
V petek, 18. septembra, zvečer, dviga zaveso nove sezone ljubljanska operno-baletna hiša, in sicer že tradicionalno z otvoritvenim koncertom. Letos so ga naslovili s programsko mislijo oziroma citatom iz zadnje operne premiere, Janáčkove Katje Kabanove Zakaj ljudje ne znamo leteti tako kot ptice. Kam je razširila svoja umetniška krila, pa vam v spodnjem intervjuju razkrije umetniška dodja ljubljanskega baleta Sanja Nešković Peršin, ki je to funkcijo zasedla lani.
Baletni del večera bo imel dramaturgijo, ki bo vsebovala ključne poudarke programa prihodnje sezone. Učinkovala ne bo samo kot napoved, ampak tudi kot zaključena celota, ki bo vsebovala konceptualni razmislek o tem, kako vidimo naše delo v prihodnje.
Ana Klašnja je bila v zadnjem času medijsko izpostavljena tudi zaradi oddaje Slovenija ima talent in bo njena vrnitev mogoče pritegnila tudi tiste, ki ponavadi baleta ne spremljajo. Je pa Ana zelo kvalitetna baletna plesalka in se veselim, da bo spet lahko odplesala nekaj pomembnih vlog.
Nam zaupate, ali je kaj kadrovskih spremembe v baletu, prihaja kakšna nova sila oz. je kdo odšel?
V ženskem delu ansambla imamo štiri nove plesalke. Italijanko, Finko in dve Japonki. Novi obrazi pomenijo svežino in dvig kakovosti celotnega ansambla.
Vseh vizij se v eni sezoni ne da uresničiti. Občinstvo je pomembna kategorija. Publika je navajena ustaljenih vzorcev, zato mora program v vsaki sezoni ponuditi predstavo, ki premika meje ustaljenega. Tako bo letošnji repertoar vključeval klasične predstave kot tudi produkcije, ki so v tesni povezavi s sodobnimi plesnimi izrazi in bodo ponujale nove koncepte. Za rast in identiteto ansambla so pomembne nove kreacije in v prihajajoči sezoni bomo imeli dve novi koreografiji narejeni prav za naš ansambel.
Med te sodi premiera Meso srca/Kaktusi, ki se bo zgodila konec oktobra. Bi dejala, da tradicionalno začenjate sezono s premiero, ki ni “na konicah prstov”. V čem je čar treh koreografov, ki pripravljajo prvo premiero v sezoni? In kdo so koreografi druge premiere?
V prvi baletni premieri bomo združili ustvarjalnost trenutno najbolj aktualne generacije koreografov, doma in tujini. Baletni večer bo sestavljen iz dveh delov. Prvi del bo predstava z naslovom Meso srca, koreografskega tandema Rosane Hribar in Gregorja Luštka v sodelovanju z režiserjem Jašo Kocelijem. V drugem delu pa bo predstava Kaktusi v koreografiji Alexandra Ekmana, ki zbuja največ zanimanja strokovne javnosti in občinstva po vsem svetu. Predstava Kaktusi je zaznamovala trenutno svetovno plesno umetnost in je prejela več mednarodnih nagrad.
Gre za izmenjavo med obema operno-baletnima hišama, mi smo gostovali v Mariboru s predstavo Tristan in izolda. Konec septembra pa bo mariborski balet gostoval s predstavo Stabat mater & Nevarna razmerja. Načrtujemo tesnejše sodelovanje in skupne projekte, kjer bomo združili kvalitete obeh baletnih ansamblov. Slovenija na področju baletne umetnosti potrebuje sinergijo kvalitetnih plesalcev in ustvarjalcev.
V svojem strateškem načrtu sem izpostavila nujnost razvoja novih koreografskih potencialov, ki so potrebni za bodoči razvoj slovenske baletne umetnosti. Načrtujem večer mladih slovenskih koreografov, ki niso imeli možnosti prikaza svojih idej in stvaritev v zadnjem obdobju. Želim si dati priložnost novim iniciativam, ki bodo spodbujale svež neobremenjen pogled na baletno umetnost. Že v letošnji prvi baletni premieri sta to možnost dobila Rosana in Gregor.
Ljudje si v današnjem času virtualnih doživetij želijo stik z neposredno ustvarjalnostjo na odru. Balet je zmes plesa, glasbe, teatra, vizualne umetnosti, je kompleksna umetniška zvrst, ki ponuja živo izkušnjo človeške prezence. Ravno zato, ker je zmes, lahko toliko bolj intenzivno deluje na občinstvo, ki je gledalec in poslušalec hkrati.
