Matjaž Farič. Skoraj dvajset let je minilo, odkar sem sodeloval z ljubljansko Opero

Matjaž Farič je koreograf … (Foto: Darja Štravs Tisu)

Bistvene razlike ni, saj so močni režijski koncepti našli pot tudi v svet opere. Največja razlika je pri neozaveščenem gibu. Petje je samo po sebi tudi fizična akcija in pevci se nemalokrat gibljejo v kodificiranem gibanju, značilnem samo za opero. Precej pozornosti je tako namenjeno opuščanju teh klišejev. Seveda pa je v operi več dela vezanega na glasbo.

… opere Figarova svatba, ki je premiero doživela 10. marca v Ljubljani … (Foto: SNG Opera in balet Ljubljana / Darja Štravs Tisu)
Skoraj dvajset let je minilo, odkar sem sodeloval z ljubljansko Opero. V tem času se je veliko spremenilo. Ne glede na to, da so obnovo Opere spremljali zapleti, pa so pogoji za delo danes neprimerljivo boljši. In to je bistveni predpogoj za dobre rezultate. Hkrati se je spremenilo dojemanje igre in zavedanje giba, predvsem pri mlajših generacijah pevcev. Mnogi ne samo, da pozorno sledijo navodilom, temveč tudi vprašajo za nasvet ter aktivno, samoiniciativno oblikujejo in raziskujejo tako gib kot vlogo. (je Matjaž Farič, ki se je kot koreograf podpisal pod opero Figarova svatba, razložil za naš portal, kako poteka delo koreografa pri nastajanju operne predstave v primerjavi z gledališko oz. dramsko, kako je delati z igralci oz. pevci ter kaj se je spremenilo, odkar je nazadnje sodeloval z ljubljansko Opero)