Veliki dan za Edwarda Cluga. Premiera Mojstra in Margarete v Bolšoj teatru. Vstopnica 1000 evrov in še malo!

Edward Clug ima v sredo veliki met z baletom Mojster in Margareta. (Foto: Tiberiu Marta)

V sredo, 1. decembra, ob 19.00 se bo dvignil zastor novega odra v slovitem Bolšoj teatru, ko bo na ogled postavil balet v dveh dejanjih eden naših največjih koreografskih mojstrov Edward Clug!

V moskovskem Bolšoj teatru na novem odru, ki sprejme 900 obiskovalcev, je že skoraj vse nared za premiero baleta Mojster in Margareta, pod katerega se podpisuje gotovo eden največjih koreografskih talentov našega časa Edward Clug.

Edward Clug na družbenem omrežju z “Margaretami” Mario Vinogradovo, Ekaterino Krysanovo in Olgo Smirnovo (foto: Instagram)

Edward je v Moskvi že dobra dva meseca in kreira z največjimi baletnimi imeni, ki jih premore Bolšoj in posledično svetovna baletna scena. Na programu so kar tri zasedbe za glavno vlogo tako Mojstra kot Margarete. Na premieri bo plesal Denis Savin, na ponovitvah pa Igor Tsvirko in Artem Ovcharenko. Margareto bo na premieri plesala Olga Smirnova, na ponovitvah pa Ekaterina Krysanova in Maria Vinogradova. Mojstra in Margareto po Bulgakovu na glasbo Alfreda Schnitkeja in Milka Lazarja je Edward priredil za balet v dveh dejanjih, ob sebi pa ima seveda preverjeno ekipo, s katero dela že od svojih koreografskih začetkov. Poleg že omenjenega Milka Lazarja še scenografa Marka Japlja, kostumografa Lea Kulaša in mojstra osvetljave Tomaža Premzlja ter asistenta predstave Miloša Isailoviča. Slednji mi že nekaj časa obljublja odgovore na nekaj zastavljenih vprašanj, a ker sta z Edijem v gledališču menda tudi po 12 ur na dan, nanje še čakam.

Miloš Isailovič v Peeru Gyntu (foto: Tiberiu Marta)

Mojster in Margareta ni prvo Edijevo srečanje z Bolšoj baletom. Leta 2018 je postavil balet Petruška, in to zelo uspešno, zato ga je direktor Bolšoja Vladimir Urin povabil, da kreira Mojstra in Margareto za leto 2020. Do realizacije ni prišlo, saj je pandemija in posledično zaprtje Bolšoj gledališča prestavila premiero na letošnjo sezono. Drugo srečanje pa je bilo kar s celotno ekipo mariborskega baleta, ki je junija 2019 gostovala z baletom Peer Gynt kar dvakrat na novem odru Bolšoj gledališča.

Ekipa mariborskega baleta in tehnične ekipe pred Bolšoj gledališčem leta 2019, ko so gostovali s predstavo Peer Gynt (foto: Alan Kavčič)

Zavesa se bo za Mojstra in Margareto dvignila v četrtek, 1. decembra, sledile bodo še štiri ponovitve, in pogled na blagajno kaže, da so vse karte že razprodane. Nekaj pa jih je na voljo na spletni strani operaandballet.com. Cifre so za naše razmere znanstvena fantastika. Na primer vstopnica v parterju z oznako super lux stane 1055 evrov.

Vstopnice so skoraj razprodane.

Ampak to je pač Moskva in med srečneži, ki si bodo ogledali Edijevo mojstrovino, bosta tudi direktor SNG Opera in balet Maribor Danilo Rošker in Simon Krečič, umetniški direktor opere v mariborskem gledališču. Njima seveda pripada gratis vstopnica, kot je to navada v gledališčih po vsem svetu. Za ogled sem se zanimala seveda tudi jaz, a glede na ukrepe najprej za vstop v Rusijo, za katero je potreben vizum, in nadalje obvezno cepljenje ter še dodatno PCR-test tudi za vstop v Bolšoj teater, je navdušenje žal popustilo. Zato bom z nestrpnostjo čakala na poročilo direktorja oziroma kar Edija samega, ki pa ima že dva dni po moskovski premieri premiero Posvetitve pomladi z baletom iz Dortmunda. Koreografijo je postavil njegov asistent Gaj Žmavc.

Tijuana Križman Hudernik z balerinami Royal Ballet Birmingham (foto: osebni arhiv)

Pred dobrim mesecem pa je Clugovo uspešnico Radio and Juliet za Kraljevi balet iz Birminghama postavila baletna solistka Tijuana Križman Hudernik. Pa oktobrska postavitev Posvetitve pomladi za Ballet Zürich.

Povodni mož na Bledu (foto: Tiberiu Marta)

Če dodam še uspešnico Povodni mož na blejskem jezeru, lahko zapišem, da je letošnje leto Clugovo leto, pa čeprav se del sodobnoplesne slovenske scene nikakor ne bo strinjal. O verbalnem napadu plesnega teoretika Roka Veverja na Edwarda Cluga ob premieri Carmine Burane sem pisala tukaj: https://www.paradaplesa.si/na-spici/brezkompromisno-rok-vevar-nad-carmino-burano-edwarda-cluga-in-danila-roskerja-oznacil-za-kolaboranta-vlade-in-ministrstva-za-kulturo/ Ustvarjati v Bolšoju pač ni enako kot v kinu Šiška, zato Clugu in ekipi želim “zlomi si nogo”!