Edward Clug pred premiero Peera Gynta. Vstopite v novo gledališko doživetje.

Peer Gynt v koreografiji Edwarda Cluga. (Foto: Tiberiu Marta/SNG Maribor)

Peer Gynt je kot kompleksni dramski lik iz istoimenske dramske pesnitve postavil Ibsena na mesto vodilnih dramatikov ob koncu 19. stoletja, medtem ko se je Grieg s svojim tenkočutnim nordijskim glasbenim idiomom uveljavil kot eden najznačilnejših predstavnikov romantike. Oba umetnika sta sodelovala pri krstni uprizoritvi Peera Gynta v Kristianii (današnjem Oslu) leta 1876. Grieg je za dramsko igro napisal t. i. priložnostno glasbo, iz katere je kasneje izločil določene skladbe in jih združil v dve orkestralni suiti, ki sta skozi čas postali zelo priljubljeni deli klasične glasbe, saj ju pogosto izvajajo še danes.

Koreograf in umetniški vodja mariborskega baleta Edward Clug.
Med raziskovanjem Ibsenovega besedila in Griegove glasbe ter razmišljujoč o njuni združitvi v plesno predstavo Peer Gynt sem naletel na nemalo težav. Po eni strani sem razpolagal s kompleksnim Ibsenovim besedilom, ki v svoji hermetični fantaziji deluje brezčasno in univerzalno, po drugi strani pa Griegova glasba konkretizira romantične pokrajine, ki spontano nastajajo v vzporednem svetu in neodvisno od Ibsenovega dramskega univerzuma. Z drugimi besedami: tako Ibsen kot Grieg sta vsak v svojem avtorskem bistvu iznašla svojega Peera Gynta. Moj namen je premostiti ovire obeh in ustvarjati pot do svojega.
Peer Gynt. (foto: Tiberiu Marta/ SNG Maribor)
Predstava, ki je pred nami, se v kronološkem smislu razvija po zaporedju dramskih dogodkov, kakor jih je predvidel Ibsen. Pri oblikovanju lastnega koncepta oziroma libreta sem poleg stavkov iz Griegove priložnostne glasbe Peer Gynt posegel tudi po drugih Griegovih koncertnih, komornih in solističnih skladbah, da bi tako dosegel dinamičen in koherenten razvoj plesne pripovedi. Ibsenov in Griegov svet, združena v novo celoto, ustvarjata pokrajino, v katero se da priti skozi neskončno število vrat. Jaz sem izbral svoja in jih na široko odpiram vam, gledalcem, da vstopite skoznje v novo gledališko doživetje. (razmišlja koreograf Edward Clug pred premiero baleta Peer Gynt, ki se bo zgodila v petek, 6. 11., ob 19.30 na odru SNG Maribor)