S predstavo Poklon želi avtorica počastiti šestdeset let od nastanka buta in hkrati svojo tridesetletno pot, predvsem pa se pokloniti svojim učiteljem – začetnikom buta, učencem ter sodelavcem, ki so jo spremljali na njeni tridesetletni poti. Predstava je pospremljena s fotografsko razstavo in z izborom video filmov njenih buto predstav. Rdeča nit predstave je Khandro oziroma t. i. ‘sky dancer – traveller’ (popotnica v času) ter štiri aktivnosti buto telesa: umirjajoča, bogateča, navdušujoča in energična varujoča aktivnost, ki tako kot lunine mene odmerjajo ritem življenju in stopnjam razvojnega ciklusa: rojstvo, mladost, zrelost, starost. Ta ciklus ustreza tako človeškim posameznikom kot družbam ter civilizacijam in pomeni ciklično menjavanje ter večno ponovno začenjanje.
S predstavo se avtorica približa izvornemu butu, pri čemer izhaja iz svoje avtorske estetike, ki jo je desetletja gradila s poglabljanjem v buto in temelji na raziskavah pozornosti, osredotočenosti na detajle, hrbtenico in obrazno govorico ter na povezavi gibalnih arhetipov, predvsem pa na ‘modrosti telesa’. Telo nosi spomin, ki je v obliki podob in občutij shranjen v celicah, s čimer duševnost instinktivno dojema kot informacijsko omrežje z neštetimi komunikacijskimi sistemi. (napoved predstave Poklon avtorice Tanje Zgonc, ki bo doživela dve premieri v petek, 7. junija in soboto, 8. junija ter dve ponovitvi v četrtek, 13. junija, in petek, 14. junija, ob 20.30 v Plesnem Teatru Ljubljana. Če slučajno ne veste, kdo je Tanja Zgonc, ki praznuje 30 let delovanja, si preberite nekaj stavkov. Tanja Zgonc – začetnica buta v slovenskem prostoru – je kot koreografinja in plesalka že več kot petintrideset let dejavna in priznana na domači in svetovni plesni sceni. Pripravila je dvaindvajset avtorskih predstav in prejela številna priznanja: nagrado jugoslovanska alternativna igralka (1989), Zlata ptica (1992), Zlata paličica (1994), nagrado Prešernovega sklada (2002) za predstavo Kagami odsev ter nagrado Povodni mož za najboljšo predstavo po izboru kritikov (2002), predstavo Koora.
Plesala je v uspešnih predstavah Plesnega Teatra Ljubljana, sodelovala s številnimi priznanimi slovenskimi in tujimi gledališkimi in filmskimi režiserji ter postavila koreografije/odrski gib v več kot sto gledaliških predstavah. Od leta 2002 poučuje na AGRFT v Ljubljani, kjer je od leta 2012 redna profesorica za področje plesne in gibne umetnosti. Z butom se je prvič seznanila pred 31 leti, ko je postala članica v Kölnu ustanovljene Ko Murobušijeve skupine International Butoh Dance Company. V japonskem butu se je izpopolnjevala pri vodilnih mojstrih, kot so Kazuo Ohno, Yošito Ohno, Ko Murobuši, Carlotta Ikeda, Tadaši Endo in Min Tanaka, pozneje je sodelovala tudi s skupinama In-Out (Nemčija) in Su-En Butoh (Švedska).
Tanja Zgonc je koreografinja butoistka, ki je s preobrazbo različnih plesnih tehnik in gibalnih metod z metodologijo buta razvila lastno sistematiko in avtorski gibalni princip, predvsem pretoka vsebine skozi hrbet in poglobljene govorice obraza. Po metodi buto v svojem specifičnem umetniškem in pedagoškem jeziku vodi delavnice po Evropi, ZDA in na Japonskem.)