Na tiskovni konferenci SNG Opera in balet Maribor, kjer je bila predstavljena nova sezona 2019/2010, je udeležence pozdravil direktor mariborskega gledališča Danilo Rošker.
"Počasi bomo začeli z odštevanjem dni, ko bomo jeseni 2019 praznovali stoletnico, odkar je bilo leta 1919 ustanovljeno slovensko gledališče v Mariboru, kjer so se pod eno streho in z različnimi imeni v toku zgodovine združili Drama, Opera ter pozneje še Balet v celovit prostor gledališke umetnosti. Prav v tem prostoru so se v času tega vznemirljivega stoletja srečevali ljudje in se uprizarjale predstave, ki so nenehno širile meje življenjskih spoznanj, zajetih v umetniških resnicah in podobah. Stoletnica mariborskega gledališča je več kot izvrstna priložnost, da se ne zazremo zgolj v samovšečno preteklost, ampak predvsem v prihodnost, še posebej s perspektive lastnega poslanstva in izzivov, ki so pred nami. Sto let obstoja gledališča, ki so prav gotovo rdeča nit sezone 2019/2020, pa naj ne dajejo vtisa postaranosti ali zaprašenosti, ampak prav nasprotno mladostnega preporajanja in bogate repertoarne ponudbe, o kateri smo prepričani, da vas bo nagovorila s svojo odličnostjo, zanimivostjo in aktualnostjo. Naj vas na pragu ‘zlatega’ jubileja Slovenskega narodnega gledališča Maribor, ki ga bo pospremilo tudi nekaj pomembnih kulturnih dogodkov, prisrčno povabim, da se skupaj poklonimo Mariboru, njegovi zgodovini, njegovemu gledališču in ne nazadnje vsem njegovim ljudem, ki so doslej začrtali njegovo preteklost – kakor tudi vsem tistim, ki šele bodo sooblikovali njegovo prihodnost – s svetlimi sanjami za novih sto let."
Edward Clug pa pripravlja dve premieri v novi sezoni, in to s trem eminentnimi koreografi, ki se jim bo pridružil tudi sam. Prvi je umetniški direktor baleta Monte Carlo Jean-Christophe Maillot, ki bo za mariborski balet postavil svojo legendarno Pepelko. Premiera bo 8. novembra."Če bi Prokofjevovo ustvarjanje glasbene podlage baleta Pepelka na libreto Nikolaja Volkova v času druge svetovne vojne lahko razumeli kot svojevrstni beg iz realnosti, pa je glasbena podoba baleta daleč od neproblematične ‘sladkobnosti’ in plehke sentimentalnosti. Iskanje dramaturško učinkovitih plesnih preobratov, pogojenih z napetim lokom glasbene dramaturgije, je Prokofjeva vodilo v tesno prepletanje sodobnih prvin z že ‘preverjenimi’ simetričnimi formami, ki jih je uvedla tradicija klasičnega (romantičnega) baleta. Rezultat tako nikakor ni bila lahkotna glasba, ki bi otroke in tudi odrasle pospremila v sladki sen, ampak s temačnimi podtoni razbrazdana glasbena podoba, ki gledalcu nesramežljivo naslika tudi mračne plati zgodbo o siroti Pepelki, ki ji po življenju strežejo zlobna mačeha in nagajivi sestri.
Z novo produkcijo baleta Pepelka pod vodstvom mednarodno priznanega koreografa Jeana-Christophea Maillota si tako že naslednjo jesen obetamo pravcati baletni spektakel. Maillot se kot veliki poznavalec klasičnega baleta opira na samo srž baletne konvencije, ki pa jo prepleta in nadgrajuje s sodobnejšimi in obenem tudi virtuoznimi plesnimi figurami. Maillotova Pepelka tako pleše bosa, kajti njen simbol ni kristalni čeveljček, temveč naravno – svobodno stopalo, ki je posuto z zlatim prahom sanj ter za sabo pušča sijočo sled domišljije in srečnih pravljičnih koncev;" se glasi sporočilo mariborske PR službe.
6. marca prihodnje leto pa se predstavlja trojica preverjenih koreografov. Naslov večera je Falling Angels, pod koreografijo pa se podpisujejo Alexander Ekman, Edward Clug in Jiři Kylián. Glasbo bodo prispevali Mikael Karlsson, Milko Lazar in Steve Reich. "Švedski koreograf Alexander Ekman je nedvomno eden izmed najzanimivejših koreografov svoje generacije, ki se z globoko prespraševanjem posveča predvsem bivanjskim simptomom današnjega človeka. S svojim neobičajnim smislom za humor in s številnimi elementi presenečenja se je v koreografiji Left Right Left Right osredotočil na koncentracijo ter pomen pravočasnosti in ritma, pri tem pa je z menjavanjem zvočnih pejsažev ustvaril unikatno študijo človeškega gibanja. Podoben vtis ustvarja tudi koreografija Handman, ki jo je Edward Clug ustvaril za podmladek Nizozemskega plesnega gledališča (NDT 2). Glasba repetitivnih struktur Milka Lazarja evocira dinamično plesno platformo, na kateri Clug izvede reinvencijo nekaterih figur in jih reaktivira skozi intenzivno delo rok. Humorna inovativnost in detajlna prečiščenost celotne gibalne konstelacije predstave sta Clugu prinesli nominacijo za prestižno koreografsko nagrado Benois de la danse v letu 2017.
V koreografiji Falling Angels, ki jo je Jiři Kylián leta 1989 ustvaril za Nizozemsko plesno gledališče, je avtor uporabil minimalistično glasbo Steva Reicha, ki jo je ta ustvaril po lastnih vtisih ritualne glasbe iz Gane. Gibalne linije provokativne koreografije za osem plesalk so na več mestih ‘nalomljene’ z ostrimi tolkalnimi gestami in zasuki, ki dajejo gibanju nepredvidljivo dinamiko, celotna fizična struktura nastopajočih pa tako kulminira v mogočno, skorajda kruto vizualno lepoto, ki gledalcu jemlje dih." Nova sezona bo torej v znamenju koreografskih velesil, aktualna pa se počasi zaključuje. Žal so s sporeda umaknili že napovedano uspešnico Grk Zorba zaradi zapletov z avtorskimi pravicami. Stabat Mater in Hora gostujeta v Romuniji, 22. junija pa si predstavo lahko ogledate v okviru festivala Lent, preden ekipa odpotuje še na Češko in s Peerom Gyntom 22. in 23. julija v znameniti Bolšoj teater v Moskvo, ko se bo dolga sezona tudi zaključila.