V tej predstavi z naslovom Naj ti spremenim ime, ki deluje kot povabilo, južnokorejska umetnica Eun-Me Ahn prek igranja s ponavljanji in kontrasti prevprašuje identiteto in posameznikovo mesto v naših sodobnih družbah. Med temo in utripajočimi lučmi, kostumi črno-belih in živahnih barv, med šamanskim ritualom in modno revijo, med resnobnostjo in humorjem se odvija gibanje, ponavljajoče se, včasih hipnotično, dokler ne doseže transa. V divjem ritmu nastopajoči – med njimi tudi sama Eun-Me Ahn – menjujejo preobleke in s tem svojo kožo, svoj spol. Plešejo, dokler se ne izgubijo v gibanju, ter skupaj ustvarijo eno edinstveno telo. Izgubljajo se, stapljajo se v skupino, a vendarle so tu, s svojimi osebnostmi, in to tudi jasno in glasno izražajo. Morda se je vmes spremenilo tudi njihovo ime … Morda tudi ne … Kaj pa ti?
Preštevilni ustvarjalci so se trudili najti način, da bi opisali to, kar je v končnem smislu cilj vsakega umetnika: na eni strani vedeti, razumeti in vključiti to, kar so vedeli stari; in na drugi strani, preseči jih in upati, da najdemo nekaj novega. Kar obsežna naloga. Na tem področju je Eun-Me Ahn, ki jo je Francija odkrila leta 2013 zahvaljujoč poletnemu festivalu Paris Quartier d’été, odkrila nove, nepričakovane in razburljive načine. To je v prvi vrsti zasluga njenega urnika, ki ga zaznamuje učenje in raziskovanje šamanskih tradicij, v enaki meri pa tudi leta, preživeta v New Yorku, ter globoko prijateljstvo s pokojno Pino Bausch (ki jo je večkrat povabila v Wuppertal). Korejka in svetovljanka Eun-Me Ahn je avantgardna umetnica, a tudi koreografinja same uradne otvoritve svetovnega prvenstva v nogometu leta 2002 v Daeguju, ki je sodelovala na največjih mednarodnih festivalih in ve, kako izboljšati lepoto kontrastov, kako ravnati s pikčastimi, črtastimi in rožnatimi vzorci, kako se igrati z najbolj živahnimi barvami in takoj nato preiti na najbolj resnobno asketskost, kako se igrati z najbolj subtilnimi odtenki androginije ali pa uporabiti počasnost, da izbruhne ritem trancea …
Eun-Me Ahn je stroga, natančna, zahtevna in po korejsko disciplinirana, obenem pa drzna performerka, pripravljena na najraznovrstnejše podvige. Videti jo je bilo mogoče skočiti z vrha žerjava, napasti klavir s sekiro in škarjami, si strgati s sebe pravljično obleko iz belih kravat in razdeliti njene kose med občinstvo, medtem ko je plesala medvedkov ples, se v klovnovem kostumu zakopati pod kup balonov, se skupaj s piščancem zakleniti za rešetke, ali pa preobleči se v gobo … A pri vsem skupaj ne gre za provokacijo, temveč za izražanje radovednosti in svobode, ki slonita na delu in slogu in sta prignani do svojih najbolj nepričakovanih meja. (vas vabi Plesni teater Ljubljana, da si ogledate ekskluzivno predstavo južnokorejske koreografinje Eun-Me Ahn v petek, 17. maja, ob 20.00 v PT-Lju na ljubljanskih Prulah)