
V Murski Soboti se bo od 31. avgusta do 2. septembra odvijal mednarodni plesni festival Front@, katerega umetniški direktor je koreograf in režiser Matjaž Farič. Za naš portal je odgovoril na nekaj vprašanj, ki razkrivajo vse podrobnosti letošnjega festivala.
Letošnji program je sestavljen predvsem iz predstav, ki združujejo hip-hop in sodobni ples. Izhodiščna točka je bila predstava Ejlijen ekspress, nato pa sem iskal predstave, ki na spajajo oba omenjena plesna svetova na podoben način.
Seveda, to nas vodi še zmeraj, želimo pa si, da bi se tudi iz večjih krajev v Sloveniji kdo podal na ‘izlet’ v Mursko Soboto.
Letošnji že 12. festival bi lahko bil že rutina, a prepričana sem, da temu ni tako. Je vsako leto ponoven štart oziroma kaj so tiste vedno prijetne zadeve in tiste vedno neprijetne, ki se dogajajo okoli festivala?
Nekatere organizacijske zadeve potekajo rutinsko, ker pa je vsaka predstava zase posebnost, so rešitve težav in izvedba festivala vsako leto zgodba zase. Ko začneš delati na pamet, se pojavijo težave. Največje zadovoljstvo pa je, ko ob predstavi, ki je zahtevala poseben organizacijski ali finančni podvig, obiskovalci zadovoljni zapuščajo dvorano in živahno debatirajo z ustvarjalci. Takrat so vse težave v trenutku pozabljene.
Na tak način lahko vključimo tudi kakovostne domače-lokalne izvajalce, ki sicer žanrsko spadajo bolj v polje hip-hopa. To je zanimivo tudi za širše občinstvo, ki ga sodobni ples morda ne zanima, hkrati pa se tak uvod izvrstno navezuje na stopnjevanje programa, ki vodi od ‘uličnega plesa’ do bolj umetniško zasnovanih predstav.
Na letošnji Fronti je tako kot vsako leto poudarek predvsem na telesnosti in ekstatičnem plesu. Na uradnem odprtju festivala bomo videli predstavo Nočna iluzija izjemnega slovaškega koreografa in plesalca Antona Lachkyja, lani smo z njegovo predstavo zaključili festival. Sicer pa vsi preostali izvajalci izhajajo iz raziskovanja in prepletanja hip-hopa in sodobnega plesa. Slovenski Ejlijen ekspres, španska skupina Iron Skulls s predstavo Sinestezijo in vrhunec festivala, francoska skupina Soul City z otoka Reunion, ki s svojim poduhovljenim pristopom zmeraj bolj prodira na odre evropskih festivalov. V programu je še nekaj uličnih dogodkov z mednarodno zasedbo, ki jo bosta skozi laboratorij ustvarjanja vodila Žigan Krajnčan in Gašper Kunšek ter seveda tradicionalni pogovori z nastopajočimi umetniki, ki jih bo vodila dr. Andreja Kopač.
Je Murska Sobota še vedno tako daleč od prestolnice ali smo se gledalci že kaj poboljšali in nas daje radovednost?
Za Ljubljančane je vsaka pot, ki ne vodi na morje, predolga. Očitno. Žal.
Obljubim si, da se ne bom več sekiral, ker to ne vpliva na kakovost izvedbe festivala. Pa je prihodnje leto spet …
Kakšen je proračun in koliko bi realno potreboval za izpeljavo festivala?
Letošnji festival nastaja s slabimi 35.000 evri. S takimi sredstvi težko vzdržujemo kakovost. Ena od predstav, ki smo jih načrtovali že več let, stane dve tretjini celotnih sredstev, zato smo se visokoletečim željam odpovedali. Pa cena te predstave v mednarodnem kontekstu sploh ni visoka. Morda bomo nekoč zmogli dovolj poguma in naredili izvedbo festivala z eno samo predstavo. Sicer pa se letos izteka štiriletno obdobje financiranja in lahko se zgodi, da bo prihodnje leto kdo presodil, da festivala Front@ ne potrebujemo. Nenazadnje se bližamo številki 13.
Dobrodošli na ‘dvanajston plesnon festivali Front@ v Soboti. Lejko ste gvüšni, ka van nede žau, če prijdete. Plejsalo de se dosta pa fejst.’ (Dobrodošli na 12. plesnem festivalu Front@ v Soboti. Lahko ste prepričani, da vam ne bo žal, če pridete. Veliko in dobro se bo plesalo. op. p.)
Kaj pa pripravljaš kot koreograf in režiser za novo sezono in kdaj bodo predstave na vpogled?
V septembru bo premiera gledališke predstave Človek, ki je okušal oblike, v oktobru načrtujemo ponovitve združenih predstav Sinestezija in mojega sola Rdeča-sled, prav tako v oktobru gostuje na Borštnikovem srečanju predstava Grozljiva lepota, koprodukcija Slovenskega stalnega gledališča iz Trsta in Gledališča Rossetti, ki sem jo režiral spomladi, pripravljam se na režijo in koreografijo opere Filipa Glassa Lepotica in zver ter prebiram Hamleta, ki ga bom režiral spomladi v Trstu. Vmes pa seveda priprave na 13. festival Front@.
