Drage prijateljice in prijatelji, znanke in znanci, sodelavke in sodelavci, leto je naokoli in v petek, 25. 11. 2022, ob 20. uri bomo v Kinu Šiška odprli 11. CoFestival, mednarodni festival sodobnega plesa, z izvrstnim solom Moritza Ostruschnjaka Plesne inštrukcije (ne bo večno tako) (2020), v katerem se plesno veselje sooča s svojimi zgodovinskimi in kontekstualnimi zagatami, potekal pa bo do četrtka, 1. 12. 2022, ko ga bomo sklenili z znamenitim švedskim ansamblom Cullberg, ki nam bo predstavil koreovokalno delo Noche (2021) Alme Söderberg, v katerem se mnoštvo teles uglašuje v iskanju skupnostnega glasu.
V sedmih dneh se bo zvrstilo devet predstav. Vsaka od njih je v program umeščena po skrbnem premisleku. Letošnji CoFestival 2022 lahko razdelimo na tri tematske sklope. Prvi koreografsko snov obravnava skozi kolektiven ali subjektiven čas (Moritz Ostruschnjak, Michiel Vandevelde, Mateja Rebolj in Magdalena Reiter, Alma Söderberg in Cullberg), drugi telo in življenje motri skozi prizmo virtualne in digitalne krajine (Yuske Taninaka, Aleksander Georgijevski z ekipo, Barbara Matijević in Giuseppe Chico), tretji pa sodobni trenutek pretvarja v poetično podobo, ki se neizogibno izteka v naravo (Věra Ondrašíková s kolektivom, Mala Kline).
CoFestival 2022 bo odprl udaren plesni solo Moritza Ostruschnjaka Plesne inštrukcije (Ne bo večno tako), v katerem se zabavna enciklopedija plesnega vitalizma sooči z vprašanji kontekstualnih smislov. Barbara Matijević in Giuseppe Chico, ki se k nam vračata po petih letih, se v predstavi Zaslonajstniki II ukvarjata s sedimenti naših digitalnih krajin in navad. Mladi japonski umetnik Yuske Taninaka v solu Galop z biometričnimi metodami, ki jih v forenzičnih raziskavah uporabljajo kriminalisti, problematizira identificirano telesno gradivo. Aleksandar Georgiev z ekipo si za koreografsko partituro jemlje meditativne in ornamentalne digitalne krajine Skrinsejver. Věra Ondrašíková se s svojim kolektivom v predstavi Priča ukvarja s potmi in stranpotmi naših sodobnih zagat s spreminjajočo se naravo.
Naš znanec Michiel Vandevelde v izjemni predstavi Goldbergove variacije, s katerimi je emblematični sodobnoplesni solo nekoč ustvaril Steve Paxton, Bachovo partituro izpostavlja mikroskopiji sodobnega plesnega trenutka, vprašanjem normativnih in singularnih teles. V Bachovo glasbeno krajino svoji plesni sedanjost in preteklost umeščata tudi Magdalena Reiter in Mateja Rebolj, ki po dveh desetletjih po Formi Interrogativi spet sodelujeta v predstavi Preludiji in fuge. Letošnji CoFestival bo sklenila predstava Noche Alme Söderberg, ki skupaj z znamenitim ansamblom Cullberg svoje koreovokalno delo umesti v odprt trenutek ranljive sinkope. CoFestival bo spremljal diskurzivni program, sestavljen iz pogovorov, predstavitev knjig, filmskega programa ter predstavitve sveže publikacije ob desetletnici festivala.
Rad bi vas povabil, da si pridete ogledat kakšno izmed njih, da se nam pridružite na diskurzivnih dogodkih, si ogledate razstavni program, kupite kakšno knjigo s področja teorije in zgodovine sodobnega plesa ali da se z nami odpravite po urbanih poteh zgodovine sodobnega plesa in gledališča – naše desetletno prizadevanje, da pojem plesnega dela afirmiramo v najširšem smislu, si tudi letos prizadeva predstaviti njegov najširši ustvarjalni spekter, ki je vselej del razširjenega javnega in proizvodnega časa.
Deset let je, odkar smo v Ljubljani predstavili prvo edicijo CoFestivala, mednarodnega festivala sodobnega plesa. Na festivalu bo ob jubileju na voljo obsežna publikacija, ki osvetljuje naše desetletno delo, uredila pa jo je publicistka in kritičarka Nika Arhar. Letošnji program je na voljo na tej povezavi: https://cofestival.si/2022. Vabljeni in dobrodošli! Veseli vas bomo. (sporoča Rok Vevar, sokreator in soorganizator festivala sodobnega plesa CoFestival, ki se bo odvijal od 15. 11. do 1. 12. v prostorih Kina Šiška in še na nekaterih odrih po Ljubljani)