Na odru Doma II. Slovenskega tabora v Žalcu je bilo nadvse živahno že v dopoldanskih urah, ko sta se zvrstila dva polfinalna nastopa, na katerih se je za večerni finale udarilo dvanajst skupin, ki so uspešno prešle tristopenjski sistem selekcije. Na območnih srečanjih se je pomerilo 180 skupin, tretjina od njih je napredovala na regijska srečanja, kjer so jih ocenjevali selektorji Tanja Drašler, Klemen Bojanovič in dr. Urša Šivic, po njihovih ocenah pa je visoko raven kakovosti, ki vodi na zaključno državno srečanje, doseglo dvanajst skupin.
Sedmerica je prikazala zavidljivo raven tako v koreografijah in kostumografiji kot v plesno-glasbeni izvedbi. Nekatere od njih so na odru pripovedovale izbrane zgodbe, bodisi literarne, zgodovinske, pravljične ali etnološke, z dogodki iz vsakdanjega življenja, druge pa so se poigravale le z dinamičnim nizom plesov.
Kot je pred razglasitvijo najboljših povedal predsednik strokovne komisije dr. Tomaž Simetinger, so skupine navdušile z izvedbami, ki so bile v finalnem nastopu še boljše kot v dopoldanskih polfinalih, poudaril pa je tudi, da je opazen napredek v kakovosti od lanskega leta. “Vam povem, da je bila prav pri vrhu velika gneča,” je nagovoril občinstvo in dodal, da so bile za uspeh ključne podrobnosti: “Ali je bil korak mehak ali čvrst, eleganten ali oster, opazovali smo tehniko plesa in odrsko prezenco, kar vse ustvari celovito dogajanja na odru.”
Občinstvo je najboljše nagradilo s huronskimi aplavzi, tretje mesto in bronasto plaketo so si prislužili Mariborčani, AFS KUD Študent, s plesi in pesmimi Pohorja in Boča z začetka 20. stoletja, drugo mesto in srebrna plaketa pa je šla v roke FS ŽKUD Tine Rožanc, ki je v svoji koreografiji raziskovala mitske sredozimske maske Pehtre babe. Komisijo je najbolj prepričal nastop AFS France Marolt, ki je za uprizoritev pesmi in plesov Ziljske in Kanalske doline prejela zlato plaketo. Svoje je povedalo tudi občinstvo, ki se je najbolj nasmejalo ob predstavitvi starega kmečkega praznika kolin v interpretaciji FS Leščeček iz Veržeja.
Na prireditvi so bile podeljene tudi Maroltove listine JSKD za leto 2018, ki so jih za svoje delo na področju folklorne dejavnosti prejeli Saša Meglič, Vladimir Starešinič in Folklorno društvo Minerali.
Pred razglasitvijo rezultatov je napeto ozračje sprostil interpretacijsko dodelan nastop zmagovalnega para lanskega, 5. tekmovanja parov v ljudskih plesih. Nina Mažgon Müller in Uroš Simonič sta skupaj z glasbenikom Oskarjem Stoparjem iz Folklorne skupine Tine Rožanc iz Ljubljane prestavila skozi ples ustvarjen ljubezenski odnos med fantom in psihično deviantno punco, ki se proti pričakovanju konča s tragično smrtjo. Nepričakovan obrat v zgodbi je med občinstvom izzval pritajen smeh in začudenje.
Prvo državno Maroltovo tekmovanje v organizaciji Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti, ki je v prenovljeni obliki nasledilo dosedanje državno tekmovanje Le plesat me pelji, je dobilo ime po Francetu in Tončki Marolt, ki ju poznamo kot ena od glavnih začetnikov folklorne dejavnosti na Slovenskem. Zakonca, ki sta pomembna ne le kot ustvarjalca, temveč tudi kot zbiratelja in zapisovalca bogate folklorne dediščine, sta delovala skupaj, spričo življenjskih okoliščin pa sta svoje izjemne sposobnosti razvijala tudi vsak posebej.