Čas Telo Trio. Zdaj ni več tako, kot je bilo prej, stvari so se spremenile

Andreja Rauch Podržavnik je ustvarila vrsto predstav …

V Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana bo v četrtek, 16. januarja 2014, z začetkom ob 18. uri (ponovitev 17. januarja 2014 ob isti uri) premierno na ogled predstava avtorice Andreje Rauch Podržavnik z naslovom Čas Telo Trio (ustvarjanje in izvedba: Katja Legin, Christopher Benstead, Jaka Šimenc, Andreja Rauch Podržavnik; v sodelovanju z: Alenka Hain, Saša-Aleksandra Lončar, gosti; produkcija: Zavod Federacija, Ljubljana)

… na premiero čaka Čas Telo Trio, ob promo fotografiji Martina Podržavnika pa seveda razmišljamo, ali bo to plesna predstava, kot so bile njene prejšnje …

"Ves čas vem, koliko je ura. Redko se izgubim v času. Moj dan je razdeljen na stotine majhnih enot, ko delam različne stvari, mislim različne misli. To je občutek izgubljenosti, izgube nečesa zavoljo nečesa drugega. To je boj za novo vzpostavitev, za redefinicijo. In pa veliko samote. Zdaj ni več tako, kot je bilo prej, stvari so se spremenile. Zdaj je moja vloga drugačna. Kdo so zdaj moji soigralci? V kateri igri smo se znašli?"
je zapisala koreografinja Andreja Rauch Podržavnik.
… Pasaž Delux …
Andreja Rauch Podržavnik je koreografinja, ki izhaja iz sodobnega plesa. V svojih predstavah sodeluje z glasbeniki, igralci, pevci, včasih tudi s plesalci: Tipke (2001), Rebeka (2002, 2005), Kostanjevo rjava (2004), Pasaž Delux (2006), Tkalci (2005), Melodije začetkov (2007), Melodije refleksije, Torek (2010), pilot Nezaznaven vzgib (2010), Posebna izdaja (2013). Za omenjena dela je prejela več nagrad in odmevnejših kritik; Povodni mož (2004), Dance Europe-Critic’s choice (2003), Gibanica -nagrada strokovne mednarodne žirije (2007).
… Rebeka …
Andreja pojmuje ples kot način obnašanja in v tem vedno znova spoznava izrazne potenciale, ki jih gib in ples nosita v sebi. V svojem delu rada pripoveduje, pri tem pa izkorišča prednosti, ki ji jih posamezni medij nudi – tekst, gib, zvok, luč, kostum … Tesno sodelovanje z glasbeniki in skladatelji dodaja k njenemu zanimanju za kompozicijo kot stične točke dveh različnih medijev, tudi plesa in glasbe. Plesa kot estetskega fenomena ne jemlje za gotovo, pač pa vedno znova preverja in postavlja gibalne situacije v specifičen kontekst. S tega gledišča je kot plesna ustvarjalka na robu definicije plesa in ravno ta rob je tisti, ki jo privlači in ji omogoča realiziranje idej, navdihov. Svoje ustvarjalno delo vse bolj prepleta s konkretnimi segmenti družbenega delovanja kot je na primer uporaba ustvarjalnega giba za namene učenja, kolektivnega delovanja, harmoniziranja in vzajemnega sprejemanja. V zadnjih štirih letih je svoje delovanje razširila na intenzivno kolektivno delo, s kolektivom Federacija, ki se usmerja v širši družbeni kontekst ter tako aktivno srečuje različne socialne skupine, kot so otroci, starostniki, dijaki itd. S prej omenjenim kolektivom se je posvetila tudi organizacijskemu delu, ki naj bi širši skupnosti slovenskih umetnikov srednje in mlajše generacije, omogočil bolj kontinuirano in s tem kvalitetnejše delo.
… Torek …
Umetnostni kritik Rok Vevar je o njenem delu med drugim zapisal: "Če bi za plesni stil Andreje Rauch Podržavnik lahko rekli, da je utopično nameščanje vrzeli v vmesno polje med resničnostjo in metafiziko: med redčenjem in zgoščanjem, med bliskovito spazmičnostjo telesa in njegovo napeto odrevenelostjo, med hitrostjo plesnega impulza in njegovim postankom, potem bi lahko rekli, da njene koreografije ta vmesni prostor iščejo v kontekstu literarne fikcije, v "redimejdu" kulturnega prostora in različnih kreativnih logikah. Na splošno pa bi lahko za Andrejo Rauch Podržavnik trdili, da je njeno plesno ustvarjanje izrazit primerek tistega plesa, ki ga francoski filozof Alain Badiou bere kot opozicijo koreografiji: ples je tisto, kar se uspe izmakniti diktatu koreografije." Donald Hutera, strogi britanski kritik, je v nekem članku leta 2007 zapisal:  "V smislu nastopa, je Rauchova v zadnjih petih letih eden najboljših razlogov, zakaj gledati britanski ples."        

View Gallery 5 Photos