Pomladna obzorja v Plesnem teatru Ljubljana

Plesni  teater Ljubljana/PTL je zadnje aprilske dni prepustil plesni oder mladi generaciji plesnih ustvarjalcev. O projektu Očetov projekt smo že pisali, na vrsti je mednarodna ekipa mladih ustvarjalk Slovenk Tamare Polanc in Kaje Teržan in Finke Annu Ronkainen. Svojo idejno predlogo za plesno gledališki performans Hiša/The Hause je mlada ekipa našla v dveh novelah (Hišica nad progo, Človek) pred sto leti rojenega slovenskega pisatelja  Ferda Godine. V predstavljenem gibalno didaktičnem performansu je reč o simboliki in pomenu bivalnega prostora, ki ga označujemo z besedo hiša. Dogajanja se razvrščajo na določenih delih odra, na enem delu pade v oči dobro izrisan beli tloris osrednje hiše, medtem ko se na drugem sledi udobju v otroškem bazenu, in nekje drugje se posameznik meditativno prepušča  igrivosti.

 
Idejna zasnova performansa zaobjema posameznikova stanja, v katerih se ta znajde tako v svojem bivaku, v hiši, kot na določenih izpostavljenih krajih svojega občasnega bivanja. Znana stanja domačega okolja naj bi nudila prijaznost, zaupanje in prijateljevanje, ki jima pa žal in skoraj vedno sledijo negacije, kot je npr. strah, ali se porajajo dvomi in velikokrat nastopajo celo neželena stanja egoističnih borb za prostor in svoj prav.
Spodbudno je vsekakor razmišljanje mladih koreografinj, ki so se svoje scenske ustvarjalnosti tudi pogumno in dokaj resno lotile. No, performans ni presegel začetniške faze, kjer se veliko bolj osredotoča na sam potek zgodbe kot na raziskovanje gibalne forme in se premalo  posveča izpovednim možnostim, ki jih ponuja abstraktni jezik scenskega giba.
… (foto: Drago Cestar)

Po svoji gibalni drži je izstopala Kaja Teržan, k vrednoti odrske celote pa je pripomoglo dobro zastavljeno svetlobno oblikovanje Jelene Milavanovič, za scensko obliko stoji Maja Vovk, glasbo pa je prispeval Gašper Piano.  

View Gallery 4 Photos