da človeka opazuješ, da ga zares vidiš v celoti, ti način njegovega gibanja, geste, ki jih uporablja, ali izraz na njegovem obrazu povejo marsikaj o njem. Predstavljam si na primer nekega zelo uradnega, samozavestnega poslovneža, zategnjenega v obleki in kravati. Če bi mu rekla, da naj malo zapleše, bi lahko na primer njegova samozavest hitro poniknila in na površje bi prišli sram, nelagodje in vsi občutki, ki jih ta moški skriva pod svojo uradno podobo. Lahko bi bilo drugače, mogoče bi ta moški kar nenadoma oživel in na plan bi prišla radost in igrivost, ki ju je moški zatrl zaradi službe, v kateri se mora vesti resno in odraslo. Prav tako sama pri sebi skozi ples in gibanje zmeraj opazim kakšen nov mehanizem, vzorec, ki se prav tako pojavlja na drugih področjih mojega življenja, in ga tako lažje ozavestim. Če se odpremo vsem možnostim, ki nam jih ponujata ples in gibanje na splošno, ju lahko vedno uporabimo kot zelo učinkovito orodje samospoznavanja in spoznavanja drugih ljudi.