Nekoč Hiša plesa, pozneje Plesni studio na Parmovi 25 v Ljubljani, pred tremi leti pa je koreografinja, plesalka in pedagoginja Maša Kagao Knez to na novo organizirala kot Plesni studio XXV, ki se vse bolj izpostavlja kot središče pestrega plesnega dogajanja. Prav tako se veliko dogaja na njihovih rednih vadbah, na glasbenih in plesnih tečajih: sodobni izrazni ples, afro sodobni ples, modern, afriški plesi ob spremljavi bobnarjev, afro urban, pa afriške plesne in glasbene urice za najmlajše (1–5 let) ter otroke od pet let naprej, in še bobnarski tečaji.
Na istem naslovu je ustanovljen tudi zavod Studio XXV, ki ga vodita direktorica Andreja Potočnik in umetniška vodja Maša Kagao Knez. Studio XXV še vedno sodeluje in se povezuje s KUD Baobab, ki se je preselil v Maribor, vodi pa ga plesalka in koreografinja Dalanda Diallo; ko se spreminjajo bivališča, potem nastajajo tudi prepotrebne organizacijske spremembe.
In v Studiu XXV se dejansko dogaja pestra plesna fuzija ob znanih pedagogih: Maši Kagao Knez (afriški plesi, afro sodobni ples), Urši Rupnik (sodobni izrazni ples), Kaji Lin (modern), Kristini Sicherl (afro urban), Lei Menard (afriške urice za otroke) ob Issiaku Sanouju in Mamourouju Sanouju (bobnarja iz Burkine Faso), ki vodita bobnarske tečaje ter v živo spremljata tečaje afriških plesov.
Letošnjega junija so se odločili za uprizoritev svojih plesnih in glasbenih fuzij v dveh delih, v dveh deljenih predstavah na velikem odru Centra kulture Španski borci. V popoldanskem času je stekla predstava za otroke Limania režiserke in plesalke Emine Baj, kjer je zaplesala otroška skupina Afrokids, sledila je plesna točka najmlajših plesalcev, ki se jih lahko sploh zasledi na otroških plesnih uricah ter odrih, pač tistih od enega pa do pet let pod vodstvom Lee Menard.
Ob 20. uri pa je bila na ogled večerna uprizoritev zavoda Studio XXV, plesno-glasbeni dogodek Fuzija v sodelovanju s KUD Baobab, ob predstavitvi koreografij iz ravno minule sezone ter z novo predstavo Urše Rupnik in novo povezavo s skupino Branka Potočana, ki deluje v sosednji stavbi Parmove 25, in kot se je Potočan pošalil: "Smo najboljši sosed (Mercator)."
Z novo gibalno svežino so oder osvojile plesalke afro sodobnega plesa v ritmih in sozvočjih znanega gibanja, ki spominjajo na vročo Afriko, pod mentorstvom Maše Kagao Knez pa v sintezah sodobnih plesnih tehnik tudi izoblikovale nov plesni utrip: Tina Ažman, Alja Caharijas, Azra Bašič, Vesna Bizjak, Tjaša Hribar, Tjaša Jerak, Ajda Žagar in Eva Žagar. Sodobni izrazni ples pod vodstvom Urše Rupnik usmerja plesalca k izboljšanju motoričnih spodobnosti, tudi izražanju v procesih gibanja, kot tudi urjenju gibalnega spomina ter plemenitenju njihovega plesnega slovarja, zaplesale so: Hsin-i Cho, Zala Mojca Jerman Kuželički, Zala Pribaković, Andreas Doukas, Mojca Špik, Hana Murovec, Brina Dokl, Ana Cvelfar, Jerca Klinar, Petra Pekolj in Alja Caharijas.
V moderno ukrojenih plesnih kostumih, potiskanih v slogu afriških vzorcev, so veselo v skladju ritma in gibalne vedrine zavele afro urbani ples pod vodstvom Kristine: Plesna skupina 3nity (Maya Weber, Meta Obi in Kristina) skupaj z nastopajočimi tečajnicami: Ivo Crljenak, Lizo Duhovnik, Nino Cerar, Marjanco Tomažič, Uršo Štros, Aljo Caharijas, izpostavile pa tri plesne oblike, ki izhajajo iz Angole: kizomba, afrohouse in kuduro.
Ko je prišla na vrsto skupina Fourklor Branka Potočana, se je njihov mentor najprej povzpel v višine odrskih konzol, da bi potem spustil do tal dve mehki tkanini, ki akrobatom služita za vsa možna gibalna presenečanja. V plesni točki Zračne discipline so nastopile in se predstavile v akrobatskih višinah: Kristina Martinc, Lucija Adamič, Nina Grguraš in Nina Bučuk, in to v dobrem skladju visečih duetov ter kvartetov, za povrh pa še zaplesale.
Na koncu so zadoneli še živi ritmi glasbenikov: Mamourouja Sanouja in Daniela Feelinguea, tudi se zaiskrili afriški plesni ritmi pod vodstvom Maše Kagao Knez, vedro pa zaplesale mladenke nasmejanih obrazov in veselih pogledov: Polonca Čas, Ines Polončič, Aja Franca, Sabina Valek Derganc, Erika Nagode, Senta Lavrič, Sonja Jager, Tjaša Jerak, Vesna Bizjak, Krista, Emina Baj, Azra Bašič, Tina Ažman, Eva Žagar in Ajda Žagar; vsenaokrog pa pršila energija, in prav gotovo ne bi manjkalo niti kandidatov, ki bi se jim z veseljem pridružili na odru, če bi le bili povabljeni; ko radost tako zlahka osvobaja in zasvaja.
Drugi del plesnega večera Fuzija je bil rezerviran za plesno predstavo koreografinje Urše Rupnik, ki nosi naslov Ob sončnem zahodu zadnjega poletnega dne se je po rdeči lestvi povzpela na veter in zaplesala po gozdu. Predstava v produkciji Studia za svobodni ples je bila premierno uprizorjena 20. aprila na KORPUS-u v Celju, uspešno je gostovala tudi 24. junija v Veliki Gorici na Hrvaškem na 29. ‘Susretu hrvatskih plesnih ansambala’. Kot sledi, je koreografinja Urša Rupnik svoj novi projekt posvetila besedi in plesu, natančneje sodobni pesniški besedi Jerneja Kusterleta: Tipkopisi: Geneza, tudi jo oplajala v plastiki gibalne abstrakcije in mladostnem optimizmu plesne skupine v sestavi: Sara Jeromel, Jerca Klinar, Hana Murovec, Aleksandra Poljak, Mojca Špik, Maja Maša Šömen, Ana Cvelfar, Kaja Vajdetič, Brina Dokl, Zala Mojca Jerman Kuželički, ob avtorski glasbi Davida Nika Lipovca in Davida Kocmurja v živo, za dramaturgijo je poskrbela Daša Lakner.
V gledališkem listu o pesnikovih verzih zapišejo, da so to eksistencialne pokrajine psihične bolečine in ujetosti, ki jih največkrat prepleta spreminjajoča se pajčevina. Koreografija ne izpoveduje temačnosti pesniške besede, ampak jo v plesu zrele mladosti na novo pomensko senči, ko se ustvarjajo gibalni dialogi neizgovorjenih besed, iščejo nova izpovedna obzorja, ki bi lahko orisala tisto, kar je pesnik ubesedil, vendar ne v pomenu prevajanja pesniške rime. Naslov koreografije se naslanja na del Kustreletove pesmi Življenje, kjer pesnik spregovori o ženski, ki se ji v mislih lahko povsem plastično sledi. Tudi plesalke Uršine skupine usmerjajo svoje čustvene potenciale v gibalno sfero raziskovanja in improvizacije ob soočanju z avtorskim pesniškim jezikom.
Končni rezultat je slikovita koreografska plastika, ki se dinamično sestavlja in razgrajuje, ko posameznik v njej izpostavlja svoj čutni, intimni trenutek in se v duetih iskrijo gibalne izpovedi, nastopijo tudi trenutki zamrznitev, se obstoji ter zre v daljavo v možne sfere novega premisleka. Je predstava plesne dinamike, tudi dovolj zgovorne statike, kjer se trenutki premišljeno in doživeto povezujejo, mrežijo v končni sliki sočutja in sobivanja, v metaforični prispodobi razgibane pesniške lirike, ki ima sicer svojstveno težo, vendar jo plesna kompozicija mladostno prediha, zrahlja ter omreži.
Tudi za Plesni studio XXV sledijo poletne počitnice, že avgusta pa odpira svoja plesna vrata s Plesnim poletjem, ki se bo odvijalo v dvotedenskem terminu (od 6. do 17. 8.) v razpisanem programu plesnih ur in v organizaciji baletne pedagoginje Claudie Sovre.
Claudia bo poučevala klasični balet, klasični baletni repertoar Viktor Isajčev, kreativno delavnico sodobne plesne tehnike bo vodila Rosana Hribar, capoeiro acrobatic dance/fluid bosta poučevala Katjuša Kovačič in Nikola Orešković. Posebna petkova termina med 15. in 17. uro pa bosta namenjena kuharski delavnici z naslovom Zdravi prigrizki za plesalce v izvedbi Tereze Poljanič, ki deluje pod blagovno znamko Teresamisu.