Vrhunsko! Osem ur druženja s plesalci in zvezdniki britanskega šova Strictly Come Dancing!

Fredi Novak si je ogledal šov na povabilo nekdanjega učenca Aljaža Škorjanca.

Peto epizodo BBC-jevega TV-šova Strictly Come Dancing sva si z Danielo (Novak, op. u.), kot sva napovedala, ogledala v živo v studiu BBC po zaslugi najinega dolgoletnega učenca Aljaža Škorjanca in njegove žene Janette Manrare, ki prav tako kot Aljaž sodeluje v šovu kot profesionalna plesalka. Z nama je bila tudi Aljaževa mama Nataša, ki seveda sinove nastope že peto leto redno spremlja preko ‘live streama’ in ga gre občasno bodrit tudi v živo.

Fredi in Daniela Novak v družbi Aljaža Škorjanca, njegove žene Janette in mame Nataše
Ker sva si ogledala tudi slovensko finalno oddajo v studiu in ker sva večkrat sodelovala z našimi televizijci, sva približno vedela, kaj naju čaka. Da ne bom preveč dolgovezil, bom delil z vami le tole primerjavo: za goste v studiu veljajo precej strožja in natančnejša pravila kot pri nas. Od tega, da imajo predpisan ‘dress code’ (glamurozen!) in da so kavbojke strogo prepovedane, do tega, da ti na vhodu odvzamejo telefon in da si od trenutka, ko se usedeš na svoje mesto, v bistvu obsojen na to, da boš hočeš nočeš moral sodelovati pri kreiranju vzdušja ne le s ploskanjem in stoječimi ovacijami, ampak tudi z vzkliki navdušenja ali negodovanja pri slabših sodniških ocenah. V bistvu sem dobil potrditev tega, kar sem opažal že pri spremljanju oddaj preko TV-zaslona, in sicer, da ni nič prepuščeno naključju in da so ustvarjalci oddaje pravi profesionalci. V studiu smo prebili skoraj osem ur. Prvih nekaj ur je minilo zelo hitro, še posebej od trenutka, ko se je začel prenos v živo. Malo počasneje so tekle minute, ko so se snemale točke za nedeljsko oddajo, saj so jih večkrat ponavljali.

Na najino srečo, in tudi veliko veselje, sva imela priložnost videti Aljaža kar v treh plesnih nastopih, poleg svojega tekmovalnega tudi v skupinski točki profesionalcev in v duetu z Oti Mabuse ob nastopu skupine The Script. Aljaža je zelo pohvalil Strictlyjev koreograf Jason Gilkinson, ki se nama je zahvalil, da sva vzgojila tako dobrega plesalca, in nama povedal, da je zelo vesel, da ga ima v ekipi.

Oddaja sama je imela nekaj vrhuncev in posebnosti. Prvič v trinajstih letih se je zgodilo, da jim je manjkal en sodnik. Italijan Bruno Tonioli, ki sodi tudi v ameriški različici plesa z zvezdami, se je namreč po uradnih podatkih zaradi prezasedenosti opravičil. Da spomnim, to je tisti, ki zelo slikovito in čustveno komentira nastope. Njegova odsotnost dejansko ni bila tako opazna, še zlasti po briljantni imitaciji najbolj strogega Craiga Revela Horwooda, ki je po nastopu 58-letne Debbie McGee in Giovannija Perniceja ‘skanaliziral’ Bruna in celo uprizoril njegov sloviti padec s stola iz ene od prejšnjih sezon ter seveda poskrbel za salve smeha v studiu.
Fredi in Daniela z žirantom Craigom Revelom Horwoodom
Craiga sva po oddaji pohvalila za njegove komentarje, ki so kljub strogosti pogosto zelo na mestu, pa je samo zamahnil z roko in rekel, da v bistvu o standardu in latinu nima pojma, in se pošalil, da ve samo to, kar se je naučil iz knjig. Njegova ‘strogost’ je seveda le igra, saj mu je ta vloga predpisana. Kljub temu je ravno v tej oddaji kar pogosto kaj pohvalil in večkrat pokazal svojo mehkejšo plat. Aljaž pravi, da ga kličejo ‘mucek’, in res je bil po oddaji povsem drugačen kot pred kamero.

Odsotnost enega od sodnikov je imela za posledico seveda nižji seštevek točk in manj razpršene seštevke. Največ točk (27; tri devetke) sta dobila ravno Debbie in Giovanni za lepo odplesano rumbo, ki je temeljila na osnovnih figurah in bila malo začinjena s tu pa tam kakšno linijo ali drugačnim presenečenjem. Na drugem mestu je pristal Joe McFadden s Katyo Jones s 26 točkami  (7, 8 in 10 od Shirley!) za paso doble. Potem so si kar štirje pari delili tretje mesto s 24 točkami, med njimi tudi Gemma Atkinson in Aljaž, poleg paraolimpijca Jonnieja Peacocka, pevca Astona Merrygolda in pevke Mollie. Na dnu lestvice so bili tudi kar štirje pari z enakim seštevkom 16 točk. Vmes pa sta se znašla zmagovalka prejšnjega tedna Alexandra Burke s 23 in Davood Ghadami, ki pleše z Nadijo Bičkovo, z 22 točkami. Alexandra, ki je v četrti oddaji navdušila kot Tina Turner in dobila kar tri desetke, je tokrat končno dobila kritiko zaradi svojih navznoter zasukanih stopal in malo sestopila s trona, kamor so jo povzdignili prejšnji teden. Dejansko menim, da je tiste desetke pobrala bolj zaradi fenomenalnega komada, ki nikogar ne pusti ravnodušnega, kot zaradi svojega plesa. Kdor mi ne verjame, naj pogleda posnetek brez zvoka. Punca ima dober telesni ritem in je energična, ampak zdaj se bo morala spopasti tudi s stopalno in nožno tehniko, če se bo hotela vrniti na vrh lestvice.

Zjutraj sem na TV-ju ujel intervju z Joanne Clifton, zmagovalko prejšnje serije. Na vprašanje, kaj meni, kdo bo zmagal tokrat, se je najprej hotela izvleči, češ da ne more tega napovedati, potem pa je rekla, da se ji zdi, da Gemma hitro napreduje, in da če se že mora izjasniti, misli, da imata Gemma in Aljaž dobre možnosti za zmago. Za vse, ki niste spremljali oddaj ali mojih zapisov od začetka, naj pojasnim, da Gemma ni veljala za eno od favoritk, saj celo sama zase pravi, da je bolj nerodna in nič kaj graciozna. Dvaintridesetletna igralka iz Manchestra je zelo simpatična in prav nič zvezdniška. Z Aljažem se super razumeta, in ker je tudi on zelo prijeten in komunikativen, ju imajo vsi radi, v kar sva se z Danielo prepričala tudi v živo. Najpomembneje je seveda, da ju bodo podprli gledalci pred TV-zasloni, ko bosta to najbolj potrebovala. Tokrat sta plesala Aljažev najljubši ples fokstrot, ki pa se ga je Gemma ravno zato najbolj bala. Fokstrot oziroma slowfox je dejansko eden tehnično najtežjih plesov, ki zahteva natančno nožno in stopalno tehniko, ki omogoča blag dvig in spust ter s tem videz nežnega valovanja in lahkotnega drsenja po plesišču.
Z Aljažem Škorjancem, Janette Manraro in Gemmo Atkinson
V nasprotju z večino preostalih tekmovalcev Aljaž za to točko ni uporabil nobenih rekvizitov, saj je hotel, da ples govori zase. Pogumna poteza, ki kaže na to, da je imel precejšnje zaupanje v svojo plesalko. Gemma je nalogo opravila odlično in požela tudi dobre kritike sodnikov. Craig je celo rekel, da se bodo morali favoriti začeti ozirati čez ramo, ker jih dohiteva.

Med favorite pa od vsega začetka sodi zvezdniški partner Janette Manrara Škorjanec pevec Aston Merrygold, ki je še vsakič navdušil. Devetindvajsetletni zvezdnik X-faktorja je dober hiphoper, se zelo dobro znajde v latinskoameriških plesih, največji izziv zanj so standardni plesi. Tako ga je v prejšnji oddaji Gemma prvič prehitela s paso doblom, tokrat pa sta imela enako število točk. Aston in Janette sta zaplesala romantični valček na Can’t Help Falling In Love Elvisa Presleyja z dodatki sodobnega plesa. Kot vedno lepa koreografija, ampak Astonova drža ni bila dovolj dobra za preboj na vrh lestvice. Zlasti v standardnih plesih imajo moški zvezdniki zelo težko nalogo, saj se morajo naučiti voditi plesalko s telesom, medtem ko ohranjajo zaprto držo. Profesionalna plesalka ne more prav dosti pomagati, če plesalec naredi napako ali ima težave s svojo telesno pozicijo in prenosom teže z noge na nogo.

Davood in Nadija sta zaplesala jive na skladbo Tell Her About It Billyja Joela. Dobila sta šestico od Craiga ter osmice od Shirley in Darcy. Če sem čisto iskren, imam občutek, da sem od teh dveh že vse videl. Nadija igra vedno na isto karto ne glede na ples. Scena in kostumi se sicer spreminjajo, ampak njuni vlogi sta vedno enaki: kliše privlačne ženske in privlačnega moškega, ki ju potegne skupaj. Če Nadija ne bo uspela spraviti skupaj česa drugega, na primer kakšne humorne točke ali kaj bolj senzualnega, se ju bo hitro naveličalo tudi občinstvo. Glede na to, da sta eden najbolj vizualno privlačnih parov, bi bil pravi hit, če bi si zamislila točko, v kateri bi to telesno kemijo nadomestila z nečim drugim. Na misel mi pride stara plesna točka, v kateri je podobno privlačen danski plesni par zaplesal v vlogi dojenčkov v pleničkah, ali pa ne tako davna točka visokoraslega lepega ruskega plesnega para, ko sta se prelevila v debeluha in požela val navdušenja. Aljaž in Gemma sta na primer naredila nekaj podobnega s točko Bare Necessities iz Knjige o džungli in z njo gledalce nasmejala do solz. Seveda je stvar vsakega profesionalnega plesalca, kako bo vse skupaj izpeljal, pa predvidevam, da tudi nimajo čisto prostih rok pri izboru tematike, ampak verjamem, da bi bila to za Nadijo in Davooda fantastična poteza.

V tokratni oddaji smo videli tudi eno desetico, ki jo je dobil igralec Joe McFadden, ki je s Katyo Jones zaplesal paso doble. Shirley je bila navdušena in je ocenila, da je bil to do zdaj najboljši moški paso doble. Joe, ki je prejšnji teden zaplesal precej mlačno varianto čačačaja, je tokrat vzel vlogo toreadorja zelo zares in pokazal tehnično solidno ter karakterno močno interpretacijo tega plesa. Katya je bila pohvaljena za odlično koreografijo, ocene pa so ju postavile na drugo mesto.

Izpostavil bi še quickstep paraolimpijca Jonnieja Peacocka in Oti Mabuse na glasbo Part Time Lover Stevieja Wonderja. Tekaču šprinterju je bil hiter in poskočen ples pisan na kožo. Simpatični Jonnie je vse bolj priljubljen tako med plesalci in zvezdniki šova kot med občinstvom, saj je eden redkih, ki ni iz ‘šov biznisa’, ki si je upal izzvati pevce, igralce in druge, kamer navajene tekmovalce. Jonnie je tudi najmlajši od tekmovalcev, saj ima šele 24 let. Zbral je 24 točk treh sodnikov in delil tretje mesto s še tremi pari.

Po seštevku sodniških ocen in glasov gledalcev sta morala v plesni dvoboj TV-kuhar Simon  ter komik Brian Conley. Simon je plesal charleston, Brian pa jive. Obe točki sta bili humorni. Brian, ki je sicer boljši performer, ni uspel premagati bolje natreniranega Simona in je po odločitvi sodnikov moral zapustiti tekmovanje. Dal si je duška in je po tem, ko se je zahvalil plesalki Amy Dowden, ‘natrosil’ kar nekaj pikrih na račun producentov, kar so seveda izrezali s posnetka.

Vrhunec oddaje, ki je bila predvajana v nedeljo, je bila skupinska točka profesionalcev z naslovom Speed Dating koreografa Alana Burkitta, ki so jo snemali dvakrat. Priznam, da ne bi imel ničesar proti, če bi jo videl še enkrat ali dvakrat, saj se je toliko in tako hitro dogajalo, da sem komaj sledil. Sem pa opazil, da je imel Aljaž zakrpane hlače z blagom v napačni barvi, in predvidevam, da so mu na kateri od vaj pred snemanjem počile in da so bile v zadnjem trenutku zakrpane. Toda ‘the show must go on’ (predstava se mora nadaljevati, op. u.)!

Še enkrat bi se rad javno zahvalil Aljažu in Janette za povabilo ter srčno upam, da se z obema vidimo v finalu enkrat pred božičem. Vas pa do takrat znova vabim k spremljanju, najprej seveda prihodnjo soboto zvečer, ko se nam obeta posebna oddaja za noč čarovnic.

View Gallery 4 Photos