Prvič je bil na sporedu športnih plesnih zvrsti organiziran veliki enodnevni plesni dogodek Libero Dance Fest, in to v soboto, 30. marca, kjer so se srečali, med seboj predstavili ter pomerili plesalci in plesne skupine plesnih klubov. Da je bil dogodek velik organizacijski zalogaj, kaže že število nastopajočih, ki kar že posega po številki 1000 oziroma natančno 960 mladih plesalcev iz 37 slovenskih plesnih klubov, med njimi pa tudi naši sosedje iz Hrvaške. Organizatorja tega velikega plesnega dogodka Azra Selimanović in njen Libero Dance Center sta na široko odprla vrata vsem, ki si želijo zaplesati na javnem prizorišču in se predstaviti s svojimi plesnimi dosežki v okvirih svojih klubov, tudi tekmovalne propozicije so bile prilagojene širšemu obsegu plesnih ljubiteljev, upov in želja.
Že spodaj pri odcepu poti do Športne hale, ki stoji na vzvišenem mestu ob glavni cesti ter malo stran od zadnjih hiš Dobrove pri Polhovem Gradcu, so ob pločniku navzgor stali prav na gosto posejani avtomobili vse do dvorane, kar je kazalo na množico ljudi, ki se jih lahko pričakuje v sami dvorani. Mladih obiskovalcev in staršev se je trlo že kar ob vhodu, tudi nastopajočih v kostumih. V skoraj zasedeni dvorani pa se glasno ter veselo navijalo kot na kakem nogometnem veledogodku, vse dokler se plesni nastop ni začel, takrat pa sledilo nekaj minut tišine, ob koncu programa pa so znova zadoneli vzkliki in se širil aplavz. Vzdušje je bilo nabito z energijo in optimizmom, saj so vsi dihali za ples in vzklikali plesu, tudi se je plesalo na veliko ves dan. Ob vsej tej množici nastopajočih okoli prostora za ples ter na tribunah, kjer je prevladovalo mladostno navdušenje, je pohvalno vladal tudi kar spoštljivi red, ko se je znalo prisluhniti, v zaporedju stopiti po doseženo odličje, se hitro postaviti za skupno fotografijo, in so že bili naslednji na vrsti.
Vlogo dirigentke v množici navdušenih je odlično obvladovala moderatorka Azra Selimanović, v eni roki z mikrofonom, v drugi pa s ‘tablico’, napovedovala, se obračala na vse strani, da bi sledila poteku prihodov, delila priznanja in medalje, tudi znala izreči prijetno pohvalo ali koga pocukati, če se je izgubil v tej množični naselbini plesalcev, ki so jo obkrožili na uprizoritvenem prostoru. Ja, vse je imela pod kontrolo in je vse tudi teklo kot po tekočem traku, brez napak. "Pri nas ni zadnjih," se je vmes še slišalo; saj vsi dobijo priznanja, za tri prva mesta pa tudi medalje.
Ko so se odličja podelila in so fotografije zabeležile njihove dosežke, je sledil odmor za sodnike in njihov izbor najuspešnejših, ki bodo nastopili na zaključku Gala Libero Dance Festa, na parket dvorane pa stopila pevka, znano ime zadnje Eme, Ula Ložar, ki je še enkrat zasvojila vse navzoče, in to v novem prelomnem odmoru, pred zaključno podelitvijo priznanj in medalj.
Gala Libero Dance Fest se je začel malo pred 20.00 z ‘gala malo’ ali Little Gala, po izboru sodnikov oziroma njihovem točkovanju, sodnikov pa je bilo osem, in sicer dvojčka Enej in Žiga Jurečič (EZtwins), Marko Stamenković, Tjaša Žibert, Anja Möderndorfer, Nika Mlakar, Darja Šuster in Fiona Johnson Kocjančič, ki so morali delovati s hitrostnimi pospeški, da se je vse pravočasno izteklo.
In katerih dvanajst izhodov je bilo tistih prestižnih, ki so zasedli Little Gala oder: PK Bolero Will you leave, Never enough; PK Miki: Sošolca, Heart or Brain, Perspective; Društvo Kazina: Who´s The Biggest Showman, One Night Only, Coffe Break, Vinyl; PK Vibe: Žan Roj in Jan Paveo; PIM: Water Me; PK Pingi International: Klara Lainšček in Marko Sivka.
Za tri najboljše nastope so sodniki izbrali: 1. Lano Klemen v solo plesu/modern Vinyl, koreografija Mitja Popovski; 2. Tiana Čehića in Petro Ravbar modern koreografija: Will You Leave; 3. Jana in Žana v hip-hop duetu. No, niso bile podeljene samo medalje, ampak tudi prijetne denarne nagrade, za prvo stopničko 300, drugo 150 in tretjo 75 evrov. Koreografija Vinyl v izvedbi Lane in njenega koluta je bila kar koreografski presežek dneva, ko se v plesni miniaturi boči koreografski lok in se v konceptu izvedbe tudi smiselno aktivira veliki kolut, ki v plesni dinamiki dobi tudi večplastno praktično ter zabavno uporabnost, je igriva in simpatično zasnovana plesna kompozicija. Lana je enkratna plesalka, ki zna svojemu gibu vnesti tudi dih in živo izpovedno obliko.
Tian in Petra sta v svojem duetu izpisala vedro mladostno srečanje, za medsebojno komunikacijo pa domiselno uporabila bele papirčke- papirnate robčke, ki so ju združevali, zabavali, tudi frčali naokrog, v zračni lahkotnosti pa celo izpisovali tisto neizrečeno v plesnem duetu letečih gibov in visokih talnih poskokov. Na koncu pa se z belim papirčkom tudi zaključi njun duet, njuno srečanje ob Petrinem odhodu, v njenem hudomušnem poigravanju s papirčkom, ki koreografiji doda simpatični klicaj ali tisti zaključni ‘cukrček, pikico na i’.
Hip-hop plesalca Jan in Žan sta nastopila v koreografiji brez naslova, pristno imenovani Jan & Žan, kajti bil je to prijateljsko razposajeni duet fantovskih moči ter gibalnih preletov, tudi brzic zapletenih korakov in gibkih pospeškov, torej dinamično in simpatično zasnovan plesni izhod. Največkrat so naslovi tekmovalnih koreografij kar naslovi uporabljenih skladb, zato tudi droben poseg v tej smeri izzveni kar osvežilno, tudi doda domiselni drobec k celovitosti kompozicije.
Naslov skladbe se je kar domiselno vpletal v solo ples Heart Or Brain, ko mlada plesalka na palici tehta, kaj jo bolj privlači ‒ srce ali možgani, ko se mora odločati po srcu ali po pameti, in rdeče srce visi na eni strani palice, bela blazinica, porisana z možganskimi vijugami, pa na drugi. Plesalkina tehtnica se je kar nagibala k srcu, vendar so tudi možgani imeli svojo vlogo v tem plesu, saj so bili v pomoč, kot mehka opora za plesalkino stojo na glavi. V Gala malo se je uvrstila tudi koreografija Plesne izbe Maribor Water Me v izvedbi Zarje Ferlinc, ki prav nazorno uprizori vzdušje vodenega zalitja, ko sledijo hladni in mokri občutki, krčevite in stisnjene telesne reakcije, v koreografiji pa opazni odsekani ter krčeviti gibi v plesni izvedbi moderna, kar je miniaturi prineslo prvo mesto ter uvrstitev v finalni nastop.
Po propozicijah se trije najboljši po izboru sodnikov iz ‘gala male’ še enkrat predstavijo v ‘gala veliki’/Grande Gala. Tako je na zaključni Grande Gali bilo 14 plesnih izhodov, tudi največ skupinskih (11 izbranih ob treh nagrajencih iz ‘gala male’): PK Bolero: Parfum, Will You Leave, Sushi; Plesni Val: The Pharaohs, Force; PK Impulz: The Empire; PD TBA: Royce, B2TF; PK VIBE: Žan Roj in Jan Paveo; Center Plesa Mb: 5-Pack: Društvo Kazina: Chicago, Vinyl; ŠD PIKE: Shatter Me; PD PBS: Making Changes Together.
Hip-hop formacija z naslovom Parfum se je tako kot dehteči parfum razvejano širila po prostoru, najprej v strnjenem zajetju skupnega trenutka, ko se parfum vdihne, potem pa se širi v skladju in uigranosti plesalk, ko občasno zaobjame tudi kak solistični opojni trenutek. Zanimiva koreografska postavitev je krasila tudi mešano formacijo temnih baretk, Sushi, ki kot kompaktna skupina skrivnostnih pogledov vstopa v prostor, tudi dinamika izvedbe skrivnostno ter slikovito nekajkrat zamrzne, da bi se znova impulzivno aktivirala. Obilje fantovskih moči pa se je po odru razlilo v plesu Force, ko je skupina kar eksplodirala v presežkih gibke premoči ter požela obilje aplavza in glasnih vzklikov. Gala Libero festival se zaključi v svetlobi malih lučk, ki so obsijale rob plesnega prizorišča, postavili pa jih plesalci zakritih oči, zaslepljeni ali slepi v koreografiji Making Changes Together, ko pa ‘šanse’ dozorijo, odpadejo tudi črne preveze čez oči in nič več zaslepljeni plesalci končno tudi spregledajo, takrat pa tudi vsak prižge svojo lučko.
Nagrade za zaključni Gala Libero Dance Fest pa tudi višje: za prvo mesto 1000 evrov, za drugo 500 in tretje 250, prejemniki pa ‒ za prvo nagrado Tian Čehić in Petra Ravbar s točko Will you Leave, druga Lana Klemen z Vinyl in Bolero s Parfumom. In sta se Tian Čehić in Petra Ravbar na koncu vseh izhodov in po podelitvi priznanj ter medalj še enkrat uspešno predstavila v tem zaključnem gala delu, saj sta si prvo nagrado za svoj avtorski duet, h kateremu je pripomogel koreograf Matevž Česen, tudi zaslužila. Matevž je za naš portal poslal naslednjo izjavo: "Oboje smo delali skupaj. S tako odličnimi plesalci se ne da drugače, kot da s skupnimi predlogi ustvarimo nove zgodbe, koreografije, saj bi bilo škoda, da bi zaviral njihovo ustvarjalnost ali jim vsiljeval posamezne gibe. Pri treniranju, piljenju in tehniki pa se jim ne pustim (smeh), tu imam glavno besedo, in zavedamo se, da je treba za uspeh ves čas delati. Res je lepo delati z njimi, saj gre za obojestransko zaupanje, spoštovanje in hvaležnost. V čast mi je, da sem lahko jaz njihov trener, koreograf. Res sem presenečen, da je par zmagal, saj pri festivalih nikoli ne veš, kaj bolj prepriča, in konkurirati vsem formacijam, kjer prekipeva od energije, se mi zdi nepredstavljivo. Tudi mala skupina je res odličen tim, saj ne gre za najboljše, ki smo jih zbrali skupaj, ampak za prijatelje plesalce, ki se odlično razumejo med seboj in v tej mali skupini plešejo že več let. Bil sem v tujini, ko so nanizali nove uspehe, očitno pregovor velja, da ko mačke ni doma, miši plešejo, in to očitno zelo dobro."
In kdo vse stoji za tako velikim projektom? Idejna zasnova se je porodila Azri Selimanović že leta 2012, tudi je bila njena dolgoletna želja, da se naredi nekaj novega za slovensko plesno sceno. Končna odločitev pa padla pred lansko organizacijo državnega prvenstva PSZ, ko se je ob prijavah na to prvenstvo spopadala z vse več pravili ter zahtevami; tudi je bil gotovo pravi čas za poskus nečesa novega, svežega, predvsem pa bolj sproščenega. In tako se je porodil samostojen ter neodvisen projekt Plesnega centra Libero, v katerega so se vključili vsi, ki so lahko in so želeli, tako kolegi kot druge šole. "To je bil kar družinski projekt. Vsi smo bili vpleteni, mame, sorodstvo, prijatelji, sošolci, plesni kolegi, pač vsak, ki je ponudil svojo roko za nekaj novega za to sceno. Organizacijski odbor pa sva sestavljala kar v duetu z Matjažem Puckom, brez katerega mi gotovo ne bi uspelo. Ampak resnica pa je, da je prav vsak, ki je opravljal določeno delo, to opravil izjemno. Ko smo v soboto ob 9.00 začeli, je za nami bilo že 90 odstotkov storjenega, potem pa je kar samo steklo; saj so stvari bile že vnaprej dobro postavljene. Festival nima nobene zveze s Plesno zvezo Slovenije, tudi nikogar in ničesar ne ogroža v PSZ," je Azra Selimanović komentirala dogajanje ter prvo izvedbo Libero Dance Festa.
Libero Dance Fest pa že snuje junijske načrte, tik pred državnim prvenstvom naj bi se odvila druga edicija festivala.