Kot vsako sezono smo zaradi prvomajskih praznikov tudi letos morali potrpeti 14 dni od prejšnje epizode ‘najbleščečejšega’ šova Zvezde plešejo, v kateri sta se poslovila Jana Koteska in Tomaž Šter. V tekmovanju je ostalo le še šest plesnih parov, ki so tokrat dobili nalogo, da nam zaupajo, katero je bilo leto, ki jih je najbolj zaznamovalo, in pripravijo plesni nastop, v katerem bodo upodobili te svoje osebne zgodbe. Osnovna zamisel osme epizode je bila torej poskrbeti za čustveni naboj, ki bo prikoval gledalce k zaslonom. K tej rdeči niti oddaje se je lepo podala uvodna točka v ritmu rumbe, kjer sta glavno vlogo odigrala Valerija Musina in Miha Vodičar.
V napovedi oddaje sta nas voditelja Peter Poles in Tara Zupančič spomnila na obljubljeno novost. Prvič se bosta na koncu morala dva ogrožena plesna para spopasti v plesnem dvoboju, v katerem bodo imeli zadnjo besedo sodniki. V nasprotju z britansko različico šova naj bi para zaplesala hkrati na isto glasbo. Rečeno je bilo tudi, da plesalci ne vedo, kateri ples bodo morali zaplesati, če se bodo potegovali za obstanek v tekmovanju. Zamisel razumem kot priložnost, da sodniki izločijo tekmovalko ali tekmovalca na podlagi plesa, kajti sicer bi se lahko zgodilo, da bi še naprej izpadali tekmovalci z manjšo bazo privržencev ne glede na pokazan plesni napredek. Hkrati pa ta plesni dvoboj pomeni, da pari dejansko ves čas pripravljajo plesne nastope, ki niso osnova za izločitev. Kakorkoli, vsi smo naše plešoče zvezde pogrešali in si z veseljem pogledali, kaj so nam pripravili.
Špela Grošelj in Miha Perat sta zaplesala sambo na Špelino pesem Nostalgija, saj je Špela za svoje prelomno leto izbrala leto, ko se je podala na svojo glasbeno pot. Pesem ni bila idealna podlaga za sambo, in podobno kot pri svojem prvem plesnem nastopu, je morala Špela uprizoriti nekaj, kar ni slonelo na karakternem ritmu zadanega plesa. Večkrat sem tudi že opozorila na napako, ki jo včasih delajo plesalci, in sicer da pojejo med plesom. Čeprav je bila v Špelinem primeru pesem njena, je naloga plesalca vedno interpretirati glasbo s telesom, zato je odpiranje ust moteče in nezaželeno. Špela je znova pokazala, da ima dobro koordinacijo in da je za ples nadarjena, točka pa je kljub temu delovala nedodelano. Pogrešala sem večjo natančnost izvedbe in bolj korekten ritem pri figurah, ki zahtevajo drugačno interpretacijo od nekaterih tipičnih samba korakov. Špela in Miha sta dobila seštevek 24.
Klara Lorger in Jernej Brenholc sta pripravila angleški valček na You Light Up My Life. Naslov pesmi se nanaša na Klarinega partnerja, s katerim je Klara od leta 2012, zato je izbrala to letnico kot tisto, ki je najbolj zaznamovala njeno življenje. Partnerja sta na kratko celo vključila v točko in verjetno se boste vsi, ki ste oddajo redno spremljali, strinjali, da je bil to Klarin najlepši nastop. Dobila je tudi pohvale od sodnikov ter soliden seštevek ocen, 23.
Za presenečenje večera pa sta poskrbela Franko Bajc in Svetlana Cigoj. Mladi Franko nam je zaupal, da je imel pred leti hudo nesrečo s kolesom, po kateri je izgubil veliko mero samozaupanja. Leta 2016 se je odločil, da se ne bo prepustil strahovom. Sodelovanje v Survivorju in Kmetiji, kakor tudi v šovu Zvezde plešejo, so zanj priložnosti, da tekmuje sam s seboj in premaguje svoje lastne omejitve. S Svetlano sta zaplesala paso doble, pri katerem je bilo jasno videti, da je prebil v plesni dvorani ure in ure. Ples, ki ima zelo specifično gibanje, je uspel prikazati s tipično držo matadorja, z linijami, energijo in predvsem s samozavestjo, ki je do zdaj pri njem na plesnem parketu še nismo videli. Vložen trud se mu je obrestoval, saj je zbral kar 32 točk in dobil celo prvo desetko tretje sezone, in sicer od navdušene Nike (Urbas Ambrožič, op. u.).
Najbolj mi je bil všeč njegov komentar po nastopu, ko je rekel, da je tokrat prvič vedel, kaj dela na plesišču. Vsekakor je s tem nastopom sebi in gledalcem dokazal, da je možen viden plesni napredek, če se maksimalno trudiš in pridno treniraš. Bravo!
Tanja Žagar je za leto, ki jo je najbolj zaznamovalo, izbrala leto 1996 in začetek svoje glasbene kariere s skupino Foxy Teens, ko je spoznala tudi sedanjega življenjskega sopotnika in očeta sinčka Karla, Mikija Šarca. Z Arnejem Ivkovičem sta pripravila simpatično in energično točko v ritmu quickstepa na pesem Go Mama Wayna Beckforda. Moj Fredi sicer pravi, da je bil to bolj quick-hop kot quick-step, saj sta ves čas poskakovala, korakala pa bolj malo, ampak ples je bil ravno tak kot Tanja: igriv, lahkoten, energičen in predvsem poln pozitivne energije. Tanjin seštevek je bil enak Frankovemu, 32 točk, v nasprotju s Frankom pa ni dobila desetice, ampak kar dve oceni 9.
Po veseli in skoraj evforični energiji, ki jo je v studio prinesla Tanja, nas je naslednja zgodba pretresla in spustila na zemljo. Zgodba, ki zaznamuje vse preveč žensk, je zgodba borbe z rakom na dojkah. Tino Gorenjak je bolezen zaznamovala leta 2014, premagala pa jo je po težkem boju, pri katerem si je pomagala predvsem z alternativnimi metodami zdravljenja. Z Miho Vodičarjem sta pripravila sodobni ples na temo boja telesa z vsiljivcem, ki ga na koncu Tina premaga. Glasbena podlaga je bila pesem Fix You skupine Coldplay. Od vseh komentarjev po nastopu mi je bil še najbolj všeč tisti od Petra Polesa, ki je rekel: "Telo in ples sta postala tvoj izraz." (Plesni poznavalci smo seveda prepoznali koreografijo Matevža Česna, ki je velik podpornik združenja za boj proti raku dojk Europa Donna. Za projekt Lep je dan je koreografiral skupinsko točko in verjamem, da je bil pri Tini še toliko bolj angažiran. Matevž, hvala! op. u. Barbra Drnač)
Prvič smo videli Tino, ki ni postavila igre v prvi plan. Bila je le ona, s svojim telesom, s svojim gibom in povedala je zgodbo skozi ples. Za svoj najboljši nastop doslej je prejela desetko od Nike, devetici od Katarine (Venturini, op. u.) in Lada (Bizovičarja, op. u.) ter sedmico od Andreja (Škufce, op. u.) ter prevzela vodstvo na lestvici sodniških ocen s 35 točkami.
Zadnji nastop je pripadel Mihi Zupanu in Maji Geršak. Miha je izbral za svojo prelomnico leto 2007, ko se je začela njegova uspešna košarkarska kariera. V posnetku z vaje smo izvedeli, da mu je pri tem največ pomagal grški trener, ki je našel način komunikacije z njim in mu s tem odprl pot profesionalnega košarkarja. Z Majo sta pripravila dunajski valček na Queenovo We Are The Champions. Ta ples ni bil njegov najboljši ples. Strinjam pa se z ugotovitvijo Nike, ki je rekla, da je pokazal dobro mero nonšalance, mehkobe in suverenosti. Škoda, da je bilo preveč statičnih momentov, kjer je samo Maja plesala, Miha pa bolj kot ne stal pri miru. Res pa je, da je imel spet neoporečen tajming, kar je jasen znak, da se je na nastop resno in zavzeto pripravil. Po ocenah, ki jih je prejel kar na plesišču in ki so dale vsoto 26, so ga producenti presenetili z obiskom trenerja, ki je posebej za to priložnost priletel iz Aten in nam povedal, zakaj je Miha tako zelo priljubljen tudi v Grčiji in ne le pri nas. Rekel je, da je inspiracija vsem s svojo preprostostjo in s tem, da vedno najprej daje, preden karkoli vzame.
V plesni dvoboj sta se po seštevku sodniških točk in glasov gledalcev morali podati Klara in Špela. Izbrani ples je bila salsa, ki sta jo oba plesna para zaplesala vsak na svoji polovici plesišča. Plesalci so se za ta nastop tudi preoblekli. Ne vem, če jim je kdo verjel, da niso vedeli, kateri ples bodo morali zaplesati, kajti glede na videno sta imela oba para pripravljeno neko osnovno koreografijo in oba sta naredila celo zaključno pozo. Pa pustimo, da nas peljejo skozi scenarij tako, kot so si zamislili, saj je oddaja dobra. Sodniki so enoglasno izbrali za zmagovalko dvoboja Špelo, tako da sta se morala posloviti Klara in Jernej. Mislim, da se je Klara od tekmovanja poslovila v zanjo najboljšem momentu, saj je imela priložnost zaplesati pred svojimi najdražjimi in zanje. Jernej je imel zanjo same pohvalne besede, saj je Klara ves čas tekmovanja hodila v službo in se kljub napornemu delovniku medicinske sestre maksimalno posvetila učenju plesa.
Prihodnjo nedeljo se bodo petim plesnim parom, ki so še v igri za osvojitev plesnega globusa, pridružili nekateri nekdanji tekmovalci iz prvih dveh serij. Plesne točke bodo pripravili profesionalni plesalci, ki bodo morali plesati s kar dvema zvezdnikoma, kateri par bo dobil v svojo ekipo katerega od njih, bomo videli prihodnjo nedeljo. Za zdaj vemo le to, da so se vabilu odzvali Dejan Vunjak, Denis Porčić- Chorchyp, Gorka Berden, Rebeka Dremelj in Gašper Rifelj. Meni bi bilo ljubše, če bi trojčke sestavili s profesionalnimi plesalci, saj bi to pripomoglo k višji kakovosti plesnih nastopov.
Do konca serije nas čakajo le še tri oddaje, zato ne zamudite prihodnje epizode plesne ‘žajfnice’, ko bomo videli, kaj nam lahko pripravijo nove kombinacije plesalcev le v kratkih šestih dnevih.