Ven Jemeršič: Delati stvar samo zase bi bila zgolj vizualna masturbacija

Ekipa Vena Jemeršiča in Kjarine plesalke v parlamentu. (Foto: Ven Jemeršič)

Lansko proslavo ob 20. obletnici Republike Slovenije si bomo zapomnili ne samo po odličnem plesu, temveč tudi po odlični realizaciji video materiala, ki ga je obdelal Ven Jemeršič. Ven je sicer star maček na področju videoprodukcije glasbenih in reklamnih spotov, kot direktor fotografije je posnel več celovečernih filmov in nekaj kratkih filmov za Filmski sklad in neodvisne produkcije, piše v njegovi biografiji. Seveda je za njim tudi akademski študij pa igranje bas kitare pri Buldožerjih in Lačnemu Franzu. Ampak to je že zgodovina. Zato je bilo navdušenje nad plesnim izdelkom v parlamentu toliko večje, pa čeprav zanimanje za nekoč tako popularni ples za kamero ni več tako intenzivno kot nekoč. Ven Jemeršič je posebej za naš portal razmišljal o plesu in vsem, kar sodi zraven.

Ven Jemeršič …
Je ples za kamero postal v dandanašnjem času v tistem izvedbenem smislu precej dostopnejši? "Zdi se mi, da smo kreativci danes vsi bolj dostopnejši. Nekoč smo stali za osnovno idejo, ki smo jo bili pripravljeni zastopati. Bili smo veliko bolj predani le temu. Kar se mi zdi, da je krojilo močnejše individualce. Danes smo vsi na razprodaji. Skupaj z menoj. Delamo vse, kar se nam ponuja. Zato je na trgu totalni golaž. Vse je pop. Isto je v glasbi. Danes je težko biti pravi alternativec. A ravno alternative nam manjka. Ampak le ta mora biti pop, da bi preživela. In danes je vse zgolj preživetje."
… Edward Clug v akciji …

Kako pa je prišlo do ideje za video dance v parlamentu? "Moj dolgoletni prijatelj Edward Clug me je poklical k sodelovanju k realizaciji video materiala, ki bi podpiral njegovo koreografijo in idejno zasnovo, ki jo je pripravil ob 20. obletnici ustave Republike Slovenije. Moja produkcija Partizanka je bila izbrana za tehnično izvedbo. Video naj bi projecirali na platna, kjer bi ples v prvem delu podpiral odrski nastop in v drugem delu kombinirano deloval s plesalkami na odru. Ples je bil glavna točka, katero je bilo mogoče tudi spremljati v živo na Televiziji Slovenija. Izzivu sem se takoj odzval, ker sem vedel, da imam opraviti z mojstrom, ki te reči obvlada. Sam pa sem vedno rad združeval ples in sliko, in upam, da bova z Edwardom v bodoče še sodelovala."
Kako je potekal kreativni proces? "Pred snemanjem smo si ogledali prostor, v katerem bomo snemali, in iz njega iskali inspiracijo.Več kot uro smo iskali zanimive kote, kjer bi postavili kamero. Edwarda pa je sam prostor inspiriral za koreografijo, ki jo je imel v mislih. Vsak stol in vsaka miza je prinesla novo idejo pred njegove oči. Edward je imel le nekaj dni za delo s plesalkami, ki so na snemanje prišle zelo dobro pripravljene. Ne glede na to, da je bila koreografija pripravljena, smo na samem snemanju veliko improvizirali."
Si imel kot režiser proste roke ali ti jih je Edward kaj zvezal? "Mislim, da sva en drugega dopolnjevala v idejah, kako rešiti vsak del posebej. Sam obožujem improvizacijo, in kot sem opazil, jo tudi Edward. Takšno delo vedno odpira nekaj novega v trenutku navdiha, ki je lahko včasih tudi le pritisk časa, ki smo ga imeli na voljo. Namreč časa v državnem zboru ni bilo na pretek. Bili smo omejeni na eni strani z dnevno svetlobo, ki je v decembru žal zelo kratka. Na drugi strani smo snemanje morali prekiniti zaradi obiska novinarjev in predsednikovega govora, ki se je odvijal pred dvorano. Edward je umetnik, ki se dobro zaveda vseh pogojev dela in se jim prilagaja. To je vse nas še dodatno motiviralo, da smo še sami iskali nove rešitve, da bi dobili želen rezultat."
Si poznal plesalke Kjara’s Dance Project? Poznaš  ostalo slovensko sceno? "Ne, žal nikoli nisem prej slišal za njih. So zelo mlade, a zelo kvalitetne. Popolnoma predane delu in disciplinirane, kar je pri delu na kratek čas zelo pomembno. Veselilo bi me, če bi še kdaj skupaj delali. Ostale slovenske plesne scene ne poznam preveč dobro. Z določenimi sodelujem na glasbenih spotih ali pri kreiranju kakšnega reklamnega oglasa. Veselilo bi me delati daljšo formo plesnega filma s kakšno kvalitetno temo."
Kaj je tisto, ki te vedno vodi? Občinstvo, ki bo gledalo ali izdelek sam? "Že 15 let delam v poslu, ki teži na tem, da produkt mora funkcionirati pri ljudeh. Naj bo to celovečerec, nadaljevanka, glasbeni spot ali pa reklamni oglas. Delati takšno stvar samo zase bi bila zgolj vizualna masturbacija. Moje delo v takšnih projektih je zelo preprosto. Prenesti energijo plesa do gledalca. Montažno jo podkrepiti in jo s tem ojačati. Izbrati prave objektive in kote. Svetlobno zgraditi dramatiko. Izbrati pravo ekipo, ki ti bo pomagala ustvariti določen cilj. Bingo"
Ali smo lahko skoncentrirani na ogled plesnega videa enako. kot če bi šlo za glasbeni spot? Vsekakor. Vprašanje je samo, če si tak človek, ki zna takšno reč tudi absorbirati. Seveda pa mora tudi ples kakor tudi glasbeni izvajalec imeti neko zgodbo ali zgolj dobro vizualizacijo le-te. V današnji poplavi informacij je kvaliteto težko izluščiti. Tako kot marsikateri glasbeni spot lahko reši slabo pesem, lahko plesni spot prikaže koreografijo v novi dimenziji, ki jo lahko doživiš zgolj na ekranu, in to je ta prednost. Mislim pa, da smo danes vse manj skoncentrirani na bilo kateri medij, ker smo nenehno bombardirani z njimi. Odhod v kino je še najbolj čista konzumacija vizualnega dela."
Ali je tvoja sestra Dafne potrebovala veliko časa za montažo? "Časovno smo bili zelo omejeni za montažo, kajti termin snemanja je bil le nekaj dni od samega predvajanja na predstavi. Stvar smo montažno že med snemanjem zastavili zelo dobro. Dafne je tudi operirala eno od kamer in na samem snemanju že bila dobro seznanjena z materialom, ki ga je imela kasneje na razpolago. To vedno pomaga, ko se soočiš s solato posnetkov v montaži. Posneli smo res veliko repeticij iz različnih kotov. Zaradi plesalk nismo morali ponavljati, saj so le-te bile odlične. Na drugih dveh kamerah sta bila direktor fotografije Simon Pintar in Matjaž Kenda, ki sta že veterana v tovrstnih snemanjih. Z Dafninim delom smo bili vsi fascinirani, saj nam je dala več od pričakovanega. Zato ji vedno pustim odprte roke in zaupam, da bo projekt speljala, tako kot je treba. Kot pravi Edward, pa mu je montaža prinesla vse to, kar je od nje pričakoval."
… Simon Pintar in Matjaž Kenda …
Kaj želiš plesnim ustvarjalcem v novem letu? Imaš kakšno noro idejo, ki bi jo rad realiziral? "V novem letu jim želim čim manj poškodb gležnjev, zdrava kolena in minimalen prhljaj. Kar se tiče mojih norih idej, pa se mi zdi, da so le-te na vseh možnih nivojih. Trenutno delam na novi nadaljevanki ter celovečercu. Skozi celo leto bom tradicionalno skrbel za reklamne oglase in glasbene spote, katerim rečem socialni program. V marcu izdam svojo drugo knjigo poezij in fotografij Električni Golaž. Največja letošnja avantura bo pa sigurno prihod tretjega otroka, ki ga pričakujem z mojo ženo Janjo. Kar se tiče pa novega plesnega projekta, pa lahko samo rečem, da sem odprt za vsak predlog nadobudnih plesalcev. Happy new apocalyptic year 2012."
Video si lahko ogledate v naši rubriki Videobox.




 

 

View Gallery 7 Photos