Čas je za Gibanico. Med plešočimi tudi Janez Janša.

Mit v koreografiji in izvedbi Mateja Kejžarja.

Bliža se 7. Gibanica – bienale slovenske sodobne plesne umetnosti, ki bo svoja vrata odprla 18. februarja, v pestrem plesnem dogajanju pa boste lahko uživali do 21. februarja 2015.

Nina Meško je ena od trojice selektorjev letošnje Gibanice. Za selekcijo ekipa ni požela odobravanja.
Gibanica, ki od leta 2003 bienalno streže s slovensko sodobnoplesno ustvarjalnostjo, je postala osrednja manifestacije sodobnega plesa pri nas in ekvivalent gledališkemu Borštnikovemu srečanju. Tako kot vsakokrat je tudi letošnji program izbrala mednarodna selektorska ekipa, tokrat v sestavi Iva Nerina (Hrvaška) – plesna kritičarka, Nina Meško (Slovenija) – samostojna strokovna svetovalka za ples in Marc Olivé López (Španija) –  programski vodja Mercat de les Flors. "Vodila našega izbora so izoblikovale same prijave in naše dojemanje konteksta slovenskega sodobnega plesa. Prvo vodilo je bilo oceniti vsako posamezno predstavo z vidika koreografije v najširšem pomenu. Iskali smo močne in avtentične umetniške pozicije, ki pomikajo formo in vsebino sodobnega plesa prek varnih območij in poznanih strategij bodisi v formatu, performativnosti, času, vsebini, povezavi z zvokom ali interakciji z realnostjo. Naslednji element je bila umeščenost slovenskih del na mednarodni sceni; iskali smo najboljše načine uravnoteženja nacionalnega konteksta in mednarodnih tendenc. Večina izbranih umetnic in umetnikov so profesionalni plesalci na sredini svoje poklicne poti, iskali pa smo tudi predstave mlajših ustvarjalcev, ki izstopajo. Zaradi kratkosti festivala in njegovega glavnega cilja – tj. promocije slovenske umetnosti v mednarodnem okolju – smo se odločili, da bomo upoštevali dinamiko med odrom in gledalci. Zato najradikalnejši formati predstav žal niso prišli v ožji izbor. Upamo, da bodo občinstvo in gosti Gibanice 2015 uživali v spremljanju najboljšega na slovenski sodobnoplesni sceni, v mnoštvu telesnih izrazov in dinamizmu idej. Kot selektorji se vsem prijavljenim zahvaljujemo za njihova dela in za priložnost poglobljenega vpogleda v slovensko sodobnoplesno sceno," so svojo izbiro utemeljili selektorji.
Danes je jutrišnji včeraj. (foto: Nada Žgank)
Na Gibanici bodo na ogled naslednje predstave: Danes je jutrišnji včeraj Metamorfoze 2°: Izgubljeni (k)raj Ljubezen je odgovor, kaj je vprašanje? (Loup Abramovici, Bara Kolenc, Teja Reba), Čas telo trio (Andreja Rauch Podrzavnik), Hit (Matej Kejžar), Sezona lova (Milan Tomášik), Za Juliana Mer-Khamisa (Jurij Konjar), Okus tišina vedno odmeva (Irena Tomažin), Iskanje brez naslova (Barbara Kanc), Druga svoboda (Leja Jurišić, Teja Reba), Betwixt (Maja Kalafatić, Maria de Dueñas López), Kaj če (Maja Delak), Po tem, torej zaradi tega (Sebastijan Geč, Milan Loviška, Otto Krause), Pred-premiera ’15: Pleši z mano (dijakinje in dijaki SVŠGL, umetniška gimnazija, smer sodobni ples od 1. do 4. letnika).
Čas Telo Trio. (foto: Nada Žgank)
Poleg nagrad za najboljšo predstavo po izboru občinstva ter najboljšo predstavo po izboru žirije bo Društvo za sodobni ples Slovenije na letošnji Gibanici drugič podelilo stanovske nagrade, poimenovane po slovenski plesni ustvarjalki in pedagoginji Kseniji Hribar. In prav Kseniji Hribar, osrednji osebnosti novejše sodobnoplesne zgodovine pri nas, so namenili uvod v letošnjo izdajo Gibanice. Njena ustvarjalnost, predstavljena tudi v kratkih filmih, bo tema dvodnevnega posveta. Poleg plesnih predstav in uvoda program vključuje še diskusijo o koreografskih praksah z izjemno zanimivima gostjama – teoretičarko dr. Bojano Kunst in umetnico Paulo Caspão.
Na Gibanici bodo podelili tudi nagrado Ksenije Hribar.
Po 6. Gibanici se je poslovili umetniški svet (Tamara Bračič, Goran Bogdanovski in Rok Vevar), ki je vajeti prevzel leta 2009 in opravil veliko delo na področju razvoja sodobnega plesa pri nas, ter prepustil Gibanico novim "izzivalcem". "Prav želja po večji vidnosti in vključevanju je tista, ki jo organizacijski odbor Gibanice, ki se je skozi leta razvil v partnerski projekt velikega števila organizacij in neodvisnih producentov slovenskega sodobnega plesa, posebej poudarja. Gibanica zato bolj kot festivalski dogodek dobiva razsežnosti sodelovalnega tipa platforme, ki naj bi okrepila lastno vidnost in afirmirala sodobni ples tako v okviru slovenskega prostora kot širše," je v uvodu zapisala Andreja Kopač.
Sezona lova.
Pri snovanju tokratne izdaje so se Društvu za sodobni ples Slovenije aktivneje pridružili partnerji: Cankarjev dom, Bunker, Maska, Emanat, Plesni Teater Ljubljana, Flota, Društvo Pekinpah, Plesna izba Maribor in Zavod Federacija. Zgoščen prikaz plesne ustvarjalnosti na Slovenskem, ki ga ponuja Gibanica, bo tudi tokrat dragocena informacija tako za vabljene tuje selektorje kot za domače občinstvo. Program bo potekal v Cankarjevem domu, Slovenski kinoteki, Plesnem teatru Ljubljana, Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana, Mestnem muzeju Ljubljana, Španskih borcih – centru kulture in Srednji vzgojiteljski šoli in gimnaziji Ljubljana.
Ekipa organizatorjev in performerjev. (foto: Nada Žgank)
Sicer pa letošnja selekcija ne žanje kakšnih prevelikih simpatij predvsem s strani plesalcev oziroma tistih, ki res plešejo na odru in zavoljo tega niso prišli v izbor platforme. Z izjemo Tomašikove predstave Sezona lova so namreč vse ostale predstave tki. konceptualne in se odmikajo od tistega prvinskega plesa. Tako se zdi, da postaja Gibanica sama sebi namen in s tem podpira že tako velik razpad med ustvarjalci sodobnega plesa v Sloveniji. Pač po slovensko. Bilo bi namreč čudno, da tudi sodobnjaki ne bi bili skregani med sabo.

View Gallery 7 Photos