Pri umetnosti občudujem njen pogum, da se ne ustavlja pred neznanim. Spoštujem njeno moč, da je zmožna dolbsti lastne, nove struge – pa ne zato, ker vedno ve, kam bi rada prišla, ampak ker preprosto ne pristaja na edini brezglavo deroči tok. Pogosto je prav umetnost tisto nekaj na svetu, tisto srečanje, ki sili misel, da misli, in to tako, da jo iztirja iz raznih samoumevnosti, gole operativnosti in pragmatičnosti.(je ob odprtju Gibanice 2017, torej pred dvema letoma, povedala Pia Brezavšček, predsednica Društva za sodobni ples Slovenije.
Kaj vas torej čaka leta 2019 med 27. februarjem in 2. marcem na različnih prizoriščih po Ljubljani? Odprtje 9. Gibanice – bienala slovenske sodobne plesne umetnosti bo v sredo, 27. februarja, ob 19. uri v Moderni galeriji. Obenem boste proslavili tudi 25-letnico Društva za sodobni ples Slovenije, podeljena bo nagrada Ksenije Hribar za življenjsko delo 2019 Sinji Ožbolt.
Gibanica, ki od leta 2003 bienalno streže s slovenskimi sodobnoplesnimi izdelki, je postala osrednja manifestacija sodobnega plesa pri nas in predstavlja slovensko plesno produkcijo, ki jo za festival vselej izbere tričlanska mednarodna selektorska ekipa, tokrat v sestavi: Ivana Ivković (Hrvaška), Petra Pikalo (Slovenija) ter Claire Verlet (Francija). Izbrane predstave tekmovalnega programa se bodo tako potegovale za nagrado 9. Gibanice za najboljšo predstavo po izboru občinstva ter za nagrado 9. Gibanice za najboljšo predstavo po izboru strokovne žirije (letos so v strokovni žiriji: Rainer Hofmann, Dorota Sosnowska, Kira Kirsch). Od leta 2012 Društvo za sodobni ples Slovenije podeljuje tudi nagrado Ksenije Hribar za izjemne dosežke na področju sodobnega plesa. Gibanica tako ni zanimiva le za domačo javnost, postala je pomembno srečevališče tujih producentov in selektorjev, saj jim v razmislek ponuja umetnost, ki bi jo utegnili uvrstiti v različne umetniške programe.
Na letošnji izdaji Gibanice bodo na ogled predstave: Skupaj performerskega dvojca Leja Jurišič in Marko Mandić, ki je že požel nagrado žirije za edinstveno performativno gesto in nagrado teatrologov Slovenije za najboljšo predstavo sezone na minulem Borštnikovem srečanju; Četrtek ob petih nadarjenega plesalca in improvizatorja Jurija Konjarja, ki je k sodelovanju povabil še plesalko in koreografinjo Andrejo Rauch Podrzavnik, oblikovalca svetlobe Jako Šimenca, glasbenika Blaža Celarca in fotografinjo Nado Žgank … "Fino je delati takšne predstave, kakršne bi sam rad gledal," pa so med drugim zapisali v zapisku k predstavi Zaklenjeno Veronike Valdes, ustvarjalke, ki je za svoje delo prejela že več nagrad; Chorus Žige Kranjčana, Gašperja Kunška in Jana Krmelja, za katero je Dragan Živadinov zapisal: "Pred nami se je sprožila sijajna plesna skupina. Vse v predstavi je bilo povezano z njenim naslovom – Chorus." Poíesis sebstva, ki sta jo Snježana Premuš in Rok Vevar strukturirala kot serijo situacij; MES(t)O GLASU, v kateri se je Irena Tomažin Zagoričnik skupaj s soustvarjalkami posvetila raziskovanju mnogoterih izvorov glasu, njegovi mesenosti, materialnosti in duhovnosti ter njegovemu pomenu in mestu v vsakdanjem življenju; Radio Hit, za katero je avtorica Urša Sekirnik dejala, da "je predstava o užitkih ob poslušanju in plesanju na naše najljubše hite, o skoraj pozabljenih spominih in o želji po plesu".
Koncert telesa Ane Romih in Bena Novaka, ki je predstava v obliki koncerta, na katerem sta telesi eno drugemu predvsem – inštrument; plesno-glasbena predstava Koncert za MAM, v kateri Maša Kagao Knez raziskuje bivanja in sobivanja, ki jih opazuje s perspektive dojemanja in doživljanja časa; Staging a Play: Antigona pa se je v tekmovalni program uvrstila neposredno zaradi nagrade strokovne žirije, ki jo je prejel koreograf Matija Ferlin za predstavo Staging a Play: Steklena Menažerija na Gibanici 2017.
Poleg tekmovalnega programa se na Gibanici vsakokrat zvrsti tudi bogat spremljevalni program. Vabljeni!)