Pozdravljen, Petar Đorčevski. Ujela sem te zadnje dni v starem letu. Kako jih doživljaš? Verjetno v znamenju Hrestača in česa še?
Seveda, veseli december na polno, veliko predstav imamo decembra − od Labodjega jezera, Hrestača do La Fontainovih basni. Skratka top kondicija.
… (foto: Darja Štravs Tisu)
Kje pa boste praznovali skok v leto 2019?
Praznovali bomo pri moji menedžerki v Udinah in tako še uskladili načrte za 2019.
…
Povod za tale intervju so tvoje objave na FB-ju o Đorčevski Balletu, pa nam razloži, kaj se skriva pod tem imenom, kaj je namen in od kod zamisel za to?
Želja obstaja že nekaj časa. Sem pa čakal na pravo priložnost, da bi se pokazal v najboljši luči. Trenutno bom delal na projektih, dolgoročna vizija pa je imeti svojo kompanijo in festival. Prvi dogodek bo 31. marca 2019 v Španskih borcih pod imenom Ljubljana Dance meeting − festival in tekmovanje v sodobnem plesu. Drugi dogodek bo v naši operi 29. junija 2019 z naslovom Gala večer Đorčevski and international Ballet stars.
… (foto: Filippo Jorio)
Se v življenju baletnega plesalca najde čas, ko je na nekakšni prelomnici kam in kako naprej? Kakšna je tvoja vizija?
Itak, vsak od nas ima svoji zgodbo, in prej ali slej pride do prelomnice, ko se mora odločiti, kako naprej, seveda skoraj nihče nima iste poti, tudi če plešejo skupaj v ansamblu 20 let. Tudi sam sem trenutno na prelomnici in me čakajo veliki izzivi v 2019.
… (foto: Darja Štravs Tisu)
Koliko časa natančno si na baletnih deskah, zaupaj nam ta podatek in misli − je to dolga ali kratka doba, če se ozreš nazaj?
Balet sem začel pri enajstih letih, moj prvi angažma je bil pri šestnajstih v Narodnem gledališču v Beogradu v baletu Romeo in Julija koreografa Dimitrija Parlića. Kmalu po tem sem šel na Dunaj in pri osemnajstih že imel pogodbo z dunajsko opero.
… gostovanje v Miamiju … (foto: arhiv SNG Opera in balet Ljubljana)
Ti ljubljanski balet dopušča dovolj svobode pri tvojem nastopanju oziroma angažmajih tako na domačem kot tujih odrih?
Seveda mi dopušča, in zelo rad predstavljam našo Opero na tujih odrih, samo ne sme se križati z mojim obveznostmi v Operi.
… s partnerko Rito Pollacchi … (foto: Darja Štravs Tisu)
Je življenje baletnega plesalca dandanašnji še vedno polno odrekanj, prilagajanj, kompromisov? Kako ga doživljaš? Je kaj lažje ali težje, ker s partnerko Rito Pollacchi plešeta v istem ansamblu?
Lahko rečem, da vsako leto, vsak balet sta mi dala nekaj, vsaka izkušnja šteje, tako da mislim, da moja najboljša leta šele prihajajo, počutim se v odlični formi. Seveda je vse odvisno od plesalca, koliko poškodb ima, in seveda mora imeti tudi malo sreče. Balet ni samo umetnost, balet je način življenja. Pot plesalca je izjemna, in če bi lahko, bi šel še enkrat po isti poti. Seveda moraš zajemati balet s polnim srcem in polnimi pljuči in se nič ne ‘šparati’. Imeti partnerko v istem ansamblu je izjemen privilegij, midva sva en drugemu opora in pomoč. Seveda pride do konfliktov, ampak uspeva vse rešiti z minimalno razbitimi krožniki (smeh).
… Rita in Petar minimalno razbijata krožnike … (foto: Lea Slapar)
Kakšen je tvoj pogled na slovensko in mednarodno baletno ter plesno sceno v plesnem in koreografskem pogledu? Kje smo mi v primerjavi s svetom?
Mislim, da imamo veliko potenciala, odlične ansamble, velike koreografe. Lahko bi bili kos velikim operno-baletnim hišam.
… (foto: Filippo Jorio)
Kaj te pri baletu najbolj osrečuje in kaj najbolj žalosti?
Osrečujejo me nove dramske vloge, novi baleti, najbolj pa žalosti izvajanje predstav v skoraj prazni dvorani.
… Meso srca … (foto: Darja Štravs Tisu)
Zdi se, da zanimanje za balet narašča, a ne ravno za modern izvedbe, ki jih imate v vaši hiši. Kaj meniš, kakšno je ljubljansko občinstvo in zakaj drvijo na Hrestača, ne pa na sodobne balete?
Težko je povedati, zakaj, nikoli ni samo en razlog ali krivec. Mislim, da so se v vodstvu premalo ukvarjali s trženjem, predvsem v pomenu, katera predstava je za katero občinstvo. Tudi vse predstave nimajo enake finančne konstrukcije, ne stanejo enako. Ni težava v sodobni predstavi, ampak kako to predstaviš občinstvu. Težko je nekoga nekoga ‘privleči’ v baletno hišo s temo na plakatih iz devetdesetih let.
… (foto: Darja Štravs Tisu)
In si se zato menda prijavil za umetniškega vodjo ljubljanskega baleta? Zunaj je razpis, ki poteče 4. januarja in nanj naj se ne bi prijavila dosedanja vodja Sanja Nešković Peršin. Je res?
Je res in ni res! Recimo, da čakam pravi trenutek. Mi tukaj v Ljubljani imamo res odličen ansambel in velik potencial, ki ga lahko dvignemo na svetovno raven, in bilo bi mi v čast postati umetniški vodja. Ampak vse ob svojem času.
… Lukas Zuschlag, Petar Đorčevski, Filippo Jorio in Hugo Mbeng na gostovanju v Mehiki …
Tančica bo kmalu razkrita. In zadnje vprašanje − po čem si boš zapomnil leto 2018 in kaj naj prinese 2019 tebi, tvoji družini, kolegom, koreografom in nenazadnje našim bralcem in bralkam.
Leto 2018 je bilo izjemno. Veliko gostovanj, ljubljanski balet se je predstavil od Sarajeva do Miamija, New Yorka in Astane ter južne Amerike. Želim, da v novem letu slovenski balet postavimo na svetovni vrh in premaknemo naše meje. Bralcem in vsem, ki imajo radi balet in ples, pa želim veselo plesno novo leto.
Hvala in srečno! Za Petra in ljubljanski ansambel lahko tudi glasujete v rubriki Pripleši si nagrado, in sicer tukaj
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.
Nujno potrebni piškotki
Nujni piškotki se vedno namestijo, saj omogočajo nemoteno uporabo spletnega mesta. Uporabljajo se v namene košarice v spletni trgovini, varovanje spletnega mesta pred napadi in podobno. Ti piškotki ne shranjujeno nikakršnih podatkov o uporabniku (obiskovalcu).
Analitični piškotki
Ti piškotki se uporabljajo za spremljanje uporabe spletne strani z uporabo Google Analytics.
Oglaševalski
Oglaševalske piškotke uporabljamo za prikaz personaliziranih oglasov na družabnih medijih in spletnih iskalnikih kot so Facebook, Instagram, Google in podobni.