Praznovanje v velikem slogu. 20 let Društva ljubiteljev baletne umetnosti Divača pod taktirko Astrid Bastianelli in Claudie Sovre!

V Sežani so praznovali dvajset let baleta. (Foto: Daniel Škerjanc)

Društvo ljubiteljev baletne umetnosti (DLBU) Divača je 11. decembra v Kosovelovem domu Sežana organiziralo Svečani baletni večer ob 20-letnici svojega delovanja, ki je potekal v produkciji in sceni: DLBU Divača, Astrid Bastianelli, ob častnem pokrovitelju Občini Divača.

Leta 2000 je na iniciativo staršev steklo prvo kulturno baletno društvo DLBU Divača, ko so starši svojim otrokom želeli ponuditi nekaj več, ne le tekmovanj, ampak kulturo, umetnost, tudi lepo držo, in je v okviru društva organizirano baletno šolanje. Dvorana je bila povsem polna, vse prisotne je simpatično pozdravila gostja, baletna solistka SNG Ljubljana, tokrat moderatorka Ana Klašnja. Uvodni govor je prispevala gospa Astrid Bastianelli, ki jo učenke imajo kar za svojo baletno mamo, na njeno ramo se vedno lahko naslonijo.

Pozdravni govor Astrid Bastianelli

Posebej je pozdravila častnega predsednika društva Dobrivoja Subića, ki je postavil dobre temelje sodelovanja v društvu, po katerih ves čas uspešno sodelujejo in vodijo društvo, naslednji pozdrav je sledil navzočemu baletnemu solistu in Prešernovemu nagrajencu Vojku Vidmarju.

1. razred

Koncert je ljubko odprl 1. razred DLBU Divača, zaplesali pa v belih tutujih: Eda, Vida, Vasja, Melita, Amalija Ema, Ava v koreografiji Claudie Sovre Gremo na ples, tudi svoj prvi kankan. Koreografinja in pedagoginja Claudia Sovre je pripravila kratke baletne plese tako za pripravnice kot razrede 1.–5. ob mentoricah in baletnih pedagoginjah DLBU Divača: Niki Lipolt, Zali Strniša in Živi Oštir. Claudia Sovre je dejala, da je v društvu DLBU Divača našla novo motivacijo, tudi se odločila aktivirati kot pedagoginja in koreografinja učnega baletnega šolanja DLBU Divača, ko je oktobra na hitro vstopila v njihovo baletno skupnost in se prijela zahtevnega pedagoškega dela. Kitajski ples je zaplesala pripravnica PP1 v lepih stilnih kostumih v sestavi: Ema T. Č., Tinkara, Zara, Izak, Ema H., Meta, Doroteja, Evita, Žana, Iva, Evelyn. Na glasbo Johanna Straussa Radetzky March Moj konjiček pa strumno zaplesale in marširale: Julija, Manca Kaja G., Iza, Liana, Ajda, Kaja V., Žana, nato sledil že čas za spanje.

3. razred

Tretji razred se je razigral v ritmu Tarantelle Napoletana: Hana, Ema, Florian, Ajda, Polona, Vita, Viva. Pomladni valček na glasbo Petra Iljiča Čajkovskega Serenada je zaplesal 4. razred: Alja Miklavec, Ana Miley, Ameja Rene Vidergar, Andreea Proca, Alisha Žerjal.

4. razred

Španski ples tudi v koreografiji Claudie Sovre je v črnih čeveljčkih s peto, rdečih krilih in pahljačami v rokah simpatično zaplesal trio 5. razreda: Sara Uršič, Athina Lah, Urška Mateta; mentorici: Giusi Monza in Giorgia Cappelli. Učenke 5. razreda: Sara Uršič, Athina Lah in Urška Mateta so skoraj že v baletnem stilu Malih labodov zaplesale še Pastorale P .I. Čajkovskega v koreografiji in pod mentorstvom Giusi Monza in Giorgie Capelli, ki sta prispevali tudi variacijo Belle v koreografiji Rolanda Petita iz baleta Netopir/J. Strauss za učenko 5. razreda DLBU Eli Kocjančič.

Eli Kocjančič

Eli je variacijo ljubko izvedla, sicer se pripravlja že na sprejemni izpit za baletni konservatorij, tako da se je predstavila še v zahtevni baletni estetiki na video posnetku: variacija Svanhilde/Leo Delibes, balet Coppelia; koreografija in mentorici: G. Monza, G. Capelli. Po video posnetku sta nastopajoče, pedagoge in vse člane DLBU Divača pozdravili še njihovi nekdanji baletni učenki, ki se šolata v tujini: Tjaša Tominc na državni berlinski akademiji za balet in Tara Ukmar na Salzburški akademiji z sodobni ples.

5. razred

Na baletni šoli DLBU Divača imajo tudi sodobno plesno smer, svoj izhod Reaction or Action?!/ Vitamin String Quartet pa sila dinamično zaokrožile in soustvarjale: Ilenia Skabar, Sara Uršič, Athina Lah, Urša Mateta, Hana Mahnič skupaj s koreografinjo in mentorico Živo Oštir. Vsak izhod pripravnic in učencev DLBU Divača je bil obogaten s prelepimi baletnimi kostumi, ki sta jih prispevala: DLBU Divača in Atelje Tjaša Škapin.

Oddelek za sodobni ples DLBU Divača

Program se je v tem prvem delu prijetno prepletal z gosti in gostujočimi učenci ter dijaki na višjih baletnih stopnjah v režiji Claudie Sovre, Romea Grebenška in Astrid Bastianelli, in je bil oder odprt za ples, tudi svečano ter barvito osvetljen (luči in tehnika: Romeo Grebenšek, Matjaž Černe KD Sežana.

Axis Danza

DLBU Divača je v tem prvem delu programa gostila uigrano plesno skupino iz Vidma AXIS Danza Udine, ki se je najprej stilno predstavila v baletni koreografiji na baletnih špicah: Concerto/Johan Jakob – Suita v C-duru; koreografinja in mentorica: Maria Victoria Ignomiriel. Nato so njihove mlade plesalke sodobnega oddelka zavele igrivi plesni preplet Les juenes filles na pesem Barbare Pravi Chair; koreografija in mentorstvo: Martina Moro. Zahtevni solistični nastop Sielencio/Maria Arnali – 1. Corazón je v hitrostih sodobnosti in srčnih utripov odlično izvedla solistka Amalia Lily Sampietro; koreografija in mentorstvo: Marco Laudani. Svoj nastop so gostje Axis Danza Udine udarno zaključili s koreografijo Heimat/Gregory Whitehead, Come Let Us; mentorstvo in koreografija: Marco Laudani in Claudio Scalla.

Klara Strmčnik

Prva iz KGB Maribor je nastopila nekdanje gojenka DLBU Divača, Lea Bruči, v variaciji Princese Florine/P. I. Čajkoski; koreografija: Marius Petipa, mentor: Nikolaj Šilnikov, svojo variacijo je stilno dobro zaplesala, tudi povsem osvojila domače občinstvo. Variacijo iz baleta Paquita/Ludwig Minkus je odlično zaplesala Klara Strmčnik, dijakinja KGBM; koreograf: M. Petipa, mentorica: Galina Dmitrijeva. Klara Strmčnik je skupaj s sestro Manco Strmčnik posegla še po sodobnejših plesnih poljanah v avtorski koreografiji Envy And Lies; glasba: BIS, mentorica: Martina Svetina.

Manca Strmčnik

In se je še ena dijakinja KGBM dobro umestila v moderni stil: Nika Krstič, ki je osvajala v koreografiji svoje mentorice Martine Svetina v solo plesu Odhajanje/Y Tiersen. Nika Krstič pravi, da v baletni klasiki živi svoje sanje, kar je tudi dokazala v svoji izvedbi variacije iz Grand pas classique; koreografija: Leonid Mikhailovich Lavrovsky/Adolphe Adam, mentorica: Galina Dmitrijeva. Manca Strmčnik se je tudi predstavila v baletni klasiki variacija Medore iz baleta Gusar/A. Adam, koreograf: M. Petipa, mentorica: Galina Dmitrijeva, in s svojimi prostorskimi piruetami navduševala.

Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana

KGB Ljubljana se je zabavno predstavil s plesom svojih dijakov in dijakinj 1. in 2. letnika, tudi za ta čas pravega naslova Snežinke in snežni metež. Snežinke so frfotale v svoji baletni kostumski belini, kot bi jih nosil veter, se dvigovale, tudi obstale, da bi jih rahel veter znova pometal po prostoru. Snežni metež pa se v športni belini valil in premetaval ob njih ter po prostoru, tudi obračal kot velike kepe, iz katerih pa iskrile lahkotne snežinke. Ples, ki se je družil s snežnim ozračjem tega večera, ko je snežilo vse do Sežane, je nastal v koreografiji Nine Ogrinc: Snežinke in v koreografiji Veronike Valdés: Snežni metež na glasbo P. I. Čajkovskega; ko se slikovito združita baletna klasika in plesna sodobnost.
Kreacijo vile iskrenosti iz baleta Trnuljčica je iskrivo zaplesala Selina Dedić/Višja šola KGBL, koreografija: M. Petipa/P. I. Čajkovski, mentorica: Nina Ogrinc.
Prvi del te barvite baletne svečanosti se je zaključil s simpatičnim duetom sanj in realnosti: Do I Dare v koreografiji in mentorstvu Claudie Sovre in nadvse mladostni izvedbi dueta Višje šole KGBL: Nadje Maršić & Daria Krajnjana na glasbo Edvarda Griega Peer Gynt/Anitrin ples.

Nadja Maršić in Dario Krajnjan

Po kratkem odmoru je sledilo še zadnje dejane tega edinstvenega baletnega poklona 20-letnici Društva ljubiteljev baletne umetnosti Divača. Sledil je veličasten nastop prvakov in solistov naših dveh hiš baletne umetnosti: Baleta SNG Maribor in SNG balet Ljubljana, ki so se odzvali častnem povabilu DLBU Divača, in seveda navdušili.

Kenta Yamamoto in Emilie Tassinari

V liričnem navdihu sta Kenta Yamamoto in Emilie Tassinari (SNG Ljubljana) zaplesala Pas de deux iz 2. dejanja baleta Labodje jezero/P. I. Čajkovski, koreografija: M. Petipa. Ljubljanska baletna solista Tassinari & Yamamoto sta še enkrat zadihala na sežanskem kulturnem odru v baletni estetiki, tokrat v temperamentnem pridihu španskega ritma koreografije Claudie Sovre Spanish heart na glasbo Dance espagnole ob muziciranju v živo: Domen Lorenz (violina) in Kayoko Ikeda (klavir).

Siniša Bukinac

Za presenečenje ponovnega snidenja je poskrbel Siniša Bukinac, ki je pogumno poletel na sodobna plesna tla v plesu avtorskega sola Več kot nebo; glasba: Miha Renčelj Spring awakening, ko se ni le prebujala pomladna glasba, temveč tudi On plesalec in koreograf v svojem dorečenem plesu spominov.

Erica Pinzano in Lukas Bareman

Baletni solist SNG Ljubljana Lukas Zuschlag je tokrat znova zablestel s svojo koreografijo vrtincev, lomov, poletov, pravzaprav urnih kazalcev časa A chosen Landscape, v svoji izvedbi novodobnih prevratov, podržk, letečih hitrosti pa je plesni duet, Erica Pinzano in Lukas Bareman, osvojil avditorij.

Nina Kramberger in Filip Jurič

Na glasbo A. Adama sta Nina Kramberger in Filip Jurič v velikem slogu zaplesala Pas de esclave iz baleta Gusar, in je Filip Jurič s svojimi skoki poletel v nove višave; mentorja: Viktor Isajčev in Olga Andreeva (SNG Ljubljana). V Pas de deuxu iz baleta Bajadera (SNG Ljubljana) se je izkazal tudi ljubljanski baletni duet, Filippo Jorio in Maryja Pavlyukova.

Filippo Jorio in Maryja Pavlyukova

Tijuana Križman Hudernik in Davide Buffone sta z mladostno vedrino zaplesala duet O fortuna (SNG Maribor), glasba: Carl Orff, koreografija: Edward Clug.

Tijuana Križman Hudernik in Davide Bufonne

Povsem na kocu pa sta Yuja Omaki in Asami Nakashima več kot navdušila s svojo razigrano izvedbo Grand Pas de deux iz baleta Talisman (SNG Maribor), koreografija: M. Petipa, glasba: Riccardo Drigo, mentor: Anton Bogov. Yuya Omaki je dobesedno vsakič za trenutek obsedel v angelskih višavah, preden se je spustil na tla, kjer ga je Ona pričakovala.

Yuya Omaki in Asami Nakashima

Zaključku je sledilo navdušenje avditorija in se vrstili pokloni. In so se naši baletni umetniki za zaključek še zabavno poigrali v svojih izvedbah. Na koncu pa je sledil še pritisk na rdeči gumb, ko je dobesedno eksplodiralo, tudi se vsuli barviti vrtinci lističev, najmlajši pa jih veselo lovili in zbirali. Tudi to je bilo slavje, ki se je dogajalo tako na odru kot v glasnem avditoriju.

Brez torte seveda pri praznovanjih ne gre. (Foto: Daniel Škerjanc)

Povsem na koncu je ob drugih kulinaričnih dobrotah sledila še velika bela torta v prvem nadstropju. Mentorica in koreografinja Claudia Sovre je pritrdila, da je torta bila odlična, nadvse okusna in da so jo pripravili starši, ki za vse poskrbijo, tudi so povsem angažirani za skupno dobro Društva ljubiteljev baletne umetnosti Divača.