V Poreču je od 19. do 24. maja potekalo tekmovanje Dance Star World Dance Master. Čeprav to ni edino svetovno prvenstvo v plesu (pri nas poteka tudi predtekmovanje za DWC – Dance World Cup, kjer se je v junijsko finale v Bukarešti uvrstila Medeia Pilih Bogme iz Harlekina), pa priča o izjemni razširjenosti plesa v svetu. Predtekmovanja so potekala v Južni Afriki, Braziliji, na Madžarskem, v Romuniji, Avstriji, na Hrvaškem, Slovaškem, v Italiji in tik pred finalom še v Poreču (to so bili centri tekmovanja za vse države). Letos je bilo v vseh državah skupaj neverjetnih 2460 tekmovalnih plesnih točk. Tekmovanje poteka v številnih stilih in starostnih kategorijah: balet, nacionalni/folklorni ples, modern/contemporary, lyrical, jazz, step, akrobatski ples, MTV komercialni, glasbeni teater, vokalni teater, urbani stili in "open"; starostno so tekmovalci razdeljeni v več skupin: mini, children, junior, senior. Vita Vybihal in …
Plesalke Harlekina-društva za umetnost plesa so se letos prvič prijavile na kvalifikacije in se prebile v A-finale (obstajajo trije rangi kvalifikacij: A-liga, B-liga in izpad po predtekmovanju). Plesalke je za tekmovanje pripravila koreografinja Andreja Šraj.
Harlekinova skupina AKT JUNIOR je v A-finalu (modern/contemporary, junior group) osvojila 4. mesto; v točki WITHOUT WORDS so plesale: Živa Steiner, Maja Kovačić, Neža Čuvan, Ajda Šarman in Naja Podbrežnik. V kategoriji modern/contemporary – senior/solo je tekmovala Vita Vybihal (AKT Harlekin), ki se je v finale prebila že lani na tekmovanju na Portugalskem. Letos je s plesom DARK MATTER osvojila 5. mesto. Konkurenca v vseh skupinah je bila res močna. … plesalke Harlekina …
Zelo zahtevno tekmovanje so odlično izpeljali hrvaški organizatorji, bilo nas je preko tisoč: od Južn afriške republike do Finske, od Brazilije do Romunije, mednarodna je bila tudi žirija (od Avstralije do Evrope). Poleg tekmovanja so potekale tudi plesne delavnice in dragoceno srečanje med člani žirije ter mentorji. V luči mednarodnih tokov plesa v našem Harlekinu dobivamo z izkušnjo pridobljene nove poglede na naš Opus, Plesni vrtinec, baletno izobraževanje in plesno vzgojo mladih v najširšem smislu. Zame je bilo tako tekmovanje prva izkušnja (doslej sem imela izkušnje v okviru JSKD in DBUS). Bila je zelo široka paleta plesnih smeri. Kvaliteta visoka. Organizacija zavidanja vredna, res dobro organizirano. Ker tekmovanja nismo poznali, smo si rekli, gremo kar v Poreč (predtekmovanje v Zagrebu nam časovno ni ustrezalo). Potem smo gledali in ugibali, če bomo prišli v finale. Pa smo in to v A finale (lahko bilo B finale ali izpad). In na koncu 4. in 5. mesto. Zelo me je zanimal pogovor na zadnji dan med žiranti in mentorji, koreografi. Veliko sem si obetala tudi zato, ker sem že sama bila v vlogi selektorice pri JSKD. Pogovor oz. predstavitev kriterijev za ocenjevanje je bil na dobrem strokovnem nivoju. Strinjala sem se z večino izrečenih mislih o plesu kot umetniški zvrsti. In tu streznitev ali manjše razočaranje: govorili so o plesu kot umetniški zvrsti, jaz pa sem videla veliko več plesne gimnastike kot umetnosti. Prav zanimalo me je, kako bodo nagrajevali. Dvomila sem v to, da bodo nagrajevali po kriterijih, o katerih so govorili. Nisem se motila. Nagrajena je bila nadšpaga, deset piruet, most z glavo med nogami, bilo je še več pretiravanj na škodo otroškega zdravega razvoja. Tu in tam je šla nagrada v prave roke, še posebno pri baletu/solo. Bilo je tudi par točk, ki so bile močno izpovedne, že zaradi teh se je splačalo gledati tudi tisto, kar me ni prepričalo. … na poreškem odru.
Izkušnja je bila pozitivna, naše plesalke so za to tekmovanje vadile tudi cele vikende, imele so podporo staršev. Vesele uspeha, so sedaj pred izpiti iz baleta in sodobnega plesa pri KGBL, kar bo uravnotežilo njihovo z uspehom obarvano samopodobo – tu sedaj nastopi vloga pedagogov društva. In kaj je bilo dobrega zame? Še bolj bom glasna pri tem, da je treba dati otrokom in mladini feed back, ko se jih ocenjuje – tu mislim na naše tekmovanje Opus, kjer ni povratne informacije zakaj nekdo napreduje v finale in nekdo izpade. Pedagoginja Ana Vovk Pezdir je brez dlake na jeziku. Pravilno! (Foto: DBUS)
Opus je sicer krasna zadeva za razvoj plesalca In nekaj najboljšega, če hočemo vzgojiti samostojno misleče ljudi. A že jaz se kot mentorica počutim "blesavo", da tega ne povedo ne otrokom ne meni. Saj se z odločitvami žirije lahko strinjaš ali pa ne – tako pa niti nimamo stika z ljudmi, ki ocenjujejo. A pot do tekmovanja Opus je silno dragocena za mlade, zaradi te poti je vredno delati z mladimi plesalci, ocena s strani žirije ni toliko pomembna, a mladi jo jemljejo zelo usodno in zato morajo dobiti povratno informacijo. Opus ni Dance Star in ni Dance World Cup, je nekaj povsem drugega in tudi pozitivnega, če celo zadevo vodiš pozitivno. (je za naš portal komentirala dogajanje na tekmovanju Dance Star World Dance Masters šefica Harlekina – društva za umetnost plesa Ana Vovk Pezdir)