Schumacher skozi oči Karin Sturm. Ni znal sprejeti poraza

Pri Mladinski knjigi je izšla v slovenščino prevedena knjiga Michael Schumacher o pred letom in pol ponesrečenem sedemkratnem svetovnem prvaku formule 1, ki jo je napisala Karin Sturm. Pogovor z avtorico je v ljubljanskem Konzorciju vodil Miran Ališič, ki je že v uvodu povedal, da je v Sloveniji vsaj polovica gledalcev, ki spremljajo dirke formule 1, Schumacherjevih navijačev

Sedemkratni svetovni prvak formule 1 še vedno okreva po nesreči, ki se mu je pripetila pred letom in pol na smučišču v Meribelu.
Knjiga se začne in konča s smučarsko nesrečo, ki se je Michaelu Schumacherju pripetila pred letom in pol na smučišču v Meribelu. A nekih novih informacij bralci ne bodo dobili. "Če bi bilo kaj pozitivnega, bi to gotovo delili z javnostjo," je dejala Sturmova o aktualnem zdravstvenem stanju športnika, ki še zmeraj okreva. Poudarila je, da si družina z njegovo menedžerko Sabine Kehm še naprej prizadeva, da v javnost ne pridejo nikakršne delne informacije. Nazadnje je Kehmova pred nekaj tedni povedala, da napredek je opaziti, vendar minimalni in bo pot do ozdravitve še dolgotrajna. Sturmova meni, da je Schumacherjeva največja težava bila v tem, da nikakor ni znal sprejeti poraza in ni znal priznati napake. Očitke, da je knjigo napisala z željo izkoristiti javno zanimanje, je razložila, da je prvo knjigo o Schumacherju napisala že davnega leta 1993, odtlej pa jo je zgolj dopolnjevala. Predzadnja različica je izšla leta 2012, po Schumacherjevi drugi upokojitvi. Tedaj je mislila, da bo to zadnja. Dodala je še, da pa je res, da kot vsak novinar reagira na aktualne dogodke, je to storila tudi ona. Pri nastajanju vsebine direktnega sodelovanja s Schumacherjem sicer ni bilo, a zgodbe se pišejo same, če z nekom sodeluješ in ga spremljaš 15 let in dlje, pravi.
Pogovor s Karin Sturm je vodil Miran Ališič.
Poznavalka sveta formule sicer opaža, da se zanimanje za ta dirkaški šport nenehno zmanjšuje. Delno za to krivi novodobne dirkače, ki niso tako karizmatični, delno pa tehnologijo, zaradi katere je dirkač le še robot, ki pritiska na gumbe, odločitve pa padajo v boksih. "Formula 1 postaja nezanimiva, kvote se nižajo in to je problem več držav," je pojasnila Sturmova in ob tem omenila trenutno prevlado Mercedesa, ki gotovo ne pripomore veliko k polnim tribunam. Še posebej, če upoštevamo cenovno nedostopne vstopnice, ki se gibljejo tudi okoli 250 do 300 evrov. V Silverstonu letos so se organizatorji proti praznim tribunam borili z dumpinškimi cenami vstopnic ter so za odraslo osebo zahtevali "le" 99 evrov, otroci do 14. leta pa so imeli prost vstop. Vendar so cenejše vstopnice le eden od ukrepov, ki lahko naredijo formulo zanimivejšo, drugi so vsekakor v domeni strokovnjakov, ki morajo nujno spremeniti pravila. Sturmova omenja hitrejše avtomobile z močnejšimi motorji ter odpravo nekaterih omejitev, pri tem se ji je pridružil Ališič, ki meni, da mora biti formula nekorektna, glasna in nevarna. "Vrniti se moramo h gladiatorskim igram osebnosti," je prepričan. Sturmova je v več kot tridesetih letih, kolikor spremlja dirke, opazila, da je afiniteta do avtomobila danes povsem drugačna, zato se mora resnično veliko spremeniti, da bi formula 1 privabila mlajše generacije. "Morda to uspe formuli E," je razmišljala in dodala, da so zlati časi formule 1 nedvomno mimo.
Sturmova je napisala tudi knjigo o Ayrtonu Senni in nedavno o Sebastianu Vettlu. Lahko bi se razpisala še o Lewisu Hamiltonu, pojasni, od drugih aktualnih dirkačev pa se ji nihče ne zdi kot osebnost dovolj zanimiv.