Tina Dobaj. Na Zimski plesni šoli bom poučevala baletno fuzijo. Poudarek je na pravilni izvedbi vaj skozi anatomijo

Tina Dobaj v predstavi Bardo (foto: Janez Klenovšek)

Spomnim se, da sem kot otrok, vse od 9. pa do 18. leta oboževala vse plesne (zimske in poletne šole), saj je takrat to bila velika senzacija novih metod dela, tehnik, seveda nepozabnih pedagogov. Plesale smo od jutra do večera, kolikor klasov je bilo pač naše telo zmožno predelati. Po dolgem času se spet Zimske šole udeležujem kot pedagoginja, tokrat v drugačni obliki. Namreč kot baletna pedagoginja. Mislim, da sem na Zimski plesni šoli v Mariboru poučevala trikrat. Sicer sem nekaj časa tudi budno spremljala plesalce kot shiatsu terapevtka na tej šoli.


Glede na to, da veliko poučujem, predvsem dijake na umetniški gimnazijah, in jih spremljam do konca neke življenjske poti, ko se odločajo, kje in kako bodo nadaljevali svoje življenje. Balet je na čisto vseh avdicijah v tujini zelo pomemben in so vedno višje tehnične zahteve na avdicijah za vstop na plesno akademijo. Tudi konkurenca je izjemna. Zato sem se odločila, da prepletem svoje pedagoško znanje skozi baletno fuzijo. V bistvu je klas baleta zasnovan standardno drog, center, diagonala. Vendar se nagibam k razliki v podajanju in razumevanju ter približevanju baleta predvsem sodobnim plesalcem. Velik poudarek dajem pravilni izvedbi vaj skozi anatomijo in razumevanje posameznih mišičnih sklopov za dosego boljših rezultatov. Vaje so sestavljene morda bolj kompleksno glede koordinacije telesa, so daljše in poudarjajo fluidnost oziroma tudi plesnost skozi tehniko. Veliko je tudi poudarka na delu s stopali, da se le-ta izboljšajo, postanejo čvrsta, a hkrati prožna. Na sredini so kakšne vaje čisto klasične, nekatere pa prepletajo elemente sodobnega plesa, odvisno od stopnje in tehničnega znanja skupine. Največja razlika je v kombinaciji, variaciji, saj je le-ta sodobna z baletnimi elementi. Baletni klas baletna fuzija je zasnovan tako, da bodo vsi pridobili znanje, ne glede na to, katero zvrst plesa plešejo. Glede na to, da poučujem že drugo leto v Mariboru na Konservatoriju za balet, poznam točen tehničen primanjkljaj tudi svojih baletnih dijakinj in to mi daje možnost, da jim lahko s tem tudi pomagam pri poglabljanju in razvijanju ter ozaveščanju še drugih plesnih ali tehničnih kvalitet. Moje mnenje je, čim bolj se izobražuješ in vsrkavaš znanje od čim več pedagogov, hitreje se razvijaš, dojemaš, razumeš, in prav to te lahko izstreli med dobre plesalce.

Vesela sem, da se ohranjajo plesne šole še pri nas. Sicer je tega danes že veliko na domačih tleh, a prav to je čar, da si lahko plesalci izbirajo želeno tehniko, pedagoge, stile, zahtevnosti in časovni okvir. Včasih sta bili samo dve takšni plesni šoli. Zimska in poletna. Vsak plesalec najbrž že pleše pri neki ustaljeni plesni šoli ali pa na umetniških gimnazijah, imajo stalne tehnike in pedagoge. Zdi se mi pomembno, da razširijo svoja znanja in krila ter gredo tudi stran od cone udobja, saj le tako lahko delajo premike naprej. Takšne šole so odlična priložnost za dosego prav tega.

(foto: Janez Klenovšek)

Kot koreografinja, plesalka, pedagoginja veliko poučujem. Trenutno sem krila razpotegnila še v tujino, zdaj poučujem v Gradcu in Linzu, z marcem pa začenjam z nekajtedenskimi delavnicami v Lyonu. Povsod rada poučujem. Opažam sicer razliko med našimi plesalci in plesalci v tujini, a spet odvisno od starosti in predhodnih izkušenj. Pri svojem učenju mi je pomemben napredek ne glede na to, koliko dni, tednov, let poučujem isto skupino ljudi. Ko vidim napredek, sem zelo ponosna na svoje plesalce. Nekako imam čut za to, znam jih popeljati in voditi do želenega, tudi motivirati jih znam. To je moj skriti talent. Zato se odlično razumem s svojimi plesalci, učenci in profesionalci, s katerimi sodelujem. Vesela sem tudi sodelovanja na letošnji Zimski plesni šoli in se že veselim svojih učencev, da jih popeljem skozi baletno fuzijo! Se vidimo! (razmišlja plesalka, koreografinja in pedagoginja Tina Dobaj ob začetku Zimske plesne šole, ki se bo odvijala med 21. in 24. februarjem v Mariboru v organizaciji Minke Veselič Kološa in JSKD območne izpostave Maribor. Tina bo poučevala baletno fuzijo.)