Rebeka Dremelj, Neisha, Nina Ivanič, Vid Valič, Alen Kobilica in David Urankar so Movember ambasadorji, ki bodo v spletni akciji in s plakatov po celi Sloveniji, moške opozarjali na to, kako veliko vlogo imata način življenja in preventiva pri tudi za njihovo zdravje. Kampanjo sta podprli podjetji Remington in Big Bang, ki bosta ob zaključku akcije tudi donirali sredstva Onkološkemu inštitutu v Ljubljani.
Prav v povezavi z zdravjem moških se v okviru movembra, ki je mednarodno gibanje, največkrat omenjata raka prostate in rak mod. Po podatkih, ki so jih posredovali z Onkološkega inštituta Ljubljana https://www.onko-i.si, je rak prostate najpogostejši rak pri moških v Sloveniji in tudi v Evropi. Izjemno povečanje incidence raka prostate v zadnjem desetletju ( kar za 4,2 % povprečno letno) ni posledica kakega novega nevarnostnega dejavnika, pač pa predvsem vse širše rabe testa za določanje za prostato specifičnega antigena (PSA) pri zdravih moških in odkrivanja velikega števila primerov, ki bi drugače ostali vse življenje prikriti.
V Sloveniji je bilo leta 2015 na novo odkritih 1.541 bolnikov z rakom prostate, kar predstavlja 20% vseh rakavih bolnikov. Rak prostate raste počasi, od nastanka bolezni do kliničnih znakov mine 9-17 let, do pojava oddaljenih zasevkov pa nadaljnjih 5-7 let. Bolniki so pri začetni obliki raka navadno brez težav. Težave z uriniranjem so pri začetnih tumorjih praviloma posledica povečanja prostate. Leta 2015 je bilo v Sloveniji 113 novo odkritih bolnikov z rakom mod. Je najpogostejši rak mladih odraslih moških med 20. in 40. letom. Po pogostnosti med vsemi raki pri moških zaseda rak mod 13. mesto. Najpogosteje se pojavlja kot neboleča zatrdlina v modu, kot hitro povečanje ali zmanjšanje moda, občutek neugodja, teže ali napetosti v modu. Možna je topa bolečina v medeničnem dnu ali dimljah. Znaki tumorja mod so lahko tudi napetost, občutljivost, bolečina in povečanje prsi.
In zakaj so se pri blagovni znamki Remington odločili, da podprejo Movember ter k sodelovanju povabijo tudi ambasadorke? Že od začetka ustanovitve blagovne znamke Remington https://si.remington-europe.com v New Yorku leta 1937 je njen edini cilj, pomagati posamezniku doseči popoln izgled in počutje. Ne glede nato ali je urejanje del posameznikove jutranje rutine ali priprava na velik dogodek, Remington razume, da se samozavest začne z izgledom.
Vsakdo izmed nas je individualen, zato Remington ne želi usmerjati posameznika ali mu narekovati kakšen mora biti ali izgledati. “Želimo mu le pomagati, da ostane zvesti sebi in svojemu slogu. Letos v sklopu posebne kampanje GET YOUR YOU ON s katero poudarjamo edinstvenost posameznika, pozivamo na parado osebnosti, da raziščete svojo izvirnost, proslavite svojo individualnost in ostanete zvesti sami sebi, le samozavest vas lahko popelje v višave in vas loči od drugih kamorkoli greste in karkoli počnete. Ob tem želimo ozavestiti posameznika še posebej moške, katerim je na primer pregled prostate še vedno tabu tema, kako pomembno je biti edinstven in izstopiti iz množice ter na prvo mesto postaviti sebe in svoje zdravje,” sporočajo iz Remingtona.
Dobro vedo, da se ženske zavedajo svoje individualnosti in so vedno imele velik vpliv na moške, zato so v kampanjo povabili tudi Movember ambasadorke, ki bodo s svojo podporo pomagale moškim stopiti korak naprej in poskrbeti za svoje zdravje. Rebeka Dremelj je za naš portal komentirala razlog za ambasadorstvo: "Diagnoza rak na ščitnici me je doletela pri 34-ih in, kot radi rečemo, na vrhuncu moči. Že nekaj časa pred tem sem slutila, da z menoj ni vse v redu, imela sem težave s hudo utrujenostjo, ki pa sem jo nekaj časa pripisovala temu, da imam doma dojenčka. Čez čas pa tega nisem mogla več ignorirati in čeprav so me vsi prepričevali, da je to normalno, da majhen otrok in utrujenost prideta v paketu, sem se odločila, da bom poslušala sebe in odšla na pregled. Imela sem srečo, da sem imela takšne vrste raka, ki je dobro ozdravljiv, pomagalo pa mi je tudi to, da sem se poslušala in šla k zdravniku, ko sem zaslutila, da je nekaj narobe. Zato se mi zdi osveščanje o preventivi izjemno pomembno in, ko so me pri Remingtonu povabili k akciji Moje življenje, moja izbira, sem bila takoj za. Prav se mi zdi, da obstajajo takšna gibanja kot je na primer Movember, da vsaj takrat na glas opozarjamo, kako pomemben je zdrav način življenja, kako pomembno je, da smo pozorni na to, kaj se dogaja z našim telesom. Movember bi moral biti vsak mesec, ampak žal se mi zdi, da je še posebej pri moških, tema zdravje premalo izpostavljena."
Podprite akcijo tudi vi saj se bližajo novoletni prazniki in združite prijetno s koristnim v trgovinah Big Bang po Sloveniji.