Ana Klašnja. Ni pošteno, kako hitro izgubiš kondicijo, moč, stabilnost telesa

Baletna solistka ljubljanskega baleta vadi doma in komaj čaka, da objame starše.

Pozdravljena, Ana, in verjamem, da ni lahko biti doma v teh čudnih časih, sploh tebi, ki si navajena vsakodnevnih večurnih aktivnosti. Kako skrbiš za svojo kondicijo v tem času?
Prve dni, ki smo jih preživeli doma, sem samo lenarila, jedla in se igrala. Zdaj pa že teden dni vsako jutro naredim kondicijski trening (kolikor se v kuhinji ali spalnici pač sploh da narediti), malo pilatesa in malo vaj za raztegovanje. S kolegi iz Opere smo se znašli in prek FB-masengerja treniramo kar skupaj, in to vsak dan ob 10.00, kot v Operi.

Ana na skupnem on-line treningu s soplesalci Lukasom Zuschlagom, Filippom Joriom in Nino Noč (foto: osebni arhiv)


Kaj pomeni za plesalca takšna prekinitev vsakodnevne rutine od danes na jutri?
Iskreno, nekaj dni prav dobro dene, da se končno vsaj malo spočiješ. Sezona je zelo intenzivna, vsi smo bili v odlični formi, ampak tudi zelo utrujeni. Vendar če več kot štiri dni ničesar ne delaš, opazijo vsi … Ni pošteno, kako hitro izgubiš kondicijo, moč, stabilnost telesa …

Z Anael Martin, asistentko koreografa Joseja Martineza


Bili ste tudi sredi priprav za premiero baleta Gusar, ki bi se zgodila 9. aprila, a je seveda premiera prestavljena za nedoločen čas. Kljub temu nam malo razkrij, kako je bilo delati s španskim koreografom Josejem Martinezom in njegovo asistentko, kako ste se ujeli, no, kako si se ti ujela?
Anael (asistenka) je bila z nami ves mesec, in zdi se mi, kot da je z nami od nekdaj. V čast in veliko zadovoljstvo mi je delati z njo, kot tudi s koreografom Josejem Martinezom. Poleg tega, da sta izredno profesionalna in imata neskončno količino znanja ter izkušenj, sta tudi izredno človeška, z veliko razumevanja in spoštovanja do čisto vseh plesalcev ansambla.

Na pomerjanju kostuma za balet Gusar (foto: osebni arhiv)

Kaj zate pomeni balet Gusar, kako ga doživljaš in vlogo, ki ti je zaupana?
Ta balet je čudovit. Estetsko je zame eden najlepših klasičnih baletov, z ogromno zahtevnega plesa in glasbe, ki si jo še dolgo prepevaš. Plešem eno od glavnih vlog, sužnjo Gulnaro, ki jo prodajo v harem Seida paše. Vloga je vznemirljiva in tehnično zelo zahtevna. Kostumi pa so božanski, že na prvem pomerjanju sem bila navdušena.

(foto: Filippo Jorio)


Kako pa izkoriščaš čas, ki ga imaš zdaj na voljo? Si že opravila vsa opravila, ki si jih puščala za potem, pa se ta potem nikoli ni zgodil?
Dokler je bilo vreme lepo, smo hodili na dolge sprehode. Zdaj pa je vsako popoldne na programu peka palačink, izdelava mafinov, čokoladnih kroglic, karkoli s čokolado seveda. Garderobna omara pa me se čaka (smeh).
A z Miho Krušičem in sinom Jašo kaj zaplešete?
(Smeh) seveda radi plešemo, še raje pa tečemo naokoli.

S koreografom Miho Krušičem sta že dolgo par


Kaj je zadnja stvar, na katero misliš zdaj, in kaj bo prva stvar, ki jo boš naredila, ko mine virus?
Uf, edino, kar lahko rečem, da bo prva stvar obisk in nešteto objemov mojih staršev, za katere me trenutno najbolj skrbi.


Kakšno je tvoje sporočilo vsem bralcem portala in kakšno aktivnim plesnim ustvarjalcem?
Ostanite pozitivni, ostanite aktivni, ostanite zdravi. Vsega tega bo enkrat konec, zdaj pa je čas, da stopimo skupaj, tako da stopimo narazen.
Hvala za e-mail intervju in #ostanidoma.