Talentirani plesalec pozabil na svoji prvi pedagoginji Azro Selimanovič in Mimi Marčac Mirčeta
Zavarovalnica Triglav je objavila seznam dvajsetih prejemnikov štipendije Mladi upi in med njimi je tudi plesalec Kany Michel Obenga. Med plesnimi kandidati je bila še baletna plesalka Flavia Žagar iz Ljubljane.
Kany se je prijavil na razpis zato, ker je študij v tujini zelo drag saj potrebuje poleg šolnine tudi sredstva s katerimi bo pokril stroške bivanja in študijskih potrebščin. “Zavedam se, da se moram še veliko naučiti. V Sloveniji nimamo inštitucije, ki bi mi omogočala polni razvoj potencialov, zato nameravam študirati v tujini.” Izbral si je Codarts University for the Arts v Rotterdamu, kjer je že uspešno opravil avdicijo. Junija bo končal 4. letnik Srednje vzgojiteljske šole, gimnazije in umetniške gimnazije Ljubljana – smer sodobni ples in pot v Rotterdam je tako na stežaj odprta.
Takole pa so zapisali o Kanyju na Zavarovalnici Triglav: “18-letni Kany Michel Obenga pravi, da pleše, odkar ve zase, svojo prvo lastno plesno skupino pa je ustanovil že v vrtcu. V modernih tekmovalnih plesih je aktiven že deset let, v tem času je tudi v svetovnem merilu dosegel zavidljive rezultate. Začel je s hip-hopom, kasneje se je preusmeril v show, jazz in modern. Plesal je za več plesnih klubov v Ljubljani. Zaradi njegovih izjemnih plesnih dosežkov pa mu je Plesna zveza Slovenije pred dvema letoma dodelila naziv solist leta 2017. Kanyjev plesni razvoj koreografinja in plesalka Maša Kagao Knez spremlja že od njegovega otroštva: “Še danes se živo spominjam, ko je pri štirih letih oponašal ples Michaela Jacksona, in takoj sem rekla, da bo zagotovo plesalec, saj tako talentiranega otroka še nisem videla. In res, v teh štirinajstih letih se je mali Kany razvil v neverjetnega plesalca. Spremljala sem njegovo plesno pot, se navduševala nad njegovimi plesnimi točkami in se veselila njegovih izjemnih rezultatov na plesnih tekmovanjih.”
Zadnja leta se usmerja v bolj umetniško plat plesa. Njegovo življenje je razpeto med šolo in plesom. S plesom izraža sebe in ta mu daje smisel življenja. Pri umetniškem ustvarjanju mu neizmerne vztrajnosti in trdne volje nikoli ne zmanjka. Kot plesalec je sodeloval na številnih prireditvah, opernih predstavah v SNG Opera in balet Ljubljana, plesnih predstavah v Cankarjevem domu, na zunanjih javnih prizoriščih v Ljubljani, v muzikalu Briljantina, pa tudi v filmu Codelli. “Mnogi plesni učitelji, trenerji, režiserji in vodje plesnih projektov so mi rekli, da sem za ples talentiran. Uspešen sem na praktično vseh plesnih avdicijah v Sloveniji,” pravi mladi plesalec.
Kany je eden tistih redkih plesalcev, od katerega ne moreš umakniti pogleda, pravi koreografinja Maša Kagao Knez. Kot pravi, poleg tehnične dovršenosti in preciznosti vsak njegov gib izžareva vsebino ter zavedanje telesa in prostora. “V dvajsetih letih pedagoškega dela sem delala s številnimi nadarjenimi plesalkami in plesalci, zato sem toliko bolj presenečena, kadar delam s Kanyjem. Njegov izjemen talent se kaže v hitrem ustvarjanju novega plesnega materiala, obvladovanju različnih plesnih tehnik in pristopov različnih mentorjev in koreografov. Izkazal pa se je tudi v ustvarjalnem delu, saj ima izostren občutek za delovanje v skupini ter izredno močno prezenco za solistične nastope. Poleg talenta pa ga odlikujejo vztrajnost, disciplina in volja za garaško delo, ki ga plesni svet zahteva,” našteva. Prav zato ga je povabila k sodelovanju pri njenih plesnih projektih. Najbolj ponosen pa je na zadnji projekt – sodelovanje v Kjara’s Dance Projectu: HUMAN v Cankarjevem domu septembra letos. Trenutno pleše v operni predstavi Čarobna piščal in se pripravlja na nov plesni projekt z naslovom Free Standing v produkciji Studia XXV. “
Kany Michel pa dodaja: “Mojih mentorjev je bilo že veliko, zadnje so bile Anja Möderndorfer, Kjara Starič Wurst in Maša Kagao Knez, ki so tudi moje vzornice.” In pri tem pozabi omeniti svoji prvi dve pedagoginji, ki sta zaslužni za njegovo plesno zagnanost in rezultate na začetku kariere.
Mimi Marčac Mirčeta in Azra Selimanovič, ki sta ga pripeljali do zgoraj omenjenih naslovov prvaka v modernih tekmovalnih plesih. Mimi in Azra sta seveda obe glasovali zanj, kljub temu, da nas ne omeni, mu želimo vse dobro na njegovi plesni poti, sta odgovorili na moje vprašanje, če vesta zakaj ju ni omenil. “Tisti, ki imamo plesno šolo in, ki smo delali z začetniki, vemo, da je navdušiti otroka, mu privzgojiti željo po delu in ga tehnično pravilno postaviti, najtežje,” dodajata pedagoginji. Meni pa ostaja grenak priokus, a tudi Kanyja bo življenje naučilo, da se ni vse začelo danes. Srečno v Rotterdamu!