Daniela Škofic Novak

"V francoskem Marseillu je potekalo letošnje Evropsko prvenstvo v latinskoameriških plesih. Slovenijo sta tokrat zastopala Miha Vodičar z Nadiyo Bychkovo ter Damir Halužan z Anno Mashchyts.Lanskoletno EP v Ostravi nam ni ostalo v najlepšem spominu, saj se nas je mnogo prisotnih (plesalcev in spremljajočih trenerjev) strinjalo, da rezultati niso odrazili dejanskega stanja na parketu.Takrat sta se naša najboljša predstavnika Jurij in Jagoda Batagelj odločila, da zapustita mednarodno plesno organizacijo IDSF in se pridružita WDC, ki je bila od nekdaj krovna organizacija zlasti profesionalnih plesnih parov, naša druga predstavnika Klemen Prašnikar in Sasha Averkieva pa sta bila prav tako razočarana z uvrstitvijo (32.mesto), ki je bila mnogo slabša od pričakovane glede na uvrstitve pred prvenstvom.Tako smo odšli na letošnje prvenstvo stare celine z mešanimi občutki in brez visokih pričakovanj. Damir in Anna sta bila v vrhunski formi že tedne pred prvenstvom, kar sta dokazovala na vsakem tekmovanju, na katerem sta se pojavila.Nastop na prvenstvo pa jime je skoraj onemogočila poškodba, zaradi katere je Anna nekaj zadnjih dni preživela celo v bolnišnici.Na srečo se je izkazalo, da bolečina v predelu trebušne stene ni bila posledica kakšnega nevarnega vnetja, temveč  posledica zamika 10.vretenca, kar je uspela do odhoda skoraj popolnoma sanirati in ni bilo potrebe po zamenjavi plesnega para v zadnjem trenutku.Na poti v Marseille sta se našima predstavnikoma pridružila tudi Bojan Lazareski in Tjaša Novak, ki sta zaradi svoje visoke pozicije na ratingu postala druga predstavnika Srbije na tem EP.Končni razplet prvenstva pa je bil: Evropska prvaka sta postala Zoran Plohl in Tatjana Lahvinovič, Damir Halužan in Anna Mashchyts sta zasedla 16.mesto, Miha Vodičar in Nadiya Bychkova 29.mesto, Bojan Lazareski in Tjaša Novak pa 49.mesto.Kot smo bili priča že neštetokrat, so na uradnih prvenstvih rezultati redno precej drugačni kot na ostalih odprtih tekmovanjih.Presojo zakaj je to tako bom prepustila bralcu, mi pa se bomo morali očitno še bolj zavedati tega, da morajo biti naši plesalci MNOGO boljši, da lahko premagajo pare iz (politično, finančno,številčno…) močnejših držav kot je Slovenija.Za zaključek še eno vprašanje za razmislek : Zakaj se sodnike, ki imajo veljavno licenco za sojenje IDSF tekmovanj in so izbrani za sojenje določenega tekmovanja predstavlja kot  "sodnik iz ….. države"? Ali sodniki predstavljajo državo? Ali predstavljajo sebe? ….Ali bi morali imeti le oznako v smislu "sodnik A", "sodnik B", saj so si po pridobitvi licence za sojenje popolnoma enaki in od trenutka dalje, ko so izbrani za sojenje ne reprezentirajo nikogar! Moje mnenje je, da s tem, ko se izbira in predstavlja sodnike po državah, sistem že vnaprej vzpodbuja (in pričakuje!) pristransko sojenje.Ključna odločitev v zvezi s sodniki je na koncu le ena in sicer : KDO IN NA KAKŠEN NAČIN LAHKO PRIDOBI LICENCO ZA SOJENJE ? Danes imamo v IDSF alarmantno situacijo, saj velika večina sodnikov v vrstah IDSF ni na nivoju parov, ki jih ocenjuje! Zato smo vse bolj priča temu, da ples postaja cirkus in da se vse manj nagrajuje natančnost izvedbe, karakter plesa, sama kvaliteta giba in partneringa, vse bolj uspešni pa postajajo "atleti" in kvazi-gimnastičarji! Juhu! Gremo na Olimpijado!" (razmišlja na svoji klubski strani fredidance o stanju v športnem plesu pedagoginja in sodnica Daniela Škofic Novak)