Avtorski solo je zadnji del trilogije. Vsak solo te trilogije je v ozadju imel izjavo, ki jo je avtorica uporabila za vodilo. Vodilo prvega sola je bilo Nisem telo, nisem niti um.
Vodilo drugega sola je bilo Jaz sem nič in nihče.
Vodila tretjega sola so Sem v stanju, v posebnih okoliščinah, v katerih je nekdo ali nekaj v specifičnem trenutku. Sem oblika. Sem situacija. Samo sedim poleg in pustim, da čas leti.
Življenje je dolg sprehod, kjer hoja in tišina spadata skupaj. Tišina je tako abstraktna, kot je hoja konkretna. Hoja dopusti možganom preboj skozi nekatere lastne hiper-racionalne filtre. Hodiš. Ne zavedaš se, toda ves čas padaš, z vsakim korakom malo padeš in se potem ujameš, tik preden padeš. Ko hodiš, se tvoje poti zapirajo, in ko se ozreš nazaj, vidiš pot, ki je tvoje noge ne bodo nikoli več prehodile. (Povzeto po Erling Kagge: Hoja)
(vabljeni na premiero predstave Prostor z razgledom, avtorice in izvajalke Vite Osojnik danes ob 20.00 v Plesni teater Ljubljana in na ponovitvi 11. in 12. januarja prav tako ob 20.00. Vita je samozaposlena v kulturi, opravlja specializiran poklic plesalke, koreografinje, plesne pedagoginje in ulične umetnice. Maturirala je na Gimnaziji Kranj, svojo drugo maturo pa pridobila na Srednji glasbeni in baletni šoli – smer Balet. Zaključila je študij sodobnega plesa in koreografije na Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD). V okviru redne zaposlitve na Umetniški gimnaziji v Ljubljani pa je kasneje zaključila še pedagoško- andragoško izobraževanje in strokovni izpit za učitelje. Pedagoško in mentorsko delo opravlja v okviru plesne akademije Alma Mater Europaea- Akademija za ples, plesnega društva Qulenium v Kranju, v okviru Šugle, v okviru Praktikuma (SVŠGUGL), občasno poučuje v okviru programa Bitnamuun, v Centru plesa v Mariboru, na Poletni plesni šoli v Ljubljani, na Toscana Dance Hub v Firencah, …
Redno poučuje v programih v organizaciji Zavoda 0.1 Gib – lab in Gibosfera. Zadnji dve leti vodi delavnice v okviru Poletne plesne šole v organizaciji Javnega sklada za kulturne dejavnosti. Veliko let je bila v vlogi gostujoče profesorice na SEADu, kjer je učila na rednem programu in v okviru delavnic MoveMentors, ki služijo kot plesne delavnice in hkrati priprave na avdicije. Oktobra 2015 je bila kot koreografinja in pedagoginja povabljena s strani dekana Tisch School of Arts (Broadway, New York) na rezidenco in delo z njihovo skupino študentov na podiplomskem študiju. Je avtorica številnih plesnih predstav (Nosila sem tuje otroke, Zlahka nosim svojo lastno težo, Del mene je narejen iz stekla, Cinični morilci lastne matere, Prodiranje vanjo je zanj, Random acts of kindness, Hombre masa, Horda, Začasno zadržana telesa…) in soustvarjalka predstav (Sen plesne noči, Manada, Danes zadnjikrat, Začasno poravnana telesa,…). Septembra 2019 je na povabilo tovarišije Dantzaz v St. Sebastianu ustvarila koregrafsko delo Hombre masa, ponovitve dela še trajajo. Junija 2021 je v okviru festivala Ukrep to koreografsko delo doživelo slovensko premiero skupaj z novim koreografskim delom Začasno zadržana telesa. Trenutno je v vlogi pedagoške vodje in organizatorke plesnih klasov in delavnic v okviru Plesnega Teatra Ljubljana. Prav tako je Osojnikova mentorica mlajšim ustvarjalcem pri prvencih in drugih koreografskih podvigih ter članica umetniškega sveta Plesnega Teatra Ljubljana. Vita sodeluje tudi v mednarodnem projektu organizacije Mesto žensk Dancing in Your Shoes – Performing Gender, kjer deluje kot potujoča umetnica (Italija, Nizozemska) kakor tudi lokalna koreografinja, ki je skupaj z režiserko Brino Klampfer prevzela produkcijo celovečerne predstave Nihče več ne žvižga. Vse kar se je že zgodilo je avtoričino prvo delo, Izven osi drugo in Prostor z razgledom tretje delo v solo trilogiji 2022/2023.)