V Orfejevem salonu SNG Opera in balet Ljubljana je bil 18. maja ob kavici in rogljičku predstavljen program ljubljanske operno-baletne sezone 2015-2016.
Nov umetniški vzgon za novo sezono so v Operi Ljubljana gradili na tematiki svobode, kako se svoboda izraža in kaj naj pomeni v umetnosti, tudi kaj je nasploh svoboda umetniškega izražanja. Za moto nove sezone je izbran citat iz opere Katja Kabanova Leoša Janâčeka – biti svoboden kot ptica – opere, ki je nastala po dramskem besedilu A. Ostrovskega Nevihta, premiero pa bo uzrla v koprodukciji z Rensko opero junija ob zaključku sezone 2015/16.
Ravnatelj Peter Sotošek Štular se je pohvalno izrazil o zaključnih finančnih rezultatih, da so lahko zadovoljni, ko so milijonski primanjkljaj znižali skoraj za polovico in primanjkljaj bi se tudi praktično že izničil, če ne bi finance znova bremenili z neizplačano 3. četrtino plačilnih nesorazmerij, ki jih niso sprejeli ne oni in ne SNG Drama ter CD Ljubljana, ostale ustanove pa v glavnem že. Poudaril je tudi, da se njihova dobra programska usmeritev kaže ne le v polno zasedenih uprizoritvah Operne hiše, ampak tudi ob gostovanjih, ki so potekala v minuli sezoni in jih nameravajo programsko tudi naprej povečati.
O programu baletne sezone Opere Ljubljana je spregovorila umetniška vodja baletnega programa Sanja Nešković Peršin, ki je umetniško svobodo usmerila k novim programskim izzivom in je k sodelovanju povabila novo generacijo sodobnih koreografov, ki bodo oktobra uprizorili baletni večer, predstavo iz dveh delov in dveh koreografskih del z naslovom Meso srca, Kaktusi. Prvi del, Meso srca, postavljata koreografa Rosana Hribar in Gregor Luštek, letošnja nagrajenca Prešernovega sklada. Svoje Meso srca sta zapredla v Nietzschejev stavek: V tvojem telesu živi, tvoje telo je, kar glede na njun mogočni plesni opus obeta predvsem umetniško plesno zasnovo. Kaktusi pa nosi naslov drugi del te oktobrske baletne premiere, ki je svetovno praizvedbo doživela leta 2010 na Nizozemskem, v gledališču NDT v Den Haagu, ob postavitvi koreografa, kostumografa in scenografa Alexandra Ekmana, že znanega imena nove umetniške generacije. Predstava Kaktusi se oznanja kot prisrčna, hkrati tudi smešna parodija o nastopajoči izumetničenosti plesa, doživela je tudi velik svetovni uspeh, tako da so jo odkupile številne baletne hiše.
Sredi aprila 2016 se obeta tudi dramska baletna premiera, in to zveneča literarna uspešnica znanega naslova: Dr. Živago. Letos je bil uprizorjen tudi muzikal Dr. Živago po romanu ruskega pisatelja in Nobelovca Borisa Pasternaka. Tako roman kot filmska verzija romana pa – kot vemo – sta in še navdušujeta mnoge. V Ljubljani se torej obeta balet Dr. Živago v odrski priredbi znanih umetnikov, bratov Jirjija in Otta Bubenička in v koreografiji Jirjija Bubenička, ob glasbenem izboru iz del Dimitrija Šostakoviča. Dramska baletna zgodba Dr. Živago se tako prvič predstavlja prav v Ljubljani, gradila pa se bo na ljubezenski zgodbi romana in v ospredje izpostavila vprašanje osebne svobode.
Ljubljanski balet je v Trstu požel nepričakovan uspeh z letošnjo abonmajsko uprizoritvijo baleta Labodje jezero, ko je bilo vseh šest predstav docela razprodanih, kar za gledališče Verdi pomeni, da je bilo skupaj 1200 obiskovalcev. V tej sezoni ostanejo na repertoarju tudi baletne predstave iz minulih sezon: Labodje jezero, Trnuljčica, in glede na povpraševanje tudi balet koreografa Yourija Vâmosa Hrestač–Božična zgodba, čeprav je bilo že govora o zaključku uprizarjanja te baletne uspešnice, ki že od sezone 2002-2003 polni dvorane. Pozdraviti je treba tudi načrtovano gostovanje Opere in baleta SNG Maribor z baletnim večerom koreografov Edwarda Cluga in Valentine Turcu: Stabat mater & Nevarna razmerja. S predstavo Picko in Packo bo ljubljanski balet gostoval 17. junija na odprti sceni na Kongresnem trgu v času junijskih poletnih festivalskih dni v Ljubljani.
Rocc, umetniški vodja opernega programa, je napovedal štiri operne premiere, prva oktobrska bo novo sezono odprla tudi z novo tematiko o Orfeju, tokrat se bo predstavila satirična opereta Orfej v peklu Jacquesa Offenbacha in v režiji Vita Tauferja, glasbeni vodja pa bo Marko Gašperšič. V koprodukciji s Cankarjevim domom bo uprizorjena opera Giuseppeja Verdija Ottelo, pod glasbenim vodstvom Jaroslava Kyzlinka in v režiji Manfreda Shweigkoflerja. Novost sezone je tudi komična opera Figarova svatba W. A. Mozzarta, ki bo predvajana v italijanskem originalu, ob glasbenem vodstvu Marka Hribernika in v režiji Yulie Roschina. Ob letošnji 70. obletnici 2. svetovne vojne bo na sporedu mono opera Grigorija Frida Dnevnik Ane Frank, v prevodu Milana Jesiha, dirigent bo Aleksander Spasić, režiser pa Rocc. V produkciji s Slovenskim komornim glasbenim gledališčem pa s tem projektom hkrati odpirajo tudi nov komorno uprizoritveni prostor v kleti Opere, ki so ga poimenovali kar "-3". Operna hiša pa bo 12. januarja odprla svoja vrata ustvarjalnosti študentov kompozicije, ki bodo predstavili svoje mini opere v izvedbi Umetniških akademij Univerze v Ljubljani.
Obetajo se poleg že obstoječih tudi nove abonmajske ponudbe. Vodja trženja Janez Rozman napoveduje nov baletni abonma s šestimi baletnimi uprizoritvami, kajti ravno baletni program docela polni predstave, kot je dejal in še dodal, da to samo potrjuje, da so Slovenci narod plesa. Posebna abonmajska programska ponudba bo zajemala tudi operno klasiko, predstavil se bo še izbirni abonma, kjer abonent po lastni izbiri oblikuje svoj program za ogled šestih predstav, razširili so tudi ponudbo nedeljskega abonmaja in niso pozabili ne dijakov in ne študentov, ko jim ponujajo cenovno dostopnejši študentski abonma.
Prvič pa v Operi Ljubljana odpirajo festivalski dogodek Opera in penina, kjer se bo predstavilo 12 slovenskih vinarjev z vseh naših vinorodnih pokrajin. Festival se bo dogajal 5. in 6. junija v prostorih Opere, zvečer pa bo na sporedu še opera Carmen, prostori pa tudi primerno opremljeni z videoposnetki programskih del ljubljanske Opere in z galerijo bogate izbire ter ponudbe penine. Letošnja programska zgoščenka operno-baletnih predstav SNG Opere in baleta Ljubljana ponuja gotovo zanimiva in nova umetniška doživetja na odru ljubljanske Opere, samo poleteti bo treba v ta objem ponujene umetniške svobode, ki jo promovirajo s simbolom ptice: Biti svoboden kot ptica, je edina prostost, kot menijo v tej naši umetniški instituciji.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.