Vibra 2015. Mednarodne plesne delavnice za start nove sezone

Vibra 2015. Znanja v izobilju. (foto: Darja Štravs Tisu)

Ob koncu avgusta se je končal še en sklop mednarodnih poletnih plesnih delavnic ter priprav na začetek nove šolske in gledališke sezone, tretja edicija Vibre, ki je stekla v produkciji Zavoda Mirabelka in v koprodukciji Plesnega teatra Ljubljana/PTL. Plesne delavnice so potekale v dvorani Studia Baobab in Studia Vitkar od 10. do 19. ure ob enournem odmoru za kosilo. Jutranjo vadbo je zapolnil klasični balet, ki ga je vodil baletni plesalec, član ljubljanskega baletnega ansambla Hugo Mbeng.

… Kjara Starič Wurst …
Za vse tiste, ki so si želeli bolj sproščenega telesnega ogrevanja, pa je bilo poskrbljeno z jutranjo vadbo pilates-farklin-yoga pod vodstvom Katre Kodela, ki je v nasprotju z dvema prehodnima letoma vsako jutro oblikovala kot samostojno gibalno celoto, kar se je po njenih izkušnjah pokazalo za pravo metodo ogrevanja, raztegovanja in jutranje telesne relaksacije. Pedagogi in koreografi Kjara Starič Wurst, Magdalena Reiter, ki je skupaj s Kjaro bila pobudnica in je tudi umetniška vodja Vibre, ter Dušan Teropšič so že od samega začetka sestavni del poletne mednarodne Vibre.
… Dušan Teropšič in Magdalena Reiter …
Tečajnikov je bilo toliko, da so se morali deliti po skupinah, da bi lahko nemoteno osvajali plesni prostor v višinah in hitrostih korakov ter talnega drsenja. Kjara je vodila ure sodobnega baleta/moderna, Magdalena sodobni ples I in v timu z Dušanom kar aktualni partnerinng, sodeč po številčnosti zagnanih udeležencev. Vsak sklop plesno raznolikih vadbenih oblik je bil natančno posredovan v zahtevni vadbeni dinamiki, ki je ustrezala letošnji mlajši populaciji udeležencev, ki si očitno želijo širiti svoja plesna obzorja, med njimi pa tudi dijaki naših baletnih šol, tudi kak dobrodošel profesionalec, ki je za sabo kar potegnil radovedne poglede in spodbudil hitreje dojemanje gibalnih sklopov. Nova letošnja pedagoška pridobitev je prav gotovo Grkinja Athanasia Kanellopoulou, mednarodno uveljavljena plesalka, koreografinja in pedagoginja, ki je lahkotno povezovala sodobne gibalne kombinacije za plesno stopnjo sodobni ples II in jih spletala v prelivajoče se povezave daljših gibalnih kompozicij ter vodila koreografsko delavnico. Sodobni ples za začetnike je tako kot lani poučevala Leja Jurišič, svojo učno populacijo v starostnem razponu od 12 let navzgor pa domiselno poglabljala v izraznosti giba,improvizacije in dojemanja glasbenega ritma.
… Athanasia Kanellopoulou …
Vibra letošnjih poletnih delavnic se je širila tudi v smeri gibalne ustvarjalnosti, ko sta v okviru programa stekli mentorska in koreografska delavnica, namenjeni mladim plesalcem. Mentorsko delavnico je postavila in vodila Andreja Kopač, razdelila pa jo na dva dela, na teoretski in praktični. V prvem delu je v ospredje stopila zgodovina plesne umetnosti in se je seznanjalo s teorijo pogleda na plesno predstavo, v sklopu praktičnega dela pa je bil načrtovan ogled  uprizoritve Iva Dimcheva P Projek na festivalu Mladi levi, nato pa se rezerviral še čas za analizo omenjene predstave.  

Program zaključnega prikaza Vibre 2015 se je zgodil 28. avgusta, torej ob zaključku vseh delavnic na odru PTL-ja, in tako kot je to že skoraj običajno, tudi tokrat niso nastopili vsi udeleženci, vendar tisti, ki so, so bili lahko povsem zadovoljni s prikazom osvojenega plesnega znanja. Na začetku je Magdalena Reiter obiskovalcem, ki so povsem napolnili sedišča PTL-ja, predstavila učiteljski tim in še posebej poudarila, da je Vibra namenjena tistim, ki se plesu posvečajo ali pa se še bodo, kakor tudi ljubiteljem plesa, vsi pa so bili razporejeni po stopnjah znanja, med njimi  tudi kar veliko novih obrazov in na novo odkritih talentov. Učitelji so bili več kot zadovoljni z delovno vnemo, ki je vladala na intenzivnih plesnih delavnicah, in s končno osvojenim znanjem, poudarili pa, da jih je prijetno presenetila mladostna energija, ki je letos vladala na Vibri.
Zaključna predstavitev je stekla v duhu plesnega koncerta, v dinamiki kompozicij in v raznolikosti gibalnih amplitud, zajetih v prostorske oblike, ki so se razvrščale ter multiplicirale po manjših grupacijah in se na koncu zaokrožile v koreografsko celoto. Program je bil razvrščen v sedem točk, začel pa se s sodobnim baletom pedagoginje Kjare Starič, ki je oblikovala plesno kompozicijo različnih gibalnih vhodov, vibracijo individualnih utripov, ki se v danem glasbenem trenutku prelijejo v uglašeno skupino. Sledila je prostorska baletna etuda, razdeljena v skupino po štiri plesalke, ki je prijetno ter stilno in ubrano vetrila prostor, tako da je bil njihov pedagog Hugo Mbeng kar vidno navdušen. Tudi skupina sodobni ples I pod vodstvom Magdalene Reiter se je povsem zlila z energijo obvladovanja kontaktnih oblik in talnih gibalnih potencialov.
Četrta kompozicijska predstavitev je napovedala dobrodošel solistični in ustvarjalni predah med nastopajočo energijo skupinskih gibalnih manifestacij, ko je bila na vrsti  mentorska delavnica za mlade plesalce. Kot prva je po svoji zamisli in pod mentorskim vodstvom Magdalene Reiter ter Andreje Kopač zaplesala mlada Maruša Škrjanc, njen ples v tihoti izpovednih rok pa utripal v ritmu optimistične mladosti in dodal ustvarjalno noto k vsesplošnemu plesnemu vzdušju. Za Marušino solistično in plesno miniaturo je nastopil trio zrelih plesalk: Alja Branc, Petra Horvat in Valentina Zornik pod mentorskim vodstvom Athanasie Kanellopoulou in Andreje Kopač.
Vsaka trojka je na svojstven način izpostavljala trikotnik oblik in medsebojnih odnosov, ko sta največkrat dva od treh polov uglašena in se tretjega izpostavlja. Alja, Petra in Valentina so že prej zasnovale idejo, na kateri bi gradile svojo lastno koreografijo, in jo tudi predstavile na delavnici, nato pa jo še pod mentorskim vodstvom izoblikovale v zanimiv trikotnik nabojev , privlačnosti in odbojnosti, poskusov medsebojne uglašenosti vse do končnega razhajanja in odhajanja na tri različne strani, na njihove nove samostojne poti.
Zadnji del zaključnega prikaza je odseval že višjo stopnjo plesne sodobnosti. Sodobni ples II pedagoginje Athanasie Kanallopoulou, osvojen v njenih gibalnih in kompozicijskih celotah, je zahteval že kompletnega plesalca, ki se zna uglasiti s skupino in predvsem imeti tudi dobro plesno bazo, in povrh še kondicijski presežek, kajti gibalni sklopi so kar leteli po prostoru in se prelivali eden v drugega.
V svoji koreografski delavnici pa se je Athanasia posvečala tudi individualnim oblikam, skupino pa kreativno soočala s prostorom in medsebojnimi kontakti, s koreografsko delavnico se je program zaključnega prikaza tudi končal, pred tem pa je še stekla predstavitev delavnice partneringa ali gibalnih preprijemov, plesa v duetih pod vodstvom Dušana Teropšiča in Magdalene Reiter. Da bi se sploh lahko zaplesalo v duetu, je vsekakor potrebno medsebojno spoznavanje in to se začne ne le s pogledi, ampak tudi ob stisku, dotiku rok. Tako so pari svoj plesni polet začeli najprej s  improvizacijo uglašenih dotikov in preprijemov rok, ki so se počasi prelevili v sklope telesnega prelivanja in prijemov vse do dvigov ter letečih poletov in višinskih preletov. Niso le plesalci dvigovali svoje partnerice, ampak so tudi plesalke pospeševale plesne dvige in jih preusmerjale v prostorske premike, za kar ni potrebna ravno moč, temveč znanje, kako energijo preusmeriti in ji dati potrebni pospešek, kako razbremeniti težo telesa in ga usmeriti v lahkotni prelet.
… (foto: Darja Štravs Tisu)
In znanja je na tem zaključnem prikazu Vibre 2015 bilo, kot kaže, v izobilju, saj so ga plesalci tudi pridobivali v celotedenskem delovnem vzdušju mednarodnih poletnih plesnih delavnic v Ljubljani in v organizaciji Vibre 2015.  

View Gallery 24 Photos