Zvezde plešejo petič. Šokanten izpad Roka Kunaverja in Martine Plohl!

Martina Plohl in Rok Kunaver sta po mnenju s forumov po krivici izpadla. (Foto: POP TV)

Peta epizoda plesno-zabavnega šova Zvezde plešejo se je začela z otvoritveno točko moških profesionalnih plesalcev. Čeprav so vsi nekdanji tekmovalci v standardnih in latinskoameriških plesih, so se zelo dobro odrezali v modernejši koreografiji, in všeč mi je, ko vidim, da se ‘naši’ plesalci praviloma dobro znajdejo v tako raznolikih plesnih zvrsteh. Sama sem v vlogi trenerke vedno promovirala idejo ‘popolnega plesalca’. Ne glede na izbrano plesno zvrst naj bi se vsak plesalec razvijal široko in večplastno. Spoznavanje različnih plesnih tehnik in vlaganje v vedno boljšo osnovno ter specialno telesno koordinacijo je dandanes za vrhunskega plesalca nujno. Prej ko plesalci ugotovijo, da je študij plesa tako rekoč ‘zgodba brez konca’, prej si bodo dovolili zastaviti svoje delo v širino, kar praviloma vodi v vrhunskost in omogoča solidno podlago za razvijanje lastnega sloga.

Uvodno točko so zaplesali moški plesalci.
Naši zvezdniki seveda nimajo dovolj časa na voljo, da bi se tako kot profesionalni plesalci poglabljali v skrivnosti dobrega plesa. Njihova naloga je, da v borih nekaj dnevnih pripravijo novo točko, ki bo všeč ljudskim množicam in ne zgolj plesnim strokovnjakom. Za vse nas, ki gledamo na ples z bolj strokovnega vidika, in še posebej za nas, ki ples poučujemo, je pri tem najpomembnejši in najzanimivejši njihov napredek. Ustroj oddaje temelji na zabavi za gledalce na podlagi plesnih nastopov in priprav nanje. Vloga žirantov je tudi predvsem ta, da s komentarji naredijo vse še zanimiveje in po možnosti tudi humorno ali dramatično. Stroka je tukaj dejansko drugotnega pomena. Uspešnost v oddaji je odvisna od mnogih elementov, od katerih je kakovost plesa le en majhen delček. Za vse nas, ki oddajo spremljamo predvsem zaradi plesa, je to v bistvu žalostno.
Popolnoma razumem razburjanje plesnih zanesenjakov, ko izpade nekdo, ki ni imel najslabšega nastopa. Tako se odzovemo tudi na pravih plesnih tekmovanjih, ko menimo. da se je nekomu zgodila krivica in je izpadel iz tekmovanja prezgodaj, pa tam odločajo samo sodniki. Pri vsem tem ne smemo pozabiti, da so vsi sodelujoči v tem šovu tam po svoji izbiri in z zavedanjem, da predajajo usodo v roke ljudstvu, ki glasuje. Vsak od njih zase ve, zakaj se je odzval vabilu in kaj od oddaje pričakuje. V prvi sezoni so tudi imeli priložnost ugotoviti, da rezultati niso vedno odraz njihovega vloženega dela ali kakovosti končnega izdelka. Kot se morajo pravi plesni tekmovalci sprijazniti s tem, da so subjektivno ocenjevani, ker ljudje pač ne moremo ocenjevati objektivno, se morajo tekmovalci v tem šovu sprijazniti tudi s tem, da bo njihov obstanek odvisen predvsem od njihove popularnosti. Eden od razlogov za moje komentiranje je tudi ta, da skozi spremljanje in podajanje mnenja o nastopih podprem trud in voljo vseh udeleženih v projektu, saj je najmanj, kar si zaslužijo, neka povratna informacija v nasprotju s tistimi, ki so del šova, od nekoga, ki ni obremenjen z ‘rejtingom’ in gledanostjo oddaje. Pa si poglejmo nastope vseh devetih plesnih parov.
Werner Brozovič in Gordana Grandošek Whiddon
Werner (Brozović, op. u.) in Gordana (Grandošek Whiddon, op. u.) slowfox. Klasična eleganca tega plesa je bila lepo podprta s kostumi. Werner v fraku in Gordana v čudoviti standardni obleki, ter koreografija, ki je ustrezala Wernerjevim plesnim sposobnostim, vse to je doprineslo k solidni plesni predstavi. Nedvomno je bil viden napredek od prejšnjih oddaj, kar so potrdile tudi ocene sodnikov, saj so vsi štirje dali eno oceno višje kot minuli teden in par je zbral 19 točk.
Sanja Modrič in Miha Vodičar
Sanja (Modrić, op. u.) in Miha (Vodičar, op. u.) jive. Igriva, sproščena in energična Sanja je bila popolno nasprotje Sanje iz prve oddaje. Ta ples je bil dejansko njun prvi res dober ples. Vse je delovalo usklajeno: glasba, koreografija, kostumi, scena. Bravo! V nasprotju s prejšnjimi nastopi, ko sem bolj kot ne trpela ob gledanju, sta me s tem jiveom popolnoma prepričala, da sta sposobna pripraviti še kakšno prijetno presenečenje v prihodnje. Ocene vseh štirih sodnikov so bile tudi pri njiju za točko višje, tako da sta zbrala kar 26 točk.
Rok Kunaver in Martina Plohl
Rok (Kunaver, op. u.) in Martina (Plohl, op. u.)  angleški valček. Angleški valček na čudovito melodijo Unforgettable Roka in Martine je bil lepo zaplesan. Popolnoma se strinjam z Ladovo (Bizovičar, op. u.) oceno "manj je več" in spoštujem Martinin način dela, pri katerem se maksimalno trudi delati na dobri osnovni tehniki. Premika v prostor je bilo toliko, kot je pri usvojeni tehniki v tem času možno. Če bi bil premik močnejši, bi bilo lahko tudi več swinga in nagibov, kar sta pogrešala Andrej (Škufca, op. u.) in Katarina (Venturini, op. u.). Če bi na to moč odriva in količino premika Rok dodal nagibe in swing, bi delovalo izumetničeno. S povečano močjo odriva bi bila tudi drža bolj sproščena, kar je moja edina zamera temu nastopu. Vsekakor zavidljiva Rokova transformacija od Austina Powersa do uglajenega in romantičnega gospoda, ki se popolnoma nadzira v svojem gibanju po plesišču. Seštevek 24 je bil višji od prejšnjega tedna, a nižji od tretje oddaje.
Ivica Vargan in Matej Krajcer
Ivica (Vargan, op. u.)in Matej (Krajcer, op. u.) tango. Ivica in Matej sta zbrala 18 točk za tango, pri katerem sta uporabila tudi dvig, ki je bil sicer solidno izpeljan, a nepotreben v tem plesu. Imela sem občutek, da sta samo poskušala zapolniti čas do konca glasbe, da se ne bi bilo treba mučiti s tangom naprej. Roko na srce, tisto, kar sta zaplesala v tango drži, ni bilo slabo. Ivica je zelo simpatična gospa in me veseli, da je še v oddaji. Njena telesna transformacija pred našimi očmi je neverjetna, in če bo ostala še kakšen teden ali dva, se zna zgoditi, da bo morala obnoviti svojo kompletno garderobo. Obleka za tango ji je lepo pristajala, njeni lasje pa bi bili lahko bolj natančno oblikovani in malo bolj zglajeni, sicer njena glava deluje nesorazmerno velika, kar moti silhueto para.
Gašper Rifelj in Maja Geršak
Gašper (Rifelj, op. u.) in Maja (Geršak, op.u.) quickstep. Gašper je v prispevku pred nastopom povedal nekaj, kar je ključno za dober plesni nastop. Ugotovil je, da pleše veliko bolje, odkar se ne obremenjuje s tem, kako ga ljudje vidijo in ocenjujejo. Zaradi tega lahko ostane osredotočen na to, kar počne v tistem trenutku. To je eno najpomembnejših vodil pri plesu, v bistvu pa kar za vse, kar v življenju počnemo. V angleškem jeziku bi lahko rekli da smo ‘now here’ ali pa ‘nowhere’ (zdaj tu ali nikjer). S quickstepom je z Majo znova prikazal ples na zavidljivo visoki ravni za laika in zanj prejel tudi zavidljivo visok seštevek 30 točk. Stekla je tudi beseda o tem, da učitelji in trenerji ponavadi najbolj kritiziramo tiste, od katerih največ pričakujemo, kar je stoodstotno res. Seveda pa tudi tega ne gre poenostavljati in vsak dober trener natančno ve, kdaj je čas za hvalo in kdaj za kritiko. Tudi sodniški komentarji so v oddaji včasih napačno interpretirani s strani laičnih gledalcev, ki mislijo, da so njihove pripombe posledica primerjav med tekmovalci, a v bistvu se nanašajo na spremembe, ki jih opažajo pri določenem tekmovalcu. Zato je normalno, da pade kritična beseda tudi pri tistih najbolj nadarjenih, malo slabše pa pogosto pohvalijo in rečejo kaj vzpodbudnega za naprej. Pravzaprav jih malo ocenjujejo, malo pa ‘coachajo’.
Dejan Krajnc in Jagoda Batagelj
Dejan (Krajnc, op. u.) in Jagoda (Batagelj, op. u.) rumba. Z vidika zabavnosti čista desetka, predvsem po zaslugi komentarjev sodnikov, ki so od Lada, ki je brez besed v bistvu povedal vse, prek Nike (Urbas, op. u.), ki je ugotovila, da je tako vse narobe, da deluje že prav, pa do Andrejeve ugotovitve, da Dejanov fokus na eno stvar v morju stvari, ki jih dela narobe, že skoraj naredi stvar legitimno. Sama sem se težko osredotočila na Dejana, ker ga je Jagoda popolnoma zasenčila, tako s svojo opravo kot plesom. Znova ugotavljam, da so manj nadarjeni in gibalno bolj zavrtii zvezdniki duša te oddaje, saj se dejansko pri njih najbolj vidi, da jim vsak ples predstavlja velik izziv, s katerim se spopadajo iz tedna v teden in poskušajo iz sebe izvleči največ. Profesionalni plesalci, ki dobijo v roke manj nadarjene učence, so seveda pod mnogo večjo obremenitvijo, saj so odgovorni za to, da je v nedeljo točka natrenirana in kolikor toliko všečna. Dejan je zbral 19 točk, dve manj kot prejšnji teden.
Natalija Gros in Miha Perat
Natalija (Gros, op. u.) in Miha (Perat, op. u.) samba. Natalija je v predstavitvenem filmčku rekla, da se želi predvsem zabavati na plesišču. Žal je samba ples, ki s tehničnega vidika zahteva kar precej natančno koordinacijo in uporabo protigibov, da ne deluje poskočno, kar so Nataliji zamerili tudi sodniki. Natalija ima izjemno lepe noge in stopala, kar ji pride zelo prav pri tistih plesih, ki se plešejo na iztegnjenih nogah (rumba, ča ča ča), ali kjer lahko uporabi linije nog v ‘kozmetične’ namene (argentinski tango, dvigi …). Pri sambi teh lepih nog ni mogla unovčiti, je pa pokazala dober smisel za ritem, predvsem v delih koreografije z manj premika v prostor. Zbrala je 24 točk, štiri manj kot zadnjič.
Rebeka Dremelj in Tomaž Šter
Rebeka (Dremelj, op. u.) in Tomaž (Šter, op. u.) dunajski valček. Dunajski valček Rebeke in Tomaža je bil eden njunih najboljših plesov do zdaj kljub Rebekini bolezni in manj treninga. Točka je bila bolj plesna in z manj dramatičnih vložkov, krajšim uvodom in zaključkom ter ravno pravo mero igre, da ni zasenčila plesa. Rebeka je delovala mehkeje, kar je premik v pravo smer. Mislim, da ji je rahlo pomanjkanje energije celo koristilo, ker ni mogla pretiravati s telesno napetostjo in se je bolj prepustila gibu ter partnerju. Obleka ji je zelo lepo pristajala, tako po barvi kot kroju, in na splošno je delovala bolj graciozno kot v prejšnjih nastopih. Zbrala je 24 točk, kar je tri več kot zadnjič.
Gorka Berden in Andrej Rebula
Gorka (Berden, op. u.) in Andrej (Rebula, op. u.) ča ča ča. Osebna interpretacija, ki temelji na močni osnovni tehniki, je formula za dober plesni nastop. Andrej, ki se zaveda, da je dobil sposobno plesalko, vztraja pri učenju tehnike, kar se je Gorki obrestovalo v tem plesu. Gorka se mi zdi iz oddaje v oddajo zanimivejša in niti sanja se mi ne, s čim in na kakšen način se nam bo predstavila prihodnjič. Postala je močna konkurenca Nataliji. Obe imata zelo dobro koordinacijo ter močni, a fleksibilni telesi, lepe noge in občutek za roke. Gorka je malo bolj skrivnostna, kar jo dela zanimivo. Veselim se prihodnjih stvaritev tega para. Gorka in Andrej sta znova zbrala 30 točk in dobila že drugič oceno šest od Andreja.
Ob gledanju posnetka oddaje sem najprej pomislila, da tokrat oddaja nima nobene rdeče niti oziroma ni tematska in da je končno prišel v ospredje ples. Tudi scenografija je bila manj v prvem planu, so bile pa zato luči fantastične. Kostumi so bili tokrat zelo dobri, primerni tako plesalcem kot plesom. Ne razumem le, zakaj morajo fantje ves čas plesati razgaljeni, in upam, da se ta trend ne bo nadaljeval. Med ustvarjanjem tega zapisa pa sem ugotovila, da je kljub temu bila neka rdeča nit te oddaje, namerna ali pa zgolj slučajna. Ugotovila sem namreč, da je bila ta epizoda s plesnega vidika zelo poučna, saj so se komentatorji, pa tudi nekateri tekmovalci in profesionalni plesalci, dotaknili kar precej pomembnih tem, s katerimi se srečujemo vsi, ki se ukvarjamo s plesom.
Lestvica po končanem sodniškem ocenjevanju
Kot že vsi veste, smo bili na koncu oddaje priča šokantnemu izpadu Roka in Martine. Glede na to, da vedno bolj razumemo koncept oddaje, ta izpad niti ni bil tako šokanten, temveč delno pričakovan. Bolj šokanten bi bil na primer izpad Natalije in Mihe, ki sta imela v tej oddaji enak seštevek točk kot Rok in Martina. Žal mi je, da bomo prikrajšani za Rokove in Martinine stvaritve, ki bi bile vsekakor ‘paša za oči’. Tako pač je, in če se format točkovanja ne bo spremenil, tako da bodo imele ocene sodnikov večjo težo kot glasovi, bomo v prihodnje priča še kakšnemu šoku.

View Gallery 13 Photos